أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۶۶۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۰۱ آذر ۱۴۰۰
بعضی دانش‌آموزان با گلوله کشته شده‌اند؛
بقایای اجساد دانش‌آموز بومی این بار در مدرسه‌ ایالت «نبراسکای» آمریکا کشف شده که برخی از آنها با گلوله کشته شده و در گورهای جمعی دفن شده‌اند. پیش از این کشف چندین گور جمعی از دانش‌آموزان بومی در کانادا خبرساز شده بود.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، بعد از کشف بقایای اجساد نزدیک به 1200 دانش‌آموز بومی در مدارس کانادا که توسط دولت این کشور در اوایل قرن بیستم کشته شده بودند این بار خبر تکان دهنده دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد دانش‌آموزان بومی در آمریکا نیز با برخوردهای نژادپرستانه و حذفی مواجه بوده‌اند. در همین رابطه خبرگزاری روسی «راشا تودی» در گزارشی تکان دهنده از کشف بقایای اجساد بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز در ایالت «نبراسکای» آمریکا خبر داده است. بر اساس این گزارش آنها در مدارس تحت کنترل دولت آمریکا که در آنها فرزندان بومیان آموزش می‌دیدند، جان باخته‌اند. محققان معتقدند که مرگ این دانش‌آموزان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم روی داده است و تحقیقات در محل کشف اجساد ادامه دارد.

طبق اعلام این شبکه روسی، این دانش‌آموزان به روش‌های مختلف جان خود را از دست داده‌اند. متاسفانه برخی از آنها بر اثر بیماری‌هایی، چون سل و ذات‌الریه جان باخته‌اند. تعدادی از آنها غرق شده‌اند و حتی به بدن برخی از آنها شلیک شده است. هنوز علت مرگ دیگر دانش‌آموزان مشخص نیست و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد. در بخش دیگر این گزارش می‌خوانیم، این دانش‌آموزان که همه از بومیان آمریکا بوده‌اند از خانواده خود به زور جدا و مجبور به آموزش دیدن در این مدارس شده‌اند. این یک برنامه فدرال برای آموزش بومیان بوده است. یکی از ژنرال‌های ارتش آمریکا در آن زمان این مدرسه را بنا نهاده و جای تعجب ندارد که شمار زیادی از دانش‌آموزان در آنجا جان باخته باشند. به نظر می‌رسد دولت آمریکا می‌خواهد همانند کشتار بومیان آمریکا در تاسکیگی بر روی این موضوع سرپوش قرار دهد. آنها نمی‌خواهند که این موضوع مستند شود و اسمی از عوامل مرگ این دانش‌آموزان در جایی برده شود. اما این حادثه در سال ۱۹۳۴ روی داده است.

انگیزه جنایتکاران
به گزارش باشگاه خبرنگاران «مارگارت جاکوبس»، استاد تاریخ دانشگاه نبراسکا هم در این خصوص گفته: «شمار اجساد دانش‌آموزانی که ما تاکنون کشف کرده‌ایم جای تعجب ندارد. به نظرم آنچه تعجب برانگیز است بی‌احساسی مقامات به این موضوع است. ما شاهد واکنش قابل توجهی به این موضو ع نبوده‌ایم. حتی در روزنامه‌ها هم به این موضوع زیاد اشاره نشده است. بی‌تفاوتی به مرگ این دانش‌آموزان بسیار شوکه آور است...من این اماکن را مدارس نمی‌دانم بلکه مراکزی بوده‌اند که دانش‌آموزان بومی برای جدا کردن از خانواده و سرزمینشان به آنجا می‌فرستاده‌اند. هدف از بین بردن زبان، دین و فرهنگ آنها بوده است. موارد زیادی از آزار‌های جنسی و روانی در این مدارس وجود داشته است. این اماکن اماکنی خشن و بیرحمانه بوده‌اند. دانش‌آموزان اغلب از خانواده خود به زور جدا می‌شده‌اند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها