أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۶۶۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۰۱ آذر ۱۴۰۰
اسفناج دارای خاصیت غذایی بالایی بوده و غنی از ترکیبات آنتی‌اکسیدان، حاوی انواع ویتامین‌های A,C, E,B و املاح مختلف است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا: اسفناج دارای خاصیت غذایی بالایی بوده و غنی از ترکیبات آنتی‌اکسیدان، حاوی انواع ویتامین‌های A,C, E,B و املاح مختلف است.

اسفناج گیاهی علفی و بوته‌ای است که برگ‌های مثلثی‌شکل با دمبرگی شیاردار، اطراف ساقه قرار گرفته‌اند.

اسفناج، منبع سرشار فولیک اسید

این گیاه دارای خاصیت غذایی بالایی بوده و غنی از ترکیبات آنتی‌اکسیدان، حاوی انواع ویتامین‌های A,C, E,B و املاح منگنز، منیزیوم، مس، آهن، کلسیم، پتاسیم، روی، فسفر، سلنیم، اسیدهای چرب و امگا 3 است؛ همچنین ترکیباتی به نام روبیس کولین در اسفناج گزارش شده است که منبع فولیک اسید یا ویتامین B9 است.

اسفناج منبعی سرشار از آهن است و در 180 گرم اسفناج پخته 43.6 میلی‌گرم آهن وجود دارد، درحالیکه یک همبرگر آماده حداکثر حاوی 42.4 میلی‌گرم آهن است.

ارزش غذایی آهن به جذب آن است؛‌ در صورتی که منابع آهن همراه ویتامین C و یا فیبر و الیاف گیاهی مصرف شوند، جذب آن افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، نگهداری طولانی‌مدت اسفناج به صورت تازه یا پخته‌شده باعث تبدیل نیترات‌های موجود در آن به نیتریت می‌شود که برای بدن مضر است. در عین حال اسفناج حاوی مقدار زیادی اگزالات است که با آهن، تولید اگزالات آهن می‌کند و باعث جلوگیری از جذب آهن در بدن می‌شود.

اگزالات زیاد همچنین می‌تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود. اگزالات با کلسیم موجود در اسفناج، تولید اگزالات کلسیم کرده و باعث کاهش جذب کلسیم می‌شود و علی‌رغم بالا بودن درصد کلسیم این گیاه، بدن می‌تواند حدود 5 درصد آن را جذب کند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها