کد خبر: ۴۹۷۶۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۲۰ آذر ۱۴۰۰
آبرومون رفت!
اخبار جعلی و خودتحقیری چگونه به رسانه ها دست یافت؟ منتشر کنندگان اخبار جعلی از ضعف رسانه ای کابران شبکه های اجتماعی استفاده کرده و سعی دارند به هر نحوی مخاطبی منفعل داشته باشند تا کنش‌گر.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، واقعیت اینست که این شخص یک سیاستمدار مشهور بلغارستان است و هیچ ارتباطی با ایران ندارد. نام این شخص pavel shopov بوده و این فیلم مربوط به ۹سال پیش بوده که حتی مورد تمسخر شبکه‌های بلغاری نیز قرار گرفته است.

اما چرا پیج‌هایی دست به این اخبار جعلی و خودتحقیری می‌زنند تا جایی که مطالب مربوط به کشورهای دیگر را به اسم جمهوری اسلامی منتشر می‌کنند؟

در ابتدا می توان گفت چون این اخبار و حواشی جذاب و عجیب‌اند و وقتی مسئولین کشور خود را به آن اضافه کنید پربازدیدتر هم خواهد شد و از طرفی چون مخاطبان شبکه های اجماعی غالبا نه اهل تحقیق‌اند و نه سواد رسانه‌ای آنچنانی دارند و وقتی با خبری روبرو می شوند به دنبال این هستند که مشاهده کنند که خرد جمعی چه واکنشی نسبت به آن خبر دارد پس بدون توجه به اصل کلیپ و بدون اطلاع از واقعیت شروع به موضع گیری نسبت به آن موضوع می‌کنند

لذا منتشر کنندگان این اخبار جعلی از ضعف رسانه ای کابران شبکه های اجتماعی استفاده کرده و سعی دارند به هر نحوی مخاطبی منفعل داشته باشند تا کنش‌گر.

اما در خصوص ویدئوی فوق میتوان اینگونه ذکر کرد که تولیدکنندگان کلیپ نه تنها به دنبال فریب افکار عمومی و کاربران شبکه های اجتماعی هستند، بلکه از مذاکرات و تیم مذاکره کننده فعلی که تاکنون به درستی در راستای اهداف نظام مذاکرات را به پیش برده اند، دل خوشی ندارد و سعی در تخریب تیم مذاکره کننده دارد. یعنی منتشر کنندگان کلیپ با استفاده از جلوه های رسانه ای در ظاهر یک طنزی را به تیم مذاکره کننده نسبت میدهند و در خفا و پشت پرده مذاکره کنندگان را افرادی بی سواد معرفی میکنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها