کد خبر: ۴۹۸۰۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۲۷ آذر ۱۴۰۰
گزارش|
تشکیل کارگروه فعال‌سازی کارگاه‌های نیمه فعال، ضرورت توجه و ساماندهی وضعیت مهاجرین، لزوم گسترش عدالت و توسعه متوازن شهرها از مهم‌ترین دستورات رئیس‌جمهور در دوازدهمین سفر استانی وی و هیئت همراهش به مسئولان استان یزد بود.
 
به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان:  روز جمعه ۲۶ آذرماه استان یزد که با حدود۷۴ هزار و ۴۹۳ کیلومتر مربع وسعت، چهارمین استان وسیع کشور است و درقسمت مرکزی فلات ایران در حاشیه‌ دشت‌های کویر لوت قراردارد و دارای ۱۰ شهرستان (یزد، ابرکوه، اردکان، بافق، تفت، خاتم، صدوق، مهریز و میبد)، ۲۳ شهر، ۲۰ بخش و ۵۱ دهستان است و آب انبارها، بادگیرها، کوچه‌های آشتی کنان و آسیاب ها از مشخصه‌های این استان است، میزبان دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور بود. 
 
«غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر رئیس جمهور، «صولت مرتضوی» معاون اجرایی، «احمد وحیدی» وزیر کشور، «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی، «سیدحمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان و «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو  رئیس جمهور را در این سفر استانی همراهی کردند.
 
دارالعباده مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور و وزرا/ دستور رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه فعال‌سازی کارگاه‌های نیمه فعال
دکتر رئیسی صبح جمعه در بدو ورود به استان یزد  که اخیرا احیای هزار هکتار بافت تاریخی در آن به سرانجام رسیده است، در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه گفت: یزد استانی بسیار پرظرفیت است که علاوه بر ظرفیت‌های مادی، نیروی انسانی پرکار، پرتلاش، باایمان و انقلابی و مردمانی سختکوش دارد که قناعت جزو ویژگی‌های اصلی آن‌ها است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های استان را با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که استاندار و مدیران استان و همچنین همکاران ما انجام داده‌اند بیش از پیش احیا کنیم، اظهار داشت: امروز کار‌های خوبی در استان انجام می‌شود، اما نسبت به آنچه باید انجام شود هنوز تفاوت وجود دارد و باید تلاش کنیم این تفاوت هر چه بیشتر کاسته شده و وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب نزدیک‌تر کنیم.

بازدید از کارخانه تعطیل شده خوش ریس یزد
رئیس جمهور در اولین برنامه خود در این سفر از کارخانه ریسندگی خوش ریس که به مدت ۸ سال تعطیل شده بازدید کرد و با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: هر چه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری فعال شود.

دکتر رئیسی با بیان اینکه تعطیلی چنین واحد‌های تولیدی انسان را رنج می‌دهد چرا که متاسفانه این ثروت معطل مانده است، خاطر نشان کرد: بانک‌ها اگر جایی را تملک می‌کنند باید یا خودشان آنجا را راه اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند. اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده است تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است، چه کسی پاسخگوی ۸ سال بیکاری کارگران این‌واحد تولیدی خواهد بود؟
 
دارالعباده مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور و وزرا/ دستور رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه فعال‌سازی کارگاه‌های نیمه فعال
بازدید از کارخانه الکترو کویر
دومین برنامه سفر رئیس جمهور در استان یزد بازدید از کارخانه الکترو کویر یزد بود که در این دیدار گفت: این کارخانه نمونه‌ای است از خنثی کردن تحریم‌هاست و معلوم می‌شود که در مقابل تحریم‌هایی که می‌خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کند توانسته با همت و تلاش تابلو‌های برق با کیفیت برتر ارائه دهد.

بازدید از نیروگاه خورشیدی فهرج
حضور در نیروگاه خورشیدی فهرج سومین برنامه رئیس جمهور در سفر به استان یزد بود که در این دیدار با تاکید بر حمایت دولت از توسعه انرژی پاک در کشور اظهار داشت: باید با افزایش و توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را از این راه تامین کرد. استان یزد بدلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.

حضور رئیس جمهور در کارگاه احیای بنای تاریخی در یزد
چهارمین برنامه دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور بازدید از یکی از کارگاه‌های احیای بنا‌های تاریخی این شهر بود که در این دیدار گفت: بهترین روش برای احیای بافت‌های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است که به جای زحمت برای آن‌ها خودشان اینکار را انجام دهند.
 
دارالعباده مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور و وزرا/ دستور رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه فعال‌سازی کارگاه‌های نیمه فعال
حضور در بافت تاریخی یزد و دیدار با مردم
رئیس جمهور پنجمین برنامه سفر خود را به بازدید از بافت تاریخی شهر یزد و برخی اماکن مرمت شده یا نیازمند احیا و بازسازی در این بافت اختصاص داد.

در این بازدید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کارشناسان آثار تاریخی خواستار تسهیل در ضوابط احیا و مرمت بافت‌های تاریخی در راستای افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در این امر شدند.

دیدار با جمعی از خیرین استان یزد
ششمین برنامه سفر استانی دکتر رئیسی  در عصر روز جمعه، دیدار با جمعی از خیرین این استان  بود که در سخنانی گفت: باید در کنار یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم. هر جا مردم حضور یافتند و از توان و خدمات آن‌ها استفاده شد موفقیت‌های زیادی بدست آمد.
 
دارالعباده مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور و وزرا/ دستور رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه فعال‌سازی کارگاه‌های نیمه فعال
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت وقف اظهار داشت: مهمتر از وقف و بنای امر خیر، نگه داشتن آن است. همراه بودن دولت و خیرین می‌تواند باعث کار‌های بزرگی برای حل مشکلات مردم شود.

دکتر رئیسی خاطر نشان کرد: هیچ اشکالی ندارد وقتی خیرین طرحی را شروع می‌کنند، درصدی از کار را هم دولت انجام دهد تا آن امر خیر به ثمر برسد، در واقع مشارکت دولت و خیرین باعث گره گشایی از مردم می‌شود.
 
دارالعباده مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور و وزرا/ دستور رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه فعال‌سازی کارگاه‌های نیمه فعال
دیدار با قشر‌های مختلف مردم یزد
هفتمین برنامه سفر آیت‌الله رئیسی دیدار با قشر‌های مختلف مردم بود که در این دیدار، درباره زنان تحصیلکرده جویای کار در استان یزد که آمار قابل توجهی دارد، اظهار داشت: این مسئله را با آقای استاندار دنبال می‌کنیم و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده که باید فعال‌تر عمل کند تا بتواند زمینه‌ای برای رفع مشکل اشتغال زنان تحصیل‌کرده و به ویژه آن دسته که سرپرست خانوار هستند، فراهم کند.

دکتر رئیسی با اشاره به بازدید از یکی از مزارع انرژی خورشیدی گفت: استفاده از انرژی‌ها نو و پاک، یک ضرورت است و یزد می‌تواند قطب تولید انرژی خورشیدی کشور و منطقه باشد. در یزد زیرساخت‌های خوبی از جمله در حوزه گردشگری ایجاد شده که لازم است این زیرساخت‌ها کامل شود و بخشی از بازدید امروز من هم برای توسعه گردشگری بود.

رئیس جمهور گفت: امروز از یک کارخانه نساجی در یزد بازدید کردیم که یک بانک از سال ۹۲ تا امروز این کارخانه را معطل گذاشته است در حالی که اگر بانکی کارخانه‌ای را تملک می‌کند باید آن را فعال نگه دارد و حتی اگر کارخانه نیمه فعال است، باید آن را فعال کند و اگر به هر دلیل امکان اداره کردنش را ندارد، باید آن را واگذار کند.

آیت‌الله رئیسی درباره مشکل کمبود آب گفت: مشکل کمیود آب در یزد مسئله امروز و دیروز نیست و مسئله آب یک بحث کلان کشوری است و با توجه به کاهش نزولات آسمانی معتقدیم منابع موجود آب را باید مدیریت کرد و معتقدیم با مدیریت صحیح منابع آبی و تقسیم عادلانه و مشارکت مردم، می‌توان مشکل کم آبی را در یزد، اصفهان و استان‌های همجوار حل کرد.
 
دارالعباده مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور و وزرا/ دستور رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه فعال‌سازی کارگاه‌های نیمه فعال
حضور در شورای اداری استان یزد
هشتمین برنامه این سفر نیز حضور آیت‌الله رئیسی در شورای اداری استان یزد بود که رئیش جمهور در این نشست با تاکید بر اینکه آنچه در جریان سفر دولت به یزد به تصویب رسیده باید به دست مدیران استانی محقق شود، اظهار داشت: امیدواریم با تامین اعتبار، همه پروژه‌های نیمه‌تمام به پایان برسد، اما در وضع موجود باید روی اولویت‌ها تمرکز کرد؛ از جمله اولویت‌ها، ظرفیت موجود، اما راکد یا نیمه فعال است که باید در مسیر تولید و اشتغال فعال شود.

رئیس جمهور ضمن دستور به استاندار یزد برای تشکیل کارگروه فعال‌سازی کارگاه‌های نیمه فعال در استان با همکاری معاون اجرایی ریاست جمهوری و وزیر صمت، تصریح کرد: عدالت در توسعه مهم است و توسعه استان یزد نامتوازن بوده و باید از این پس توزیع امکانات و سرمایه‌گذاری، همه مناطق استان را پوشش دهد.
 
 آیت‌الله رئیسی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توزیع عادلانه استقرار پزشک در کشور اظهار داشت: پزشک کافی در کشور نداریم و وزیر بهداشت باید پیگیر توزیع عادلانه استقرار پزشکان در سراسر کشور باشد.
 
دارالعباده مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور و وزرا/ دستور رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه فعال‌سازی کارگاه‌های نیمه فعال
رئیس جمهور خواستار تشکیل کارگروهی از سوی استاندار یزد برای پیگیری موضوع اشتغال بانوان تحصیل‌کرده شد و تصریح کرد: موضوع ایجاد اشتغال برای تحصیل‌کردگان به ویژه بانوان را در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصاد دیجیتال پیگیری کنید.

دکتر رئیسی اظهار داشت: یقین دارم تحریم‌ها و تنگنا‌ها به هیچ عنوان ما را متوقف نخواهد کرد، بلکه در پیشرفت مصمم‌تر می‌کند و امروز آثار این باور را در قالب برخی گشایش‌ها در صادرات نفت و وصول درآمد آن مشاهده می‌کنیم.
 
به هر‌روی، دوازدهمین سفر رئیس جمهور به استان تاریخی یزد انجام شد و در این سفر رسیدگی به وضعیت مهاجرین، زنان تحصیلکرده بیکار، استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی، حل مشکل تامین آب مورد تاکید واقع شد و مصوباتی برای رسیدگی به این امور تصویب شد که امیدواریم همزمان با سفر  دور دوم رئیس جمهور به این استان بسیاری از این مصوبات و تاکیدات اجرایی و یا در حال اجرا باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها