امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۹۸۰۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۲۷ آذر ۱۴۰۰
مدیر سینما فرهنگ گفت: خوشبختانه این روزها شاهد استقبال بسیار خوب مخاطبان از سینما هستیم، از نظر من این استقبال دو دلیل اصلی دارد که دلیل اول و مهم آن واکسیناسیون سراسری است.

به گزارش پایگاه 598، مجتبی بهزادیان در گفت‌وگو با میزان، پیرامون وضعیت اکران سینماها گفت: خوشبختانه این روزها شاهد استقبال بسیار خوب مخاطبان از سینما هستیم، از نظر من این استقبال دو دلیل اصلی دارد که دلیل اول و مهم آن واکسیناسیون سراسری است.

وی در همین راستا ادامه داد: با شروع روند واکسیناسیون و همچنین کاهش شدت بیماری کرونا مردم آرامش بیشتری پیدا کردند، پیش از آن مردم از حضور در اماکن عمومی وحشت داشتند اما امروز می بینیم که با حال بهتری در این اماکن حضور یافته و در همین راستا بار دیگر به تماشای فیلم ها می‌نشینند. شخصا امیدوارم که این روند با رعایت مستمر پروتکلهای بهداشتی همچنان رو به جلو باشد. 

مدیر سینما فرهنگ در همین رابطه اظهار کرد: دلیل دوم و مهم دیگری که باعث رونق سینماها شده اکران آثار موفق است، آثاری که می توانند مخاطب را به خود جذب کنند، خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که سینماها با اکران آثار متفاوت و متنوعی از ژانرهای گوناگون روبرو هستند و همین عاملی شده تا مخاطب باز هم با سینما آشتی کند. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

وی در همین رابطه اظهار کرد: پیش از اکران این آثار مردم از کرونا هراس داشتند و از سویی فیلم خوبی هم روی پرده نبود تا آنها را به تماشا ترغیب کند اما پس از اکران فیلم سینمایی «دینامیت» همه چیز تغییر کرد، مردم به سینما آمدند و استقبال آنها و فروش خوب این فیلم باعث شد تا تهیه کنندگان دیگر فیلمها هم آثارشان را راهی چرخه اکران نمایند. خوشبختانه سینما در حال حاضر از کما خارج شده و امید آن می رود که این روند مثبت ادامه یابد. 

بهزادیان درباره صد در صدی شدن ظرفیت سالنهای سینما ادامه داد: پیش از آن باید بگویم که بسیاری از اماکن قبل از سینماها صد در صدی بودند، به عنوان مثال سرویس حمل و نقل عمومی همچون مترو همواره صد در صد بود و حال نوبت به سینما رسیده است، البته این را هم بگویم صد در صد بودن با پنجاه درصد بودن در سینمای مسقف که فاصله هر صندلی پنجاه سانتیمتر است فرق چندانی هم نداشت، یعنی آن زمان هم که ظرفیت پنجاه درصد بود مخاطبان فاصله زیادی با هم نداشتند، در هر صورت به نظر من تصمیم درستی گرفته شده که می توان با رعایت پروتکلهای بهداشتی به آن ادامه داد. 

وی درباره تاثیر چهلمین جشنواره فیلم فجر بر ادامه موفقیت سینماها اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر آغاز سال سینمایی است و معمولا بهترین فیلم های جشنواره فجر به اکران نوروزی می روند، این اتفاق اکران نوروزی موفق را تضمین می کند، متاسفانه سال گذشته این اتفاق حاصل نشد و فیلم های خوب جشنواره در اکران نوروزی حاضر نشدند، شخصا امیدوارم با توجه به ظرفیت صد در صدی سینماها شاهد جشنواره فجر با شکوهی باشیم، جشنواره ای موفق که در ادامه اکران نوروزی موفقی در بر خواهد داشت. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها