أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۸۵۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۳     ۰۵ دی ۱۴۰۰
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با پایگاه خبری ۵۹۸؛
ادامه حیات خودروسازی در گرو قیمت روان شده پایین و ارتقاء کیفیت می‌باشد که با آزادسازی واردات خودرو و قمیت گذاری آزادانه خودرو محقق خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، روح‌الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع مجلس با خبرنگار 598 کرد. وی در خصوص واگذاری اختیار شورای رقابت در زمینه تنظیم بازار خودرو به وزارت صمت گفت: قیمت گذاری هرچیزی که انحصاری هست با شورای رقابت می‌باشد. قانونا قیمت گذاری خودرو با شورای رقابت هست اما دولت تمکین نمی‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی درباره قیمت گذاری آزاد خودرو اظهار داشت: من معتقد هستم، ابتدا باید واردات آزاد خودرو صورت بگیرد. سپس بایستی قیمت گذاری خودرو هم شکل آزادانه در حاشیه بازار به خود بگیرد. در این صورت قیمت گذاری آزاد خودروهای داخلی هم می‌تواند بوجود بیاید.

ایشان در ادامه بیان کرد: مصرف کننده دارای حقوقی هست و بایستی حق داشته باشد بهترین خودرو را انتخاب کند. در واقع ادامه حیات خودروسازی در گرو قیمت روان شده پایین و ارتقاء کیفیت می‌باشد که با آزادسازی واردات خودرو و قمیت گذاری آزادانه خودرو محقق خواهد شد.

او همچنین تصریح کرد: ما نسبت به افزایش قیمت خودرو به این شیوه مخالفیم.

اخیرا خبرهایی از افزایش قیمت خودروهای پیش فروش شده به گوش رسید که روح‌الله عباسپور در واکنش به آن گفت: قانونا خودرو سازها موظف‌اند، خودروهای پیش فروش شده را به قیمت فروخته شده در قرارداد خرید، واگذار کنند.

لازم بذکر است شرکت های خودروسازی از اواسط آذرماه، قیمت پایه محصولات خود را 18% افزایش دادند. این در حالی بود که پیش از آن نیز اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده بودند که با دستور رئیس جمهور ملغی اعلام شد. اما گفتنی است با افزایش قیمت خودرو در کارخانه، ایران‌خودرو و سایپا اعلام کردند این افزایش قیمت شامل محصولات پیش فروش شده نیز خواهد شد. این اقدام آنها نتنها باعث آفشتگی خریدران خودرو شد بلکه آرامش نسبی بازار خودرو را نیز به هم زد.

شورای رقابت نیز در واکنشی، آن را اقدامی مبهم که با لابی گری خودروسازان بدون دخالت شورا انجام شده است، دانست و تاکید کرد که بر اساس تورم بخشی و دستورالعمل شورای رقابت، افزایش قیمت خودرو برای نیمه دوم سال کمتر از ۱۰ درصد خواهد بود، نه ۱۸ درصدی که اعلام شده است.

اما وزیر صمت در واکنش به این اقدام در جهت آرام سازی فضای ملتهب خودرو، اذعان کرد: به خودروسازان اعلام کردیم که با مردم همراهی کرده و در صورت نیاز، خودرو را با لیزینگ و تخفیف به مردم ارائه دهند تا افزایش قیمت مشتریان را اذیت نکند. از سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و با برنامه ریزی صورت گرفته، فاصله میان قیمت کارخانه و بازار کاهش خواهد یافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها