أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۸۵۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۰۶ دی ۱۴۰۰
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی روز چهارشنبه از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران، گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق پیش‌بینی شده است. در سایر مناطق کشور طی امروز تا چهارشنبه جو پایدار همراه با پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در مناطقی از خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان و ارتفاعات کرمان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه بارش در این مناطق تشدید شده و گستره آن به‌تدریج مناطقی از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، اصفهان و جنوب همدان و مرکزی را در بر می‌گیرد. روز جمعه بیشتر مناطق کشور به‌جز شمال غرب و غرب بارندگی پیش‌بینی شده است.

بارندگی‌ها در استان‌های نیمه جنوبی کشور شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز و فردا خلیج‌فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج‌فارس و دریای عمان مواج پیش‌بینی شده است.

در همین حال امیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که روزهای پنجشنبه و جمعه تمام کشور به جز مناطق شمال غرب بارندگی خواهند داشت، گفته است: شدت بارش‌ها برای مناطق جنوبی کشور  از جمله استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان  و هرمزگان است که طی امروز و فردا سازمان هواشناسی هشدارهای مربوط به آن را صادر می‌کند.

بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که اسمان تهران امروز و فردا افتابی است. روز چهارشنبه و پنجشنبه نیز ابری و نیمه ابری خواهد بود.  روزهای جمعه و شنبه هفته آینده آسمان پایتخت نیمه ابری پیش‌بینی شده است. یکشنبه هفته آینده احتمال بارش باران در تهران ۸۵ درصد بوده و میزان بارش‌ها حدود ۵.۸ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها