أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۸۶۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۰۸ دی ۱۴۰۰
در دیدار رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور مطرح شد:

به گزارش پایگاه 598، به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور: حجت الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و نماینده ویژه رئیس جمهور برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی، با حضور در دیوان محاسبات کشور با دکتر مهرداد بذرپاش دیدار کرد.

در این دیدار، بذرپاش با اشاره به اهمیت فعال‌سازی کنترل‌های داخلی دستگاه‌ها و یادآوری تکالیف قانونی در این باره، از کمک دیوان محاسبات با هدف کاهش انحراف در اجرای قوانین و اجرای بودجه سنواتی دستگاه‌ها خبر داد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با برشمردن اهمیت جایگاه بازرسی در سازمان‌های مختلف اجرایی، آنها را چشم بینای دولت دانست که می‌توانند کمک شایانی به ارتقای سلامت اداری در دستگاه‌های مختلف ملی و استانی داشته باشند و به هیات‌های حسابرسی مستقر در دستگاه‌ها کمک مطلوبی نمایند.

مهرداد بذرپاش سیاست‌گذاری صحیح اقتصادی و شناسایی بسترهای فساد و تلاش برای انسداد مسیرهای نفوذ مفسدین را جزو مهمترین اقدامات در راستای تحقق شعار "پیشگیری به جای مچ گیری" اعلام کرد و اختیارات تفویضی رییس جمهور و هیات وزیران به دفتر بازرسی مطابق اصل ۱۲۷ قانون اساسی را فرصت بسیار مناسبی برای این مهم دانست.

حجت الاسلام درویشیان نیز با تقدیر از اقدامات ابتکاری اخیر دیوان محاسبات، از این دستگاه نظارتی به عنوان بازوی مهم در پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی یاد کرد و با اشاره به روحیات فسادستیزی ریاست محترم جمهور، خواستار همراهی بیشتر دیوان با دفتر بازرسی رئیس جمهور جهت مبارزه با فساد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها