يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۵۳۷
زمان انتشار: ۰۸:۴۲     ۲۳ دی ۱۴۰۰
بی خوابی عوارض زیادی بر بدن انسان بر جای می گذارد. برخی از میوه ها مانند گیلاس و موز تأثیر بسیار زیادی بر درمان بی خوابی دارند.

به گزارش پایگاه 598، خواب کافی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تاثیر بسیاری بر سلامت عمومی انسان دارد. بی خوابی می تواند باعث شود عملکرد مغز شما کاهش پیدا کرده، احتمال ابتلا به بیماری ها افزایش یابد و حتی وزنتان زیاد شود. برای همین عده ای از بی خوبی رنج می برند؛ که در این گزارش میوه هایی در درمان بی خوابی موثر است را به شما معرفی خواهیم کرد.

بادام: بادام سرشار از منیزیم است و افزایش سطح این ماده معدنی در بدن می‌ تواند باعث ریلکس شدن عضلات و بالا رفتن کیفیت خواب در افراد مختلف شود. منیزیم همچنین باعث می شود که تمایل کمتری به مصرف شکر داشته باشید که در کاهش وزن مؤثر است.

گیلاس: گیلاس سرشار از ماده ای به نام ملاتونین است. ملاتونین هورمون مسئول چرخه خواب و بیداری و ساعت داخلی بدن است و گیلاس منبع غنی از این هورمون محسوب می‌ شود.

انگور: درست مانند گیلاس، انگور نیز منبع غنی از ملاتونین است. اگر انگور در مقادیر زیادی قبل از خواب مصرف شود، به ترویج خواب بدون وقفه کمک می‌کند.

موز: این میوه حاوی تریپتوفان است و تریپتوفان توسط بدن برای تولید HTP-۵ استفاده می‌شود. ملاتونین و سروتونین به نوبه خود توسط ترکیب HTP-۵ تولید می‌شوند و هر دو برای بهبود کیفیت خواب موثرند.

 

منبع:برنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها