کد خبر: ۴۹۹۶۶۳
زمان انتشار: ۲۱:۱۵     ۱۷ آذر ۱۴۰۰
بررسی تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر فرهنگ سازمانی بانک ایران زمین؛
دریافت سیستم مدیریت کیفیت تنها بخشی از کار است و در واقع این سیستم باید در بطن گروه استقرار یابد و مولفه های آن جزو فرهنگ سازمانی قرار بگیرد.

فرهنگ سازمانی بانک ایران زمین با کیفیت تر از گذشه شد

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598: سیستم مدیریت کیفیت که اغلب QMS نامیده می‌شود، به عنوان یک سیستم رسمی تعریف شده که فرآیندها، رویه‌ها و مسئولیت‌های دستیابی به سیاست‌ها و اهداف کیفیت را مستند می‌کند. این سیستم به هماهنگی و هدایت فعالیت‌های سازمان برای تامین نیازهای مشتری و بهبود اثربخشی و کارآیی آن به‌صورت مداوم کمک می‌کند.

پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت بر هر جنبه از عملکرد سازمان تاثیر می‌گذارد. از مزایای سیستم مدیریت کیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-تامین نیازهای مشتری که به ایجاد وفاداری در مشتری کمک می‌کند. در نتیجه منجر به افزایش مشتری و فروش بیشتر می‌شود.

-تامین نیازهای سازمان که موجب ارائه محصولات و خدمات با روشی مقرون به صرفه می‌گردد. بنابراین رشد و سودآوری نیز افزایش می‌یابد.

-کاهش ضایعات

-جلوگیری از اشتباهات

-کاهش هزینه‌ها

-تسهیل و شناسایی فرصت‌های آموزشی

-جذب کارکنان

-تنظیم جهت‌گیری سازمان

فرهنگ سازمانی بانک ایران زمین با کیفیت تر از گذشه شد

در همین راستا بانک ایران زمین نیز تصمیم به راه اندازی سیستم مدیریت کیفیت کرد تا با اجرای صحیح دستورالعمل های این سیستم، مدیریت کیفیت جزو مولفه های فرهنگ سازمانی این بانک قرار گیرد.

ابتدای هفته جاری بود که جلسه افتتاحیه استقرار سیستم مدیریت کیفیت در مدیریت پشتیبانی بانک ایران زمین با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران این بانک برگزار شد.

در این جلسه، عبدالمجید پورسعید با اشاره به بحث استاندارد سازی امور اجرایی در بانک ها گفت: صنعت بانکداری در سال های اخیر پوست اندازی کرده است و در دنیای رقابتی امروز، انتظارات از بانک ها متفاوت از گذشته است، بنابراین تمامی امور در همه بخش ها باید با کیفیت و در نهایت دقت اجرا شود.

وی بخش پشتیبانی بانک را یکی از حوزه های مهم بانک دانست و افزود: استقرار سیستم مدیریت کیفیت در این بخش می تواند در اجرای امور مطابق با استاندارد و بهبود عملکرد این حوزه موثر باشد.

پورسعید با تاکید بر به نتیجه رسیدن امور محوله گفت: همکاران نباید تنها به وظایف خود اکتفا کنند و باید در جهت به نتیجه رساندن پروژه ها و امور، پیگیر و کوشا باشند.

در ادامه مجید رضی زاده معاون مالی و پشتیبانی بانک ایران زمین، توضیحاتی را در خصوص نحوه اخذ گواهی مدیریت کیفیت در مدیریت پشتیبانی ارائه کرد و افزود: دریافت سیستم مدیریت کیفیت تنها بخشی از کار است و در واقع این سیستم باید در بطن گروه استقرار یابد و مولفه های آن جزو فرهنگ سازمانی قرار بگیرد.

در این جلسه همچنین داود فصیحی مدیر امور پشتیبانی و مهندسی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد کارکنان حوزه پشتیبانی اظهار داشت: استقرار مدیریت کیفیت سبب خواهد شد عملکرد گروه مطابق با استانداردهای مورد قبول انجام گیرد و کارایی و بازدهی اقدامات انجام شده را افزایش خواهد داد.

فصیحی با تاکید بر اجرای صحیح سیستم مدیریت کیفیت از همکاران خواست با اجرای صحیح دستورالعمل های این سیستم آن را به فرهنگ سازمانی تبدیل کنند.

این جلسه با حضور معاون مالی و پشتیبانی، مدیر امور پشتیبانی و مهندسی، مدیر امور روابط عمومی و ریاست حوزه مدیرعامل، ریاست آموزش، ریاست اداره مهندسی و املاک، ریاست اداره خدمات و جمعی از کارشناسان برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها