کد خبر: ۵۰۰۴۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
شهروندان با شماره های ناشناس خارج از کشور تماس دوباره نگیرید .

به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری صداوسیما: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اگر با  شماره‌ای بین‌المللی با پیش کد های  00378 و یا 00960  که آن را تشخیص نداده اید ،با شما تماس گرفته‌اند، مجددا با آن شماره تماس برقرار نکنید ، این روش یک کلاهبرداری  است و می‌تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: در این روش ، یک روبوکال یا روبات تماس‌گیرنده روی یک شماره قرار می‌دهند و بعد از یک یا دو بوق، تماس را قطع می‌کنند، این روبات‌ها حتی ممکن است چند بار با یک شماره تماس بگیرند و تا شخصی که تماس از دست رفته را دریافت کرده، ترغیب به برقراری تماس با شماره ناشناس شود.

وی ادامه داد : در این شیوه از کلاهبرداری، مهاجم یکسری شماره‌های ویژه  تهیه می‌کند،و از آنها به‌صورت رندوم به شماره‌های سراسر دنیا تماس‌هایی را برقرار و بلافاصله قطع می‌کنند تا یک تماس از دست‌رفته (Missed Call) در گوشی قربانی مشاهده شود.

سید مصطفی مرتضوی گفت: در صورتی که قربانی به برقراری تماس مجدد با مهاجم اقدام کند، یک پیام ضبط‌شده برای وی پخش شده و بدون اینکه فرد متوجه باشد درگیر قبوض بالا می‌شود.

وی همچنین در خصوص شکایت برخی از کاربران اینستاگرام درخصوص حک شدن صفحه ی شخصی آنان افزود: در این روش  نیز صفحه شخصی فرد مصادر می شود و پیام هایی برای مخاصبان وی در خصوص تقاضای پول ارسال می شود .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها