أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۰۷۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
مردمی که در چند روز اخیر به بانک‌های مربوطه جهت اخذ وام بدون ضامن مراجعه کرده‌اند، با جملاتی همچون «وام نداریم»، «بعد از عید سر بزنید»، «اعتبارمان تمام شده است» مواجه شده‌اند!

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری 598، چندی پیش در راستای دستور رئیس جمهور مبنی بر تسهیل پرداخت تسهیلات به مردم و گسترش اعتبار سنجی در عوض اخذ ضامن، وزارت اقتصاد به بانک‌های زیر مجموعه خود چهار دستور به منظور پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری ‌بگیران بخش دولتی، عمومی و خصوصی برای اجرا در حداکثر ۲۴ ساعت ابلاغ کرد.

خاندوزی: وام بدون ضامن تا سقف 100 میلیون؛ بانک‌ها: وام نداریم!

خاندوزی: وام بدون ضامن تا سقف 100 میلیون؛ بانک‌ها: وام نداریم!

 

اما مردمی که در چند روز اخیر به بانک‌های مربوطه جهت اخذ وام بدون ضامن مراجعه کرده‌اند، با جملاتی همچون «وام نداریم»، «بعد از عید سر بزنید»، «اعتبارمان تمام شده است» مواجه شده‌اند! برخی از مردم در گفتگو با خبرنگار 598 این اتفاقات را سرپیچی بانک‌ها از مصوبات دولت دانسته‌اند که دلیل آن عدم نظارت صحیح بر بانک‌ها در سالهای اخیر بوده است.

پیگیری‌‌ها از روند پرداخت وام در چند بانک دولتی نشان می‌دهد کارمندان بانک‌ها با رفتار بسیار نامناسبی با متقاضیان این نوع وام‌ها برخورد و پس از مدت زمان طولانی اعلام می‌کنند با توجه به اعتبارسنجی بانکی، افرادی که در سطح مشتریان پر ریسک قرار دارند شرایط دریافت وام را ندارند. در حالی که پیش از این گفته شده بود کارمندان دولت نیازی به اعتبارسنجی ندارند.

خاندوزی: وام بدون ضامن تا سقف 100 میلیون؛ بانک‌ها: وام نداریم!

خاندوزی: وام بدون ضامن تا سقف 100 میلیون؛ بانک‌ها: وام نداریم!

خاندوزی: وام بدون ضامن تا سقف 100 میلیون؛ بانک‌ها: وام نداریم!

 

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره خودداری بانک‌ها برای اعطای وام خُرد در ماه‌های پایانی سال در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: هیچ بخش‌نامه‌ای نه از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی و نه از سوی بانک مرکزی درباره اینکه بانک‌ها حق دارند که در ماه‌های پایانی از ارائه تسهیلات به مردم امتناع کنند، نداریم بنابراین حتما این موارد را در حوزه بررسی نظارتی قرار می‌دهیم.

همچنین حجت‌الله صیدی، مدیر عامل بانک صادرات نیز در واکنش به این قضیه در مصاحبه با تجارت نیوز بیان کرد: بانک صادرات وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن را پرداخت می‌کند و شعب این بانک موظف به تکمیل پرونده و پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون بدون ضامن هستند.

درحالیکه مصوبات اخیر دولت مربوط به شاغلین و کارمندان دولتی و بخش خصوصی است اما با توجه به گفته مسئولان از روزهای آینده، طرح وام بدون ضامن زیر 100 میلیون تومان، برای مشاغل آزاد نیز محقق خواهد شد. در این زمینه باید توجه داشت که اولویت تخصیص تسهیلات بانکی، قشر مستضعف باشد نه تجار و بازاریان! چراکه به گفته محمدرضا جمشیدی، رئیس کانون هماهنگی بانک‌های خصوصی در گتگو با اقتصاد آنلاین، بروز چنین مشکلاتی ناشی از نداری بانک هاست و نخصیص وام به مشتری زیان‌ده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها