کد خبر: ۵۰۱۳۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
صبح امروز مورخ 23 بهمن 1400 ، نشست سخنگوی شورای نگهبان با اصحاب رسانه برگزار شد. دکتر طحان نظیف در این جلسه، گزارشی از مصوبات بررسی شده در شورای نگهبان ارائه داد. لایحه رتبه بندی از مصوباتی بود که توسط شورای نگهبان تایید نشده و به مجلس عودت داده شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، صبح امروز مورخ 23 بهمن 1400 ، نشست سخنگوی شورای نگهبان با اصحاب رسانه برگزار شد. دکتر طحان نظیف در این جلسه، گزارشی از مصوبات بررسی شده در شورای نگهبان ارائه داد. لایحه رتبه بندی از مصوباتی بود که توسط شورای نگهبان تایید نشده و به مجلس عودت داده شد.

وی بیان کرد: مصوبه جلسه مورخ بيست و چهارم آذر ماه يکهزار و چهارصد مجلس شوراي اسلامي در جلسات متعدد شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه بدلیل وجود برخی ابهامات و ایرادات، مورد تاییدقرار نگرفت از جمله ابهامات وارده بر آن به شرح زیر است:

  1. در تبصره ماده 2، منظور از معيارهاي ماده (42)‌ قانون مديريت خدمات کشوري ابهام دارد.
  2. ماده 4 از جهت اولويت‌بندی ميان شاخص‌های مذکور در اعمال نظام رتبه‌بندی، ابهام دارد همچنین از اين جهت که سنوات تحصيل در مراکز تربيت معلم نيز مبناي امتياز در فرآيند رتبه‌بندي خواهد بود يا خير، مورد ابهام است. از طرفی دیگر از اين جهت که در تبصره، منظور از عبارت «کماکان معلم هستند»، تصدي و اشتغال به معلمی است يا اين که افرادی که علی‌رغم عدم اشتغال مستقيم به معلمی، عنوان شغلی آن‌ها معلم ذکر شده است را نيز شامل مي‌شود،‌ دوگانگی وجود دارد.
  3. در ماده 5 نیز، با توجه به اينکه تغييرات ايجادشده نسبت به لايحه، منجر به افزايش بار مالی اجرای مصوبه خواهد شد، مغاير اصل 75 قانون اساسي شناخته شد.

هادی طحان نظیف در ادامه با اشاره به مصوبه لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیان کرد: این مصوبه كه با اصلاحاتی در جلسه مورخ پنجم دي ماه يكهزار و چهارصد به تصويب مجلس شورای اسلامی رسيده است؛ در جلسه مورخ 22/10/1400 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما بدلیل وجود برخی ایرادات، به مجلس برگشت داده شد.

طرح تسهيل صدور مجوزهای کسب و کار نیز از مصوباتی بود که با نظر هيأت عالي نظارت بر حسن اجرای سياست‌های كلی نظام در خصوص طرح فوق، مصوبه در موارد مذکور در نامه اين هيأت، مغاير بند 2 اصل 110 قانون اساسی شناخته شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها