امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۰۱۵۹۳
زمان انتشار: ۲۰:۲۷     ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
امام‌جمعه اهواز تاکید کرد:
بنده یک نکته‌ای را چندبار خدمت آیت‌الله رئیسی عرض کردم، که «هر مقدار حضرتعالی قوی باشید که هستید و هر مقدار وزرای شما قوی باشند که هستند، تلاش بکنید که این مدیران میانه‌ای شما که کف میدان هستند جابجا بشوند. این افراد بایستی توانمند باشد».

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، حجت السلام و المسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در اولین همایش گروه‌ها و تشکل‌های گام دومی با موضوع حلقه‌های میانی در گام دوم مورخ یکشنبه 23 بهمن ماه، سخنرانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: "آتش به اختیار بودن" در کلام مقام معظم رهبری مربوط به همین مجموعه‌های فعال در زمینه فرهنگی است. این مجموعه‌ها می‌توانند تاثیرگذاری عمیق در جامعه داشته باشند.

حجت السلام و المسلمین موسوی‌فرد در ادامه گفت: در سالیان متمادی مجلس ما در تراز انقلاب اسلامی قرار نگرفته است. با اینکه حضرت آقا فرموده‌اند که نمایندگان مجلس به هیچ عنوان حقی در عزل و نصب‌ها ندارند اما همچنان تعداد قابل توجهی از این موارد پیدا می‌کنیم.

وی همچنین افزود:در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری نیز تنها شهید رجایی و مقام معظم رهبری در تراز انقلاب بوده‌اند. در سایر دولت‌های روی کار آمده تاکنون، فردی که بتواند سکان‌دار این امر مهم اجرایی در تراز انقلاب باشد را نداشتیم و هرکدام از آنها مشکلات و آفت‌های عدیده خود را داشته‌اند.

امام جمعه خوزستان ابراز داشت: در برخی از استان‌ها ممکن است که آن مدیر ارشد استانی توانمند باشد اما وقتی مدیران میانه‌ای (که در واقع در کف جامعه هستند و تمام کارها به دوش آنها است) ضعیف باشند، کار به مشکل می‌خورد!

ایشان با تاکید بر لزوم تسریع جایگزینی مدیران میانی دولت قبل، خاطر نشان کرد: بنده یک نکته‌ای را چندبار خدمت آیت‌الله رئیسی عرض کردم، که «هر مقدار حضرتعالی قوی باشید که هستید و هر مقدار وزرای شما قوی باشند که هستند، تلاش بکنید که این مدیران میانه‌ای شما که کف میدان هستند جابجا بشوند. این افراد بایستی توانمند باشد».

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار داشت: با آنکه شش ماه از روی کار آمدن دولت جدید می‌گذرد اما همچنان مدیران دولت قبل میدان داری می‌کنند. اگر قرار باشد که با همین سبک و سیاق پیش برویم، این به آن معنا خواهد بود که همان کارهای روتین و حرکت‌های لاکپشتی را انجام داده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: استان خوزستان ما یکی از استان‌های بسیار پرمشکل است. متاسفانه استان خوزستان در 22 آیتم از 30 آیتم منفی، اول است! با توجه به این همه زیرساخت‌های متعددی که می‌توان در این استان مشاهده کرد، ما در خیلی از سالها در بین استان‌ها (از لحظ مشکلات) اول بوده‌ایم! همین چند روز قبل با یکی از وزرایی که به خوزستان سفر کرده بود صحبت کردم. ایشان می‌گفت: «من نمی‌دانم چه سری است که خوزستان با این همه منابعی که دارد باز هم شاهد مشکل است!». بنده در پاسخ به این حرف یک جمله عرض کردم که ایشان قبول نکرد. گفتم مشکل خوزستان در همه این سال‌ها "سوء مدیریت" بوده است! امیدواریم ان‌شاءالله که در این دوران دیگر شاهد این چنین مسائلی (سوء مدیریت) نباشیم.

حجت السلام و المسلمین موسوی‌فرد بیان داشت: حضرت آیت الله مصباح یزدیرحمه‌الله‌علیه یک جمله بسیار زیبایی می‌فرمودند که بنده مکررا آن را در خطبه‌ها و همچنین خطاب به مسئولان عرض کردم، که باید با آب طلا نوشته شود. ایشان عرض کردند: در یکی از کشورهای بلوک شرق مطلع شدند که جاسوسی در بدنه دولت است. بعد از مدت‌ها تحقیق توسط عوامل اطلاعاتی، متوجه جاسوسیِ معاون اول شدند. این جاسوس پس از دستگیری، در پاسخ به سوالات رئیس جمهور آن کشور می‌گوید که "ماموریت من فقط انتصاب نیروهای غیرمتخصص، غیرکارآمد و غیرمتعهد در مدیریت‌های گوناگون بوده است".

امام جمعه خوزستان در آخر اشاره داشت: دقیقا خدا می‌داند که در همه این سال‌های انقلاب اسلامی شاهد این قضیه بوده‌ایم. در دولت‌های متعدد ما شاهد بودیم، تحت این عنوان که فلانی یک سهمی دارد و سرش بی‌کلاه مانده، به او مسئولیتی می‌دهند! همین حالا هم در برخی جاها می‌بینم متاسفانه چنین اتفاقی افتاده است، ولی با این فرض پیش نخواهد رفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها