يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۱۶۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان های کشور با صدور بیانیه خواستار شد:
نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر از وزارت راه و شهرسازی انتظار دارند در خصوص ساماندهی بافت های حاشیه نشینی نسبت به تامین زمین، اعتبارات مالی و ارائه تسهیلات تشویقی جهت بهسازی و بازآفرینی شهری حمایت کنند.

به گزارش پایگاه 598، روح اله امرالهی سخنگوی مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان های کشور با اشاره به برگزاری اولین جلسه مجمع در شهر تبریز، اظهار داشت: اولین جلسه مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان های کشور در تاریخ پانزدهم بهمن ماه در شهر تبریز با محوریت بازآفرینی شهری و در قالب سه کمیته طراحی شهری، شهرسازی و بازآفرینی شهری برگزار گردید.

وی با اشاره به بیانیه پایانی این مجمع، گفت: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر از وزارت راه و شهرسازی انتظار دارند در خصوص ساماندهی بافت های حاشیه نشینی نسبت به تامین زمین، اعتبارات مالی و ارائه تسهیلات تشویقی جهت بهسازی و بازآفرینی شهری حمایت کنند.

وی افزود: یکی از موارد دیگر درخواستی از وزارت راه وشهرسازی بازگرداندن حق رای روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری در کمیسیون ماده 5 می باشد، از دیگر موارد مد نظر در اجرای طرح اقدام مسکن ملی است، که انتظار می رود ساخت مسکن در این طرح متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: روسای کمیسیون های شهرسازی شهرهای مراکز استان از شهرداری ها انتظار دارند ناظر به بندهای 14 و 21 ماده قانون شهرداری ها با ایجاد دفاتر تسهیل گری در بافت های فرسوده در جهت بازآفرینی محلات هدف، برنامه های لازم را جهت حصول این مهم پیگیری نمایند.

سخنگوی مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان های کشور، گفت: در بیانیه نهایی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار می رود که مراکز دانشگاهی را موظف نماید تا طراح ها و الگوهای معماری متناسب با فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی برای ساختمان ها و نماهای ساختمان به جامعه و شهروندان ارائه نمایند.

همچنین در بیانیه پایانی تامین اعتبارات ملی در جهت حفاظت و مرمت آثار و ابنیه تاریخی، فرهنگی شهرها از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطالبه گردید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها