کد خبر: ۵۰۱۸۲۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
امام جمعه ساری با انتقاد از ترویج فرهنگ غربی در جشنواره فیلم فجر،گفت: متأسفانه برخی از جشنواره ها به مک دونالدهای آمریکایی برای ترویج فرهنگ آنها تبدیل شده اند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت روز مهندس، گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی توان مهندسی کشورمان بسیار زیاد شده به گونه ای که پروژه های مهم و بزرگ عمرانی در سطح کشور اجرایی شده است.

وی با بیان این که متأسفانه از این توان و ظرفیت بالای مهندسی در بعضی بخش های کشور نظیر راه و شهرسازی، مسکن و همچنین خودرو سازی استفاده نمی شود، افزود: متأسفانه در عمل شاهد رانت بازی و مفاسد در این بخش ها هستیم که نظارت های لازم تحقق پیدا نمی کند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که حق مردم زمین خواری، دست اندازی و چنین صنعت خودرو سازی نیست، ادامه داد: آن مهندسی عظیم که موشک های خیبر می سازد و در هزاران پروژه دیگر خودش را خوب نشان داده باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به توقیف کردن هفت میلیارد دلار از پول مردم فقیر افغانستان از سوی دولت آمریکا و تقسیم کردن نیمی از آن در میان قربانیان حادثه 11 سپتامبر اشاره کرد و گفت: باید این دشمن را ببینم علاوه بر این دشمنی هایی که در این چهار دهه اخیر علیه کشورمان انجام داد به عملکرد آنها در برابر سایر کشورها نیز توجه کنیم.

وی همچنین با بیان این که جریان آمریکا زدگی و آمریکا گرایی به وسیله تربیت شدگان فرهنگ غرب در کشور ترویج و تبلیغ می شود، خاطرنشان کرد: اخیراً در همین جشنواره فیلم فجر که هنرمندان و فیلم سازان خوب و متعهدی هم داریم که در حوزه ارزش های انقلاب اسلامی و سایر حوزه خوش درخشیده اند اما متأسفانه فیلم هایی در این جشنواره شده که فضای ناامید کننده داشته است.

امام جمعه ساری با بیان این که محتوای این فیلم ها منفی بود، ادامه داد: متأسفانه نویسندگان برخی از این فیلم ها با حرکت ها و صحبت هاب های ناشایست خودشان مسائلی را مطرح کردند که جز مسلمات و مسائل ضروری دین است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که این افراد به طور علنی فرهنگ ازدواج سفید را تبلیغ می کنند و مسأله حرام زادگی را به اسم قداست عشق ترویج و به صراحت بیان می کنند، خاطرنشان کرد: گرچه این فرد بعداً عذرخواهی کرد اما در عذرخواهی او نیز صداقت وجود نداشت و واقعیت را نگفته است و این حرف بسیار زشت و ترویج فرهنگ غربی است.

وی با تأکید براین که بعضی از این جشنواره های ما به همان مک دونالدهای آمریکایی تبدیل شده اند، تصریح کرد: متأسفانه در همین دولت قبل کسانی را آوردند و به آنها جایزه دادند و آنها را برجسته کردند و تقدیر شدند که رسماً از مرگ اسلام حرف می زنند و سخنان کفر آمیز و ملحدانه بر زبان می آوردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت نظارت و مدیریت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این گونه جشنواره ها تأکید کرد و گفت: برخی ها که عوامل کاشته شده دولت های قبل هستند می خواهند همان فرهنگ غربی را در ایران ترویج کنند و در ایران هم گورباچوف هایی را تربیت کردند و آوردند و متأسفانه روسای جمهورهایی که مثل گورباچوف آمریکا زده بودند و نفوذ دادند به عوامل غرب و آمریکایی داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی ادامه داد: اما فرق ایران با شوروی سابق این است که آنجا بالای سرگورباچوف ولایت فقیه نبود، اما اینجا بالای سر رؤسای جمهور ولایت فقیه است و اگر ولایت فقیه نبود اینجا را هم تحویل آمریکا می دادند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: دنیای غرب بداند که ایران شوروی و اسلام کومونیسم نیست واین مملکت دیگر به دوران ذلت، نکبت و نوکری غرب و امریکا بر نخواهد گشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها