يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۱۸۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مدیر انتشارات ققنوس گفت:‌ مشکلات اقتصادی برخی ناشران را وادار کرده است که شمارگان کتاب‌هایشان را به ۱۰۰ نسخه برسانند. از سوی دیگر بازار کتاب‌سازان رونق بسیاری پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم: مدیر انتشارات ققنوس گفت:‌ مشکلات اقتصادی برخی ناشران را وادار کرده است که شمارگان کتاب‌هایشان را به ۱۰۰ نسخه برسانند. از سوی دیگر بازار کتاب‌سازان رونق بسیاری پیدا کرده است.

امیر حسین‌زادگان، مدیر انتشارات ققنوس، با اشاره به وضعیت بازار نشر گفت:‌ بسیاری از ناشران در برهه زمانی فعلی کاغذ را از بازار آزاد تهیه می‌کنند‌، ما نیز برای چاپ کتاب‌ کاغذ از بازار آزاد تهیه می‌کنیم؛ البته حدود 110 بند در دوره مدیریت جدید وزارت ارشاد کاغذ به انتشارات ققنوس داده شد که اصلاً پاسخگوی نیاز ما نیست.

افزایش بی‌سابقه قیمت کتاب در بازار نشر

وی با اشاره به افزایش قیمت کتاب در پی استفاده از کاغذ آزاد افزود: طبیعتاً استفاده از کاغذ آزاد بر قیمت کتاب تأثیر می‌گذارد‌، اما ما تلاش داریم که برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده قیمت کتاب را تا جای ممکن افزایش ندهیم.

حسین‌زادگان با اشاره به وضعیت بازار قاچاق کتاب و کتاب‌سازی‌ها در سال 1400 نیز گفت:‌ در سال جاری از شدت قاچاق کتاب تا حدودی کاسته شده است‌، اما در مقابل کتاب‌سازی رونق جدی گرفت. بسیاری از ناشران صبر می‌کنند تا کتاب ناشر دیگر گُل کند،‌ بعد عین آن را منتشر و روانه بازار می‌کنند. این خود آسیب و زیان چیز دیگری برای نشر و ناشر ندارد.

وی با اشاره به وضعیت بازار نشر نیز تصریح کرد: طبیعتاً هر چه کتاب گران‌تر شود‌، مشتری آن نیز کمتر می‌شود‌، اما در دوره فعلی شمارگان نشر افت قابل توجهی پیدا کرده است‌. برخی از ناشران کتاب‌‌ها را در شمارگان 100 تا نهایت 200 نسخه منتشر می‌کنند‌، همان تعداد نسخه‌های محدود هم گاهی فروش نمی‌رود‌، ما نیز در انتشارات ققنوس شمارگان برخی کتاب‌ها را به 400 نسخه رسانده‌ایم در صورتی که پیش از این چنین نبود.

مدیر انتشارات ققنوس یادآور شد: با وجود اینکه کرونا موجب شد که مردم به سمت کتاب و کتابخوانی بیشتر سوق پیدا کنند،‌ مشکلات اقتصادی هم تأثیر خاص خود را گذاشته است‌، قیمت کتابی که سال گذشته 40 هزار تومان بوده اکنون به 100 هزار تومان رسیده است،‌ طبیعی است که به نسبت سال‌های گذشته کتاب کمتری فروش می‌رود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها