يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۱۹۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اعلام این خبر که از هفته پیش تاکنون، تعداد بیماران سرپایی افزایش نیافته اظهار امیدواری کرد؛ موج اُمیکرون از دو هفته دیگر، روند کاهشی داشته باشد.

به گزارش پایگاه 598، نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران درباره آخرین وضعیت اُمیکرون در کشور گفت: موج ششم از سه هفته پیش آغاز شده و همچنان در تمامی کشور ادامه دارد. مبتلایان زیاد هستند اما خوشبختانه تعداد بیماران بدحال کم است. سویه اُمیکرون در کشور غالب است اما برخی از بستری‌ها، بیمارانی هستند که درگیری ریوی دارند و درگیر سویه دلتا شده اند.

وی با اعلام این خبر که از هفته گذشته تعداد بیماران سرپایی به ثبات رسیده و افزایش بیمار نداشته ایم گفت: کاهش معنی‌داری نداشته ایم اما پیش‌بینی می‌شود تا دو هفته آینده به قله موج برسیم و روند کاهشی بیماری آغاز شود. 

توکلی با تاکید بر نقش بسیار موثر واکسیناسیون در کاهش علامت کرونا اظهار داشت: افرادی که واکسن نزده اند به شدت درگیر بیماری شده‌اند. خانم باردار ۳۲ ساله ای که واکسن نزده بود به سویه دلتا مبتلا شده و متاسفانه در هفته گذشته فوت کرد. بنابراین برخلاف برخی تصورات، تاکید زیادی داریم که مادران باردار حتما واکسینه شوند. 

وی بر خودمراقبتی تاکید کرد و گفت: افرادی که به بیماری مبتلا می‌شوند اگر علامتهای خفیف دارند. در خانه قرنطینه شوند و با رژیم غذایی مناسب و استراحت، علامت‌درمانی کنند. اگر بیمار طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت دچار بدن درد، تب شدید و خستگی و کوفتگی شد باید به پزشک مراجعه کند. الزامی به تست در مراحل اولیه بیماری نیست اما با صلاحدید پزشک باید تست هم انجام داد.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران از تعداد بالای بستری‌های استان تهران خبر داد و گفت: معمولا دو هفته پس از افزایش تعداد مراجعان سرپایی ، تعداد بستری‌ها افزایش می‌یابد و دو هفته پس از آن هم تعداد فوتی‌ها بالا می‌رود. رعایت پروتکل‌ها، زدن دوماسک در محیط‌های بسته و اجتناب از حضور در جمع بیش از ۱۵ نفر به ویژه در اماکن بسته توصیه می شود.

وی گفت: هنوز گزارشی از ابتلاء به دلتاکرون نداشته ایم.

نادر توکلی با اشاره به اینکه اُمیکرون بیشتر درمان علامتی دارد تا اختصاصی، اظهار داشت: داروی جدید به پروتکل‌های درمانی اضافه نشده است.

توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در پایان پایان شیوع کرونا در اوایل سال ۱۴۰۱ را محتمل دانست و گفت: اگر مورد جدید پیش نیاید سال آینده آرام خواهد بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها