يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۲۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
سخنگوی وزارت خارجه گفت: وزارت امورخارجه در تلاش است که اجازه یک یا چند پرواز اختصاصی را اخذ کند تا ایرانیان را از چند مناطق اوکراین خارج کند.

به گزارش پایگاه 598، سعید خطیب زاده در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به عملیات ویژه نظامی روسیه در شرق اوکراین، اظهار داشت: وزارت امور خارجه از ابتدای این بحران ستادی را در وزارت امورخارجه تشکیل داد و جلساتی را با نهادهای بیرونی برگزار کرد.

وی ادامه داد: آمادگی لازم را برای همکاری در تهران، کیف و همچنین در پایتخت های همسایه اوکراین داریم.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه دستورالعمل های لازم زودتر از این اتفاق ها صادر شده بود، افزود: تحولات اوکراین با حساسیت در تهران پیگیری شده است و آقای امیرعبدالهیان یک دیپلماسی فعالی را در تماس با وزرای خارجه اوکراین و مسکو داشته اند.

وی با بیان اینکه امروز سومین اطلاعیه در مورد ایرانیان مقیم اوکراین صادر شد، ادامه داد:  دو روز گذشته نیز بر اساس برداشت ها و ابعاد آشکار و پنهانی که داشتیم، دومین اطلاعیه مان را صادر کردیم.

خطیب زاده گفت: در اطلاعیه وزارت امور خارجه از همه ایرانیان خواسته شده تا اوکراین را ترک کنند.

وی  باب یان اینکه در حال فراهم کردن کریدورهای خروج ایرانیان از اوکراین هستیم، گفت: یک خط تلفن  ۲۴ ساعته در تهران و خط دیگری در داخل سفارتمان در اوکراین فعال است.

خطیب زاده افزود: سفیر ما در اوکراین با ایرانیان در ارتباط  است لذا ما در تلاشیم تا هموطنانمان در این کشور خروج آرامی را داشته باشند.  

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار کرد: با هر دو کشور در تماس بودیم و تاکید کرده ایم که وضعیت ایرانیان اولویت اول برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت پروازها، گفت: کریدورهایی جهت خروج به ایرانیان در اوکراین پیشنهاد شده است.

خطیب زاده با بیان اینکه به صورت میدانی همه اقدامات را انجام می دهیم، گفت: وزارت امورخارجه در تلاش است که اجازه یک یا چند پرواز اختصاصی را اخذ کند تا ایرانیان را از چند مناطق اوکراین خارج کند البته ما معطل این داستان نخواهیم بود همانطور که سایر کشورها منتظر این اقدام نخواهند ماند.

 وی خاطرنشان کرد: به سبب شرایط اوکراین در ده روز گذشته هیچ کشوری نتوانسته  شهروندانش را از طریق هوایی از این کشور خارج کند.

منبع: میزان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها