يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۵۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
باتی گل برای نیمه نهایی کوپا ایتالیا در فلورانس حضور خواهد داشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فوتبال ایتالیا، گابریل باتیستوتا، اسطوره فیورنتینا به فلورانس پرواز کرده و در نیمه نهایی کوپا ایتالیا مقابل یوونتوس در سکوهای ورزشگاه حضور خواهد داشت.

فیورنتینا برای حضور در فینال کوپا ایتالیا باید در دو بازی رفت و برگشت برابر یوونتوس قرار گیرد.

گابریل باتیستوتا درباره حضور خود در این دیدار به شوخی گفت: ما مقابل یک تیم معمولی بازی می‌کنیم. فردا بازی حساسی داریم و امیدوارم نتیجه به سود تیم ما باشد.

باتیستوتا با ۱۸۴ گل در ۳۱۵ بازی در لیگ ایتالیا، یازدهمین گلزن تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود. او آن‌قدر در زدن گل موفق بود که عنوان باتی گل را از هواداران فوتبال در این کشور دریافت کرد. درخشش او به حدی بود که دیگو مارادونا یکبار او را بهترین مهاجمی اعلام کرد که در تاریخ فوتبال دیده است. باتیستوتا هم‌چنین با زدن ۵۶ گل در ۷۸ بازی درخشش خوبی برای تیم ملی کشورش داشت.

باتیستوتا ۹ سال در تیم فیورنتینا بازی کرد. وی یکی از گلزن‌ترین بازیکنان دوران خودش بود و در ۴۱۴ بازی در تیم‌های مختلف ۳۱۱ گل به ثمر رساند. این حضور در فیورنتینا تنها دو قهرمانی برای او داشت. قهرمانی در کوپا ایتالیا و سوپرجام ایتالیا، دو عنوانی بود که او در فلورانس کسب کرد. با این حال چیزی که باعث محبوبیت بالای این بازیکن در فلورانس بوده است شم بالای گلزنی نبوده است بلکه وقتی در سال ۱۹۹۳ فیورنتینا به دسته پایین‌تر سقوط کرد، باتیستوتا در این تیم ماند و به تیمش کمک کرد تا بار دیگر به سطح بالای لیگ ایتالیا بازگردد.

در اولین دیدار نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا نیز میلان و اینتر در دور رفت از رقابت‌های کوپا ایتالیا در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. دیدار برگشت دو تیم اواخر فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها