يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۵۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
رسانه‌های غربی مدعی شدند که کاروان زرهی روسیه در ۲۵ کیلومتری کی‌یف پایتخت اوکراین از حرکت باز ایستاده است و براساس تصاویر ماهواره‌ای تانک‌ها و خودروهای سنگین نظامی در دو روز اخیر پیشروی نداشتند اما...

به گزارش پایگاه 598، یورونیوز به نقل از رادیو فرانس انفو عصر چهارشنبه با بررسی تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از سوی کمپانی مکسار و گفته‌های خبرنگاران گزارش کرد نخستین عامل توقف این کاروان که طول آن ۶۴ کیلومتر برآورد می‌شود، قطع پل‌ها روی ورودی رودخانه در ۲۵ کیلومتری کی‌یف است.

با وجود توقف کاروان نظامیان روسیه در ۲۵ کیلومتری‌ کی‌یف ارتش این کشور در روزهای گذشته با سرعت زیادی در نواحی جنوبی پیشروی کرده است.

این رسانه گفت : همزمان منابع اطلاعاتی آمریکایی مشکل حمایت لجستیک را عامل دیگری در کند شدن و در نهایت توقف حرکت این کاروان نظامی می‌دانند. از قرار معلوم و براساس گزارش‌های محلی، نیروهای روسی در بسیاری از مناطق با کمبود و نبود سوخت برای ادامه حرکت دست و پنجه نرم می‌کنند.

یورو نیوز افزود: ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی سربازان روس را در فروشگاه‌های محلی با بطری و گالن آب نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد نظامیان تنها برای سه روز جیره غذایی داشتند و پس از آن مجبور به خرید از فروشگاه‌ها شده‌اند.

این رسانه گفت :فراتر از سوخت و جیره غذایی، مساله ارتباط نظامیان روس با یکدیگر تعجب کارشناسان نظامی را برانگیخته است. گزارش‌های متعددی بی‌سیم‌های ابتدایی واکی‌تاکی را تنها وسیله ارتباطی در میان ارتش و حتی واحدهای ویژه توصیف می‌کنند. به این ترتیب مکالمات سربازان روس به راحتی از سوی نظامیان و شبه‌نظامیان اوکراینی شنود می‌شود.

ژنرال دومینیک ترانکان، کارشناس نظامی و فرمانده پشین نیروهای فرانسوی سازمان ملل می‌گوید همه این عوامل نشان دهنده این واقعیت است که سربازان ولادیمیر پوتین برای جنگ آماده نبودند. این مقام ارتش فرانسه معتقد است این که یک کاروان نظامی، در محیطی باز و قابل مشاهده عمومی ۴۸ ساعت متوقف شود، مساله بسیار عجیبی است.

ترانکان البته تاکید می‌کند که روس‌ها همیشه مشکل حمایت لجستیک را داشته اند و می‌گوید: «منابع زیادی در اوکراین گزارش می‌کنند که پشتیبانی براساس پیش‌بینی‌ها به نظامیان نرسیده است. به‌علاوه باید توجه کرد که این کاروان از بلاروس وارد اوکراین شده است. به همین جهت هم نبرد خارکیف بسیار مهم است، چراکه به مسکو اجازه می‌دهد مستقیما از خاک روسیه نیروهایش را تحت حمایت لجستیک قرار دهد.»

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها