يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۵۸۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
گلزنی و پاس گل مهدی طارمی در دیدار نیمه نهایی جام حذفی پرتغال مقابل اسپورتینگ لیسبون تمجید رسانه‌های پرتغالی از مهاجم ایران را در پی داشت.

به گزارش پایگاه 598، تیم فوتبال پورتو شب گذشته در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال با نتیجه ۲ بر ۱ برابر اسپورتینگ لیسبون به پیروزی رسید. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که در ترکیب اصلی این تیم حضور داشت، سهم بسزایی در این پیروزی با گلزنی و پاس گل خود داشت.

طارمی ابتدا در دقیقه ۵۹ با ضربه پنالتی، بازی را به تساوی کشاند و در دقیقه ۶۴ به شکل زیبایی پاس گل دوم تیمش را به «اوانیسلون» داد تا پورتو در زمین حریف به یک برد ارزشمند برسد.

مهاجم تیم ملی ایران در تمام دیدارهای اخیر پورتو یا گل زده و یا پاس گل داده است و با درخشش مقابل اسپورتینگ، به روند درخشش خود ادامه داد تا همچنان در کانون توجه رسانه‌های پرتغالی باشد.

سایت observador بعد از این مسابقه، از مهدی طارمی به عنوان نمایشنامه نویسی یاد کرد که برای تغییر متن به دنیا آمده است. این سایت با اشاره به تقابل پورتو و اسپورتینگ، طارمی را نقطه تفاوت دو تیم برای کسب پیروزی دانست.

سایت expresso هم به تأثیر طارمی در بازی مقابل اسپورتینگ پرداخت و از تیتر «پاشنه طارمی» برای مطلب خود استفاده کرد. اشاره این سایت به پاس گل بسیار زیبای طارمی است که با پاشنه پا برای اوانیسلون ساخته و پرداخته کرد.

در بخشی از مطلب این رسانه پرتغالی آمده است: «بازیکن ایرانی که از تکرار پاس‌های درخشان خسته نمی‌شود (آن پاس گل در بازی با لاتزیو را یادتان هست؟) همانطور که دیدیم در این مسابقه هم با یک حرکت پاشنه به عقب این کار را انجام داد، انگار ۳۰ چشم در سر دارد.»

روزنامه «رکورد» با بیان اینکه مهدی طارمی بهترین بازیکن اژدها (پورتو) در این مسابقه بوده، از تیتر «طارمی موشک پرتاب کرد» استفاده کرده است. این روزنامه همچنین صفحه نخست خود را به عکسی از شادی گل طارمی اختصاص داده و به گزارش مسابقه پرداخته است.



روزنامه «ا بولا» هم تصویر شادی گل طارمی و بازیکنان پورتو بعد از گلزنی را روی جلد خود استفاده کرده و این مسابقه را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها