أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۲۹۱۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
طبق ماده ۶۱۹ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، هر کسی برای اطفال یا بانوان در اماکن عمومی مزاحمتی ایجاد کند، ۲ تا ۶ سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، مزاحمت برای نوامیس یکی از معضلات اجتماعی است که در جامعه وجود دارد و البته قانون هم برای مزاحمان، مجازاتی پیش‌بینی کرده است.

احمدرضا اسعدی‌نژاد، وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه، در ویدئوی زیر نظر درباره مزاحمت‌ برای نوامیس صحبت می‌کند و طی آن این موارد را مورد تأکید قرار می‌دهد:

- در جرم مزاحمت برای نوامیس، در اماکن عمومی نسبت به بانوان تعرض و مزاحمتی انجام یا سخن و مطلبی بیان می‌شود که موجبات آزار بانوان را فراهم می‌آورد.

- معمولاً این مزاحمت‌ها گزارش نمی‌شود یا مورد شکایت قرار نمی‌گیرد.

- طبق ماده 619 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، هر کسی برای اطفال یا بانوان در اماکن عمومی مزاحمتی ایجاد کند، 2 تا 6 سال حبس و تا 74 ضربه شلاق دارد.

- توصیه می‌شود افراد در برخورد با مزاحمت‌ها موضوع را به 110 گزارش و یا به دادسرا شکایت کنند.

- گزارش پلیس 110 می‌تواند به‌عنوان یکی از دلایل اثبات کننده وقوع جرم مورد استفاده قرار بگیرد.

- مزاحمت اقسام مختلفی دارد؛ گفتاری، رفتاری و یا فیزیکی.

- کسانی که در معرض مزاحمت قرار می‌گیرند از مأمورین حاضر در محل استمداد بطلبند و در غیر این‌صورت موضوع را به 110 گزارش کنند.

- ممکن است مزاحمت از طریق خودرو هم اتفاق بیفتد، در این صورت شماره پلاک خودرو را یادداشت و گزارش کنید.

شکایت کیفری با موضوع مزاحمت نوامیس را می‌توان در دادسرای عمومی ثبت و پیگیری کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها