يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۳۱۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
قهرمانی با ترس به دست نمی‌آید؛
در شرایطی تیم استقلال و پرسپولیس در هفته ۲۳ به مصاف هم می‌روند که سرمربیان این دو تیم، آمار درخشانی در دربی های لیگ برتری نداشته اند و شاید شرایط آنها را مجبور به اتخاذ تاکتیک متفاوت و هجومی بکند.

به گزارش سرویس ورشی پایگاه 598، هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران روز پنجشنبه با صف آرایی دو مدعی قهرمانی پیگیری خواهد شد. این در حالی است که شاگردان مجیدی با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس در صدر جدول لیگ برتر قرار دارند و در صورت پیروزی در این دیدار حساس تا حدودی خیال خود را بابت قهرمانی راحت می کنند. همین موضوع حساسیت دربی ۹۸ را بیش از پیش کرده است. یحیی گل‌محمدی می ‌داند که شکست در این دیدار حساس می‌ تواند به قیمت از دست رفتن قهرمانی در این فصل منجر شود. بر همین اساس کارشناسان معتقدند که گل‌محمدی با تمام قوا، خود را برای بردن در این دیدار آماده می کند.

شجاع ترین یحیی فصل مقابل استقلال؟/ طلسم مجیدی مقابل پرسپولیس می‌شکند؟!

یحیی گل‌محدی تاکنون در ۷ دیدار دربی به عنوان سرمربی در نیمکت پرسپولیس حضور داشته ولی فقط موفق به پیروزی در یک دربی شده است. تنها پیروزی پرسپولیس با یحیی به دربی ۹۵ برمی‌گردد، جایی که سرخ‌پوشان موفق شدند با تک گل عیسی آل‌کثیر از سد رقیب سنتی خود عبور کنند. گل‌محمدی در شش دیدار دیگر خود برابر استقلال موفق به پیروزی نشده و به تساوی رضایت داده است. البته دو دیدار از این شش دیدار در جام حذفی اتفاق افتاده است. در این دو دیدار پس از تساوی دو تیم در ۱۲۰ دقیقه، این آبی‌پوشان بودند که در ضربات پنالتی موفق به شکست تیم یحیی گل‌محمدی شده اند.

در طرف مقابل فرهاد مجیدی پس از طی کردن دوران بازیگری به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال نشست. او ۵ بار به عنوان سرمربی در دربی هدایت آبی پوشان را برعهده داشته که در وقت های قانونی صاحب چهار تساوی و یک شکست شده است. البته در دو بازی حذفی سال‌های قبل او در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس به پیروزی رسید. حالا فرهاد مجیدی فرصت دارد با پیروزی در این بازی، هم به طلسم نبردن پرسپولیس در لیگ برتر پایان دهد، هم تیم خود را یک قدم نزدیکتر به قهرمانی ببیند.

شجاع ترین یحیی فصل مقابل استقلال؟/ طلسم مجیدی مقابل پرسپولیس می‌شکند؟!

با مرور تقابل های این دو سرمربی در شهرآورد تهران، به این نکته پی می‌بریم که مجیدی و گل‌محمدی در دربی‌ها محتاط ظاهر شده اند. اما در شرایط فعلی احتیاط می تواند به ضرر هر دو تیم باشد. پرسپولیس برای باقی ماندن در کورس قهرمانی نیاز مبرمی به سه امتیاز این مسابقه دارد ولی شرایط استقلال متفاوت است و شاگردان مجیدی می توانند با یک تساوی به روند خوب خود ادامه دهند.

البته باید به این نکته توجه کرد که بی پروایی پرسپولیس و احتیاط استقلال، می‌تواند منجر به شکست آبی‌های پایتخت و در نهایت به خطر افتادن قهرمانی شود. فرهاد مجیدی قطعا نمی خواهد کار قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم را به اما و اگر بکشاند و با تمام توان برای کسب سه امتیاز، شاگردان خود را به مصاف پرسپولیس آماده می کند. از آن سو هم یحیی اگر می خواهد همچنان به قهرمانی امیدوار باشد باید ترس را کنار بگذارد و با تفکر برد شاگردانش را روانه میدان کند.

به طور کلی دربی ۹۸ با سایر دربی‌های گذشته این دو تیم متفاوت خواهد بود و هواداران دو تیم باید منتظر یک بازی هیجان‌انگیز از طرف هر دو تیم باشند. در واقع پیروز نبرد این جنگ سه امتیازی، تیمی است که با شجاعت کافی در درون زمین قرار گیرد.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها