يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۳۲۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
بنابر اعلام اورژانس کشور حوادث مربوط به چهارشنبه سوری تاکنون ۸ فوتی، ۳۵ قطع عضو و ٨١ مورد آسیب به چشم داشته است.

به گزارش پایگاه 598، سازمان اورژانس کشور آمار مصدومان حوادث مربوط به چهارشنبه سوری از اول بهمن تا ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

کل مصدومین و فوتی : ٢٨٣
درمان و ترخیص : ۲۳۹
درمان در محل : ۸
بستری : ۲۸
فوتی: ۸
قطع عضو : ٣۵
آسیب به چشم : ۸۱
سوختگی : ۱۳۲

آمار کل آسیب دیدگان پارسال ١٨٩۴ نفر است که در سال ٩٨ این عدد١۴٩٨ بود، ٩ نفر فوتی داشتیم که در سال ٩٨ این عدد ۴ نفر بود. ١٣١ نفر دچار قطع عضو شدند که در سال ٩٨ این عدد ١٩٣ بود.

۵٢٧ مورد آسیب به چشم پارسال داشتیم که سال ٩٨ این عدد ۵١٢ بود همچنین ۵۴۶ نفر سوختگی متوسط و شدید داشتیم که در سال ٩٨ این عدد ٣١٨ بود.

بیشترین آمار آسیب دیدگان چهارشنبه سوری پارسال در استان‌های تهران با ۵۵٣ نفر، آذربایجان شرقی با ١٨۵ نفر و کرمانشاه با ١۴٠ نفر بود.

۴۶ درصد مصدومین بین ۶ تا ١٨ سال بودند، ٨٢ درصد آسیب دیدگان مرد و ١٨ درصد خانم بودند و ٣٠ درصد از آسیب دیدگان را عابران پیاده و نیرو‌های امدادی تشکیل می‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها