يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۳۸۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت خرما مضافتی در بسته های ۵۵۰ گرمی و ۷۰۰ تا ۷۳۰ گرمی به ترتیب ۳۲ تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که مردم می توانند این محصولات را به این قیمت از میادین میوه تهیه کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در 14 استان کشور 268 هزار هکتار نخیلات خرما وجود دارد که ایران را با تولید یک میلیون و 420 هزار تن در رتبه سومین تولید کننده خرما در جهان قرار داده است.

وی افزود: 20 درصد بازار جهانی خرما نیز در اختیار ایران است و سالانه 388 هزار تن به ارز 300 میلیون دلار صادر می شود.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سرانه مصرف خرما در کشورمان 8 تا 10 کیلوگرم است یعنی ایرانیان سالانه در حدود 10 کیلوگرم از این محصول را مصرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: با همکاری انجمن های ملی خرما و صادرکنندگان بازار این محصول را در ماه رمضان کنترل کرده ایم که افزایش تقاضا در این ایام موجب افزایش قیمت‌ها نشود.

برومندی اظهار داشت: قیمت خرما مضافتی در بسته های 550 گرمی و 700 تا 730 گرمی به ترتیب 32 تا 34 هزار و 900 تومان است که به عبارتی قیمت هر کیلوگرم از این محصول 48 هزار تومان می شود و فروش بالاتر از این قیمت قابل قبول نیست و توسط دستگاه های نظارتی این قیمت کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: کمبودی در تولید خرما در کشور وجود ندارد به طوری که 70 هزار تن خرما در سردخانه های باقی مانده است که برای این ایام استفاده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها