أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۴۱۱۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۸     ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
همزمان با فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه (س)؛
کتاب «شرحی بر زندگانی ام المومنین خدیجه بنت خویلد» شرحی بر زندگی بانوی مبارک پیامبر اسلام، حضرت خدیجه سلام الله علیها، به تازگی توسط انتشارات آوای ابتکار در قم، منتشر و راهی بازار نشر شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، کتاب «شرحی بر زندگانی ام المومنین خدیجه بنت خویلد» نوشته سید محمد رسول محرمی و دکتر زینب رحمانی شامل شرحی بر زندگانی بانوی مبارک پیامبر، حضرت خدیجه سلام الله علیها، به تازگی توسط انتشارات آوای ابتکار در قم، منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسندگان کتاب، هدف از نگارش این مجلد را در ابتدا ادای دَینی به ساحت اول بانوی عالم ام المومنین و ام الائمه حضرت «خدیجه بنت خویلد رضی الله عنها» دانستند.

سید محمد رسول محرمی ادامه داد: در این کتاب سعی‌مان بر این بود تا زندگانی این بانوی جلیل القدر را برای مخاطبین به تصویر بکشیم و سیری هرچند اجمالی از عشق، متانت، سخاوت و ایثار را در قالب متن به منصه‌ی ظهور رسانیم.

عشق از آنجا که خدیجه(س) برای محمد, فقط همسر نبود. او همه چیز و همه کس پیامبر شد تا مصداقی عینی باشد برای آیه سکینه و شان نزولی باشد آنجا که فرمود: «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً  إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ.»

کتاب «شرحی بر زندگانی ام المومنین خدیجه بنت خویلد» منتشر شد

دکتر زینب رحمانی نیز گفت: در این مجلد در صدد آن برآمدیم تا به اربابان قلم بیان نماییم که برای الگو سازی نیازی به بیراهه رفتن نیست و فقط کافی است تا یاری که در خانه است را بجوییم و پیدا نماییم، برای گفتن ماجراهای عاشقانه چرا به سراغ رب النوع های دروغین و ساختگی رویم؟ و چرا به سراغ عشق ناب خدیجه (س) و محمد, نرویم؟

مگر غیر از این بود که خدیجه(سلام الله علیها) هرآنچه که از مال و جاه و مکنت داشت به پای عشق زمینی و آسمانیش که همانا محمد, بود فدا نمود؟ مگر غیر از این بود که در زمان بی پناهی و حصر پیامبر (ص) تنها پناه او بود؟

گفتنی است، کتاب حاضر  در سه فصل و 179 صفحه  تالیفی افته است که به قسمت هایی از فصل های کتاب می پردازیم:

در فصل اول کتاب به نسب مبارک حضرت خدیجه (س) پرداخته شده است  و به بررسی القاب آن بانو پرداخته است.

فصل دوم کتاب به فعالیت های تجاری و نوع معاملات حضرت خدیجه (س) پرداخته شده است.

فصل سوم کتاب که مهترین قسمت کتاب می باشد به ماجراهای قبل و بعد از ازدواج با رسول مبارک اسلام پرداخته است، از جالب ترین قسمت های این کتاب میتوان به بررسی های دقیق در سن آن حضرت در هنگام ازدواج و تعداد فرزندان آن بانو نام برد که در این کتاب با زبانی شیوا و بدیع به توضیح گماشته شده است.

کتاب «شرحی بر زندگانی ام المومنین خدیجه بنت خویلد» منتشر شد

در انتهای کتاب نیز به وفات این بانوی بزرگوار نگاهی گذرا کرده و با ذکر فضایل و درجات آن بانو در قیامت و حسادتی که بعضا دیگران در حق این بانوی برزگوار میکردند به پایان رسانده است.

لازم به ذکر است که این کتاب در موسسه الهیات پژوهی (مرکزآموزش الهیات ایران) با این شعار که بشریت باید بداند که خدیجه (س) که بود و چرا لقب ام المومنینی فقط برازنده اوست تالیف یافته است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها