أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۴۳۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
رئیس ستاد اربعین:
رئیس ستاد اربعین حسینی گفت: بنا داریم حداکثر امکان اعزام زائر با امکاناتی مناسب و با سهولت انجام بشود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین حسینی در حاشیه جلسه این ستاد که در محل وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز با حضور استانداران مرزی کرمانشاه، خوزستان، ایلام و سیستان تشکیل شد و چند نکته مورد بحث است؛ اولا آماده‌سازی زیرساخت‌های استان‌های مذکور که محل ورود و یا خروج زوار هستند و وضعیت فعلی مرور شد.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی و گرمای هوا، شرایط خاصی داریم و قرار شد تمهیدات خاصی اندیشیده شود. هم‌چنین اینکه استان‌ها تقسیم‌بندی شده و استان‌های معین نیز تعیین شد و مکلف شدند تعهدات خود را انجام بدهند.

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: دریاره‌ی تصمیم دولت عراق برای چگونگی پذیرش زائرین نیز قرار شد وزارت امور خارجه زودتر با طرف عراقی وارد مذاکره شده و تفاهم‌نامه اربعینِ امسال بین وزرای کشور ایران و عراق امضا بشود. بعد از تعیین تکلیف درباره شرایط عراق و احتمال اعمال محدودیت و هم‌چنین در خصوص لغو روادید، اقدامات ما عملیاتی می‌شود.

میراحمدی بیان کرد: ما نیز وضعیت موکب‌های‌مان در عراق را در نظر می‌گیریم و با توجه به اینکه هوا در شهریورماه گرم و شرجی می‌شود، مردم ما با این شرایط خیلی سازگاری ندارند و باید شرایط مناسبی فراهم شود. موضوع زمان مهم است و با وجود ابهام نمی‌شود تصمیم گرفت و نیاز است که وضعیت از سوی عراق مشخص بشود تا ما طبق آن شرایط، برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: بنا داریم حداکثر امکان اعزام زائر با امکاناتی مناسب و سهولت و راحتی انجام بشود.

رییس ستاد اربعین در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا امسال نیز از سامانه سماح استفاده خواهد شد یا نه، بیان کرد: اگر از سوی عراق برای پذیرش زائرین اعمال محدودیت باشد و یا نباشد، از سامانه سماح استفاده خواهد شد و البته اگر اشکالاتی دارد، باید برطرف و بروزرسانی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها