أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۴۴۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
چرا منع از اشرافی گری در مسئولین بیشتر مورد توجه است؟
سفر دختر، داماد و همسر قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی در روزهای اخیر حاشیه ساز شده است.

واکنش ها به سفر جنجالی همسر، دختر و داماد رئیس مجلس به ترکیه!/ فرزند قالیباف عذرخواهی کردبه گزارش سرویس سیاسی پایگاه تحلیلی خبری 598، ساده زیستی همواره یکی از توصیه‌های موکد ائمه معصوم(علیه‌السلام) و بزرگان دین بر مسلمانان و به ویژه کارگزارن حکومتی بوده است. در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز، این مهم همواره از جانب حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، به ویژه خطاب به مسئولین کشور، مورد تاکید قرار گرفته است. مصرف گرایی و اشرافی گری بسترساز آسیب های اجتماعی از جمله شکاف طبقاتی، تجمل گرایی، عدم خودباوری توانایی تولید و گسترش روحیه مادی گرایی می شود.

در واقع مردم فرهنگ را از مدیران و مسئولین می‌گیرند. هم در اسلام و هم در نگاه امام(ره) و رهبری، منع از اشرافی گری در مسئولین بیشتر مورد توجه است، اما متاسفانه اخیرا خبری در رسانه ها از خانواده یکی از مسئولین رده بالای کشور منتشر شده است که باعث دلخوری و ناراحتی دلسوزان نظام شده است.

به گفته رسانه‌ها چند رو اخیر یک خانواده چادری (که در پروازهای ترکیه مرسوم نیست) بدلیل حجم بالای بار با متصدی کانتر جر و بحث می‌کنند که با ورود عوامل هواپیمایی مشخص می‌شود از خانواده یک مسئول رده بالای نظام هستند.

خرید سیسمونی نوه از ترکیه! / آقای قالیباف بهتر است به وظیفه ذاتی خود در خانواده برسید!

آنطور که رسانه‌ها اذعان داشته‌اند، مسافران هواپیما همسر آقای قالیباف رئیس مجلس و همچنین دختر و داماد ایشان را به همراه حجم زیادی از بار که کالسکه، کیف نوزاد، تخت تاشوی کودک و امثالهم داشته، مشاهد کرده‌اند.

پس از انتشار این خبر، کانال تلگرامی محمد باقر قالیباف با انتشار متنی به نقل از فرزند قالیباف ضمن عذرخواهی از مردم نوشت:

خرید سیسمونی نوه از ترکیه! / آقای قالیباف بهتر است به وظیفه ذاتی خود در خانواده برسید!

خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است؛ آنها برای خرید سیسمونی نرفته بودند اما این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است.

این رفتار حتما مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است؛ این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود ولی متاسفانه نادیده گرفته شد.

به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و آنها هم حتما باید عذرخواهی نمایند.

در پایان همانطور که اشاره شد منع از اشرافی گری در مسئولین بیشتر مورد توجه است و مسئولین و خانواده های آنان باید نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و رهبر معظم انقلاب نیز در طول سالیان گذشته بارها مسئولین را به دوری از مصرف گرایی و روحیه اشرافی‌گری خطاب قرار داده‌اند. ایشان در بیاناتی در دیدار مسئولان نظام میفرمایند:

از جمله‌ی جاهایی که تقوا باید خودش را نشان بدهد اینجا است؛ یکی مسئله‌ی رعایت بیت‌المال است، یکی مسئله‌ی خویشتن‌داری در برابر طغیان نفْس است؛ مال‌اندوزی، مشکلات اخلاقی، میل به زندگی تجمّلاتی و اشرافیّت؛ اینها چیزهایی است که ما مسئولین جمهوری اسلامی باید خیلی مراقب باشیم. وَ سَکَنتُم فی مَساکِنِ الَّذینَ ظَلَموِا؛(۱۳) خب، اینکه ما در همان ساختمانی که آن طاغوت حکمرانی میکرد حکمرانی کنیم، مثل او هم عمل بکنیم که نشد، [در این صورت] ما با او فرقی نداریم. روشمان بایستی با روش بندگان شیطان و اَتباع شیطان متفاوت باشد.
...
بنابراین کسانی که مسئولیّتی دارند در نظام جمهوری اسلامی، یکی از چیزهایی که باید واقعاً به آن اهتمام داشته باشند و لازمه‌ی تقوا است، این است که دنبال زندگی تجمّلاتی و تشریفاتی و مانند اینها نروند. زندگی معمولی داشته باشند، اسراف و مانند اینها نداشته باشند.۱۳۹۸/۰۲/۲۴

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها