أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۴۷۸۰
زمان انتشار: ۱۵:۳۵     ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
لزوم محاکمه مدیران روحانی؛
روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «حراج سوخت» نوشت: «چوب حراج به بنزین ایران... بنزینی که ارزان‌تر از نفت خام صادر شده است!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «حراج سوخت» نوشت: «چوب حراج به بنزین ایران... بنزینی که ارزان‌تر از نفت خام صادر شده است! ابعاد این ماجرا فراتر از این حرف‌هاست و حالا معاون وزیر نفت تأیید می‌کند که در مقاطعی قیمت صادرات هر لیتر بنزین ایران فقط ۵۰۰ تومان بوده است. عددی که به یک‌ششم قیمت بنزین آزاد در بازار داخلی می‌رسد و نتیجه آن زیان‌دهی سنگین شرکت‌های نفت و گاز دولتی است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «این وضعیت صادرات بنزین پیش از این مورد انتقاد مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بوده است. او به «شرق» توضیح می‌دهد که گزارش‌هایی مبنی بر ارزان‌فروشی فراورده‌های نفتی به دست کمیسیون انرژی مجلس رسیده که نشان می‌دهد بنزین ایران در سال ۹۹ گاهی به قیمت لیتری ۵۰۰ تومان صادر شده و در مقاطعی با نرخ لیتری ۱۲۰۰ و ۱۴۰۰ تومان هم به خارج از کشور ارسال شده است.»

مرعشی: خوب شد داعش آمد.../حراج بنزین ایران توسط دولت روحانی و بی‌صداقتی اصلاح‌طلبان

این روزنامه اصلاح طلب در اقدامی غیرحرفه ای و با زیرپاگذاشتن اخلاق و با توهین به مخاطب، به گونه ای تیتر زده که گویا حراج سوخت در دولت رئیسی رخ داده است، این در حالی است که در متن گزارش اذعان شده که حراج بنزین در دولت روحانی رخ داده است.

در حقیقت این روزنامه اصلاح طلب با بی صداقتی، سوءمدیریت در دولت روحانی را به پای دولت رئیسی نوشته است. یکی از فعالین رسانه ای در واکنش به اقدام غیرحرفه ای این روزنامه اصلاح طلب نوشت: «اصل ماجرا که این روزنامه دوست ندارد درست بازگو کند، چیست؟ دولت روحانی و تیم زنگنه در وزارت نفت، خرداد ماه سال گذشته، بنزین را لیتری ۵۰۰ تومن صادر کردند؛ چون، هرگونه ذخیره سازی و ساخت مخزن برای فرآورده‌های نفتی را ممنوع کرده بودند و از سال۹۲، هیچ مخزن نفتی ساخته نشده است.»

این فعال رسانه ای در ادامه نوشت: «همین تیم، به مدت چهار سال کارت سوخت و سهمیه بندی را حذف کردند که به قاچاق ۱۴۴ هزار میلیاردی ختم شد. سپس با سه برابر کردن قیمت، آن شوک بزرگ و موج سواری دشمن را در آبان ۹۸ به کشور تحمیل کردند؛ اما همین دولت دو سال بعد، بنزین را ۲۵۰۰ تومان ارزان تر از قیمت داخل کشور به بیگانگان فروخت!!»

لازم به ذکر است که سایت ضدایرانی بی بی سی فارسی با ذوق زدگی به بازنشر گزارش روزنامه شرق اقدام کرده و با تحریف اصل ماجرا اینگونه القاء کرده که حراج بنزین در دولت رئیسی صورت گرفته است.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها