يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۰۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
حفظ وتحکیم سیاست نه شرقی و نه غربی؛
اینستاگرام در یک اقدام سیاسی، حساب کاربری آنرا به حالت «به یاد» درآورده است.این اقدام اینستاگرام که با گرانی برخی کالاها در ایران همراه بوده، نوعی سیاسی‌کاری برای متشنج کردن فضای اجتماعی کشور است. این شبکه اجتماعی سعی بر بحرانی جلوه دادن شرایط جامعه ایران را داشته و با این کار خود ایران را بدلیل گرانی‌ها، «مرده» فرض کرده است!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه تحلیلی خبری 598، حساب کاربری «ایران» در اینستاگرام به معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری می‌پرداخت. اخیرا اینستاگرام در یک اقدام سیاسی، حساب کاربری آنرا به حالت «به یاد» درآورده است. حالت «به یاد» یا «remebring» برای افراد فوت شده بوجود می‌آید که به سبب آن حساب کاربری شخص از دسترس خارج می‌شود. در این حالت صاحب حساب کاربری دیگر قادر به ارسال پست و استوری نخواهد بوده و به نوعی تعلیق می‌شود.

این اقدام اینستاگرام که با گرانی برخی کالاها در ایران همراه بوده، نوعی سیاسی‌کاری برای متشنج کردن فضای اجتماعی کشور است. این شبکه اجتماعی سعی بر بحرانی جلوه دادن شرایط جامعه ایران را داشته و با این کار خود ایران را بدلیل گرانی‌ها، «مرده» فرض کرده است!

سیاست ایران ستیزانه اینستاگرام با نقاب آزادی بیان!

سیاست ایران ستیزانه اینستاگرام با نقاب آزادی بیان!

سیاست ایران ستیزانه اینستاگرام با نقاب آزادی بیان!

این در حالیست که سازمان ملل نسبت به بحران کمبود غذایی در جهان هشدار می‌دهند، کارشناسان درباره شکل گیری بحران غذایی در جهان صحبت می‌کنند و رسانه‌ها هم از رکورد بحران غذایی می‌گویند. اما در این بین سیاست‌های اینستاگرام در قبال ایران چهره خصمانه به خود گرفته است.

سیاست ایران ستیزانه اینستاگرام با نقاب آزادی بیان!

سیاست ایران ستیزانه اینستاگرام با نقاب آزادی بیان!

اینستاگرام یکی از ده‌ها برنامه‌ای بود که در ایران ریشه دواند. نرم‌افزارهایی از این دست که مدعی فراهم کردن بستری آزادانه برای هر نوع اندیشه و بیانی بودند، مخاطبان بسیاری از جمله کاربران ایرانی را به خود جذب کردند.

اینستاگرام یکی از برنامه‌هایی هست که ادعای بی‌طرفی در سیاست و فرهنگ دارد. اما با گذشت زمان چهره واقعی این پیامرسان خارجی مشخص شد. با شهادت حاج قاسم سلیمانی و سیل پست‌ها و استوری‌ها برای محکویت این اقدام جنایتکارانه و طرفداری از سردار مقاومت، حساب‌های بسیاری از کاربران اینستاگرامی مسدود شد.

اینستاگرام در آن ایام صدها هزار حساب کاربری را بدون هیچ اخطاری صرفا بدلیل انتشار عکس سردار دلها، برای همیشه از دسترس خارج کرد. البته این سیاست اینستاگرام هنوز هم ادامه دارد!

واژه «آزادی بیان» در شبکه‌های اجتماعی عصر حاضر به یک مضحکه تبدیل شده است. بصورتیکه پیامرسان‌ها آزادی بیان را صرفا در چارچوب سیاست‌های خود تحمل می‌کنند و درصورت عبور از خط قرمزهایشان، مسدودیت در انتظار کاربر است. به همین علت محتوای ضدایرانی یا ضداسلامی در اینستاگرام از حق «آزادی بیان» برخوردار بوده و پیامرسان نیز آنرا حمایت می‌کند اما اگر پستی با محتوای استکبار ستیزی منتشر شود، بدلیل نقض قوانین اینستاگرام، پاک خواهد شد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها