أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۶۵۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: از سال ۸۰ تاکنون خوابگاه‌های متاهلی در کشور ساخته نشده و از ابتدای امسال کلنگ احداث ۱۰۰ خوابگاه زده شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت فعال هر کشوری از مهم‌ترین عواملی است که در میزان قدرت ملی آن کشور تاثیرگذار خواهد بود و طی سال‌های اخیر جمعیت ایران با افت و خیز‌هایی همراه بوده است.

مقام معظم رهبری هم توجه به جمعیت و فرزند آوری را امر مهم تلقی کرده اند.

در تاریخ ۲۱ آبان ۱۴۰۰ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در نامه‌ای به حجت‌الاسلام رئیسی به دولت سیزدهم ابلاغ کرده تا از حالا، این قانون ۷۳ ماده‌ای با ۸۱ تبصره منتظر ابلاغ دولت به دستگاه‌ها باشد و مجلس نظارت کند.
قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی، در یک کمیسیون مشترک بررسی شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت ۷ سال، در دهم آبان ۱۴۰۰ به تأیید شورای نگهبان رسید.

در این قانون همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه دولت موظف شده‌اند تا دستورالعمل‌ها، برنامه‌ها و منشور‌های مرتبط با خانواده، فرزندآوری و جمعیت را در چهارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه کنند و در زمان مقرر ارائه دهند.

یکی از مهم‌ترین موارد حمایت از قانون جوانی جمعیت افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی است که وزارت علوم در این زمینه برنامه‌هایی دارد.

جرقه احداث بیش از ۱۰۰ خوابگاه متاهلی در کشور زده شد 

هاشم داداش پور گفت: پس از تصویب قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده در مجلس، از ابتدای امسال برنامه‌های متفاوتی را اجرایی خواهیم کرد و اغلب دستگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های کشور مکلف شده اند تا به سمت ساخت خوابگاه‌های متاهلی حرکت کنند.

به گفته رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، در دهه‌های گذشته توجه زیادی به ساخت خوابگاه‌های متاهلی نداشته ایم و تمام خوابگاه‌های متاهلی قبل از دهه ۸۰ ساخته شده اند.

او گفت: تعداد متقاضیان در حوزه‌های خوابگاه متاهلی حداقل ۶۰ هزار نفر است و هم اکنون ۱۵۱۶ خوابگاه متاهلی داریم و بر اساس ارائه رویکرد‌های وزارت علوم به مجلس ساخت خوابگاه‌های متاهلی را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم می‌گوید: قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده به تسریع ساخت خوابگاه‌های متاهلی کمک زیادی کرد.

داداش پور بیان کرد: کلنگ احداث بیش از ۱۰۰ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های کشور زده شده تا بتوانیم پاسخگوی نیاز‌هایی باشیم که در سطح کشور برای حوزه خوابگاه‌های متاهلی از سوی دانشجویان درخواست می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها