أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۶۸۶۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
همزمان با شنیده شدن صدای انفجار؛
پایتخت سوریه باردیگربا صدای انفجارهای مهیب در بامداد سه شنبه روبرو شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از سانا، شهر دمشق، پایتخت سوریه باردیگر با صدای انفجارهای مهیب در بامداد سه شنبه روبرو شد.

خبرگزاری رسمی دولت سوریه وقوع برخی انفجارها را تائید کرده و گفته است که پدافند هوایی سوریه در حال واکنش و رهگیری موشک‌های متخاصم شلیک شده در حومه جنوبی دمشق است.

خبرگزاری دولتی سوریه با اعلام این که صدای انفجارهای دمشق ناشی از شلیک موشک از سوی دشمن صهیونیستی بوده است، گفت: «در ساعت ۲۳:۱۸ در روز دوشنبه ۶-۶- ۲۰۲۲، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، برخی نقاط جنوب دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد و پدافند هوایی ما با موشک‌های متجاوز مقابله کرده و اکثر آنها را ساقط کرد.»

به گفته سانا، بیشتر خسارات وارد شده در این حمله موشکی تجاوزکارانه، مادی بوده است.

رژیم صهیونیستی طی قریب به ۱۰ سال گذشته و به دنبال تشدید بحران سوریه، با هدف حمایت از تروریسم و طولانی‌تر کردن این بحران، حملات تجاوزکارانه متعددی به این کشور انجام داده است. حملاتی که البته بخش عمده‌ای از آنها با مداخله به موقع سامانه دفاع هوایی سوریه با ناکامی مواجه شده اند.
یکی دیگر از مسائلی که موجب شده است تا صهیونیست‌ها حملات تجاوزکارانه خود به سوریه را تشدید کنند، افزایش تحرکات ضد آمریکایی به ویژه در جبهه شمال شرق سوریه است. طی ماه‌های اخیر انفجارهای متعددی در نزدیکی پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در اطراف میدان نفتی «العمر» در شمال شرق سوریه به وقوع پیوسته است. همین مسأله نگرانی شدیدی صهیونیست‌ها را به دنبال داشته است.

همچنین طی ماه‌های اخیر، تردد کاروان‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در مناطق واقع در شمال شرق سوریه با مشکلات شدیدی مواجه شده است. اهالی سوری ساکن مناطق شمال شرقی با همکاری با نظامیان ارتش سوریه، حرکت کاروان‌های نظامی آمریکا در محور مذکور را با خلل مواجه ساخته اند. به عنوان نمونه در هفته‌های اخیر، شهروندان و نظامیان سوری از ورود دهها کاروان نظامی آمریکا به قامشلی در حسکه ممانعت به عمل آورده اند.

از آنجایی که فرماندهان رژیم صهیونیستی معتقدند ادامه این وضعیت به شعله ور شدن یک نبرد ضد آمریکایی در جبهه شمال شرقی منجر خواهد شد، برای مقابله با تحرکات ضد آمریکایی دست به کار شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها