أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۷۰۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
رویترز:
دادگاهی در یونان تصمیم قبلی درباره توقیف محموله نفت ایران توسط آمریکا را لغو کرد.

دادگاه یونان حکم توقیف نفت ایران توسط آمریکا را لغو کردبه گزارش پایگاه 598، به نقل از رویترز، سه منبع آگاه روز چهارشنبه اعلام کردند که دادگاهی در یونان حکم قبلی دادگاهی دیگر را که به ایالات متحده اجازه مصادره بخشی از محموله نفت ایران در سواحل یونان را داده بود، لغو کرده است.

یک منبع حقوقی در یونان گفته است که ایران پیشتر درخواست تجدیدنظر در تصمیم اولیه دادگاه یونانی را کرده بود. این منبع گفت: «لغو حکم دادگاه مورد قبول قاضی قرار گرفته و رد کردن آن در دادگاه تجدید نظر دشوار خواهد بود.»

هنوز مشخص نیست که آیا دولت‌های ایالات متحده یا یونان به این حکم اعتراض خواهند کرد یا خیر؟

یونان نزدیک به یک ماه پیش یک نفتکش با پرچم ایران را در سواحل خود توقیف و سپس محموله آن را به آمریکا منتقل کرد. خبرگزاری رویترز در این باره نوشت ایالات متحده نفت ایران را که در یک کشتی تحت اداره روسیه در نزدیکی یونان نگهداری می‌شد، مصادره کرده و محموله آن را با کشتی دیگری به این کشور ارسال خواهد کرد.

اقدام یونان در توقیف محموله نفتی ایران به سرعت با واکنش جمهوری اسلامی روبرو شد و زمانی که اعلام شد نفت ایران به آمریکا منتقل خواهد شد، ایران دیگر تاب نقض قوانین بین المللی از سوی یونان را نداشت.

در گام بعدی ایران برای پاسخ به حرکت یونان در توقیف کشتی نفتکش خود رو به اقدام نظامی آورد. دفتر رسانه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه طی خبری اعلام کرد نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو نفتکش یونانی را به دلیل نقض قوانین در خلیج فارس توقیف کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها