يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۷۴۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در نمازجمعه شهرقدس:
نماز جمعه شهر قدس در مصلی شهر قدس در تاریخ 27 خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، نماز جمعه شهر قدس در مصلی شهر قدس در تاریخ 27 خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد. سخنران پیش از خطبه ها ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی، با موضوع « جهاد تبیین در گام دوم انقلاب » بود. سپس حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس نسبت به ایراد خطبه های نمازعبادی سیاسی پرداخته ، آنگاه نماز پرصلابت جمعه شهرقدس اقامه شد.

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز بیان داشت: شکر به درگاه الهی به سبب نعمت نظام اسلامی و حیات ما در این برهه از تاریخ که قریب 14 مسلمین از حکومت اسلامی محروم بوده اند . نظامی که علیرغم همه فتنه ها و جنگ و تحریم دستاوردهای عظیمی بهمراه داشته؛ که غیر قابل مقایسه با طول تاریخ ایران درپیش از انقلاب می باشد . بیش از 4 دهه ای که راه کمال و پیشرفت را طی نموده ایم ودستاوردهای درخشانی را بهمراه داشته و سبب عزت ملت وکشور بوده و مایه مباهات برای هر ایرانی آزاده ای است . که علاوه بر آن برکات زیاد معنوی نیز بهمراه داشته است .

وی چکیده ای از راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب جهت اینده انقلاب را چنین بیان کرد : تلاش و جهاد علم و پژوهش ، تلاش در جهت ارتقای معنویت و اخلاق که هم غایت افرینش و نیاز جامعه بوده و جهت دهنده همه حرکتهاست . اجرای اقتصاد مقاومتی بخصوص در الگوی مصرف بهینه و حمایت از تولید داخلی ؛ گسترش عدالت در همه زمینه ها و مبارزه با فساد در هر لایه ای ،  صیانت از استقلال و ازادی که بزرگترین دستاورد انقلاب بوده است . حفظ و صیانت از عزت ملی و رعایت مرزبندی با دشمن که هم اقتدار افرین بوده وهم سبب غلبه برچالشها میگردد. رعایت سبک زندگی اسلامی در همه شوون زندگی فردی و اجتماعی و مبارزه با سبک زندگی فاسد غربی .

ایشان هشدارهای رهبری برای گام دوم انقلاب چنین معرفی نمود : چالش بیرونی ، تحریم مالی و علمی و وسوسه های دشمن ؛ اینکه کسی گمان کند ، که مشکلات اقتصادی صرفا ناشی از تحریم است. و خطای نابخشودنی ،اینکه بخواهند نسخه زانوزدن در برابر دشمن بپیچند. ️دشمنان انقلاب ، با انگیزه قوی ، دنبال کردن تحریف ودروغ پردازی درباره گذشته و حتی زمان حال می باشند ؛ بهره گیری از انبوه منابع مالی و همه ابزارها. نادرست بودن شنیدن حقیقت از دشمن و پیاده نظامش .️ برنامه جدی دشمنان انقلاب ،توطئه واژگونه نمایی و لااقل سکوت و پنهان سازی ؛ تهاجم روز افزون دشمنان به دلهای پاک‌جوانان و نوجوانان وحتی نونهالان ، با ابزارهای رسانه ای پیشرفته و فراگیر، توسط کانونهای ضدمعنویت و ضداخلاق ، تحمیل زندگی غربی توسط دنیای غرب ، تلاش برای بدست گرفتن اختیار سیاست واقتصاد کشور ، ️خبرهای دروغ ، تحلیل های مغرضانه ، وارونه نشان دادن واقعیت ها، پنهان کردن جلوه های امید بخش ، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسنات بزرگ رخ داده ، برنامه های همیشگی هزاران رسانه صوتی وتصویری واینترنتی دشمنان ملت ایران .تلاش دشمنان داخلی و غفلت زدگان داخلی ؛ همسو با اهداف دشمنان بیرونی ؛ ️ نشستن دروغها ، بجای حقیقت درصورت غفلت ازراهبرد ( شناخت گذشته و تجربه آموزی) ، تهدیدهای ناشناخته اینده ؛ تلاش جهنمی ها، برای جهنمی کردن مردم با زور و فریب ، .... می باشد .

دکتر هاشمی فشارکی در ادامه در تشریح جایگاه جهاد تبیین چنین گفت : جهاد یکی از احکام ده گانه عملی اسلام ،بعد از اصول دین ؛ بعنوان فُروع دین بوده که یک مسلمان وظیفه دارد به آنها عمل کند. در قرآن کریم حدود ۱۰۸ بار بیان شده ‌است. و به معنی تلاش و کوشش جدی و مبارزه در برابر دشمن بوده و مبین لزوم آمادگی در برابر دشمن است ودارای انواع جهاد مالی ، جهاد زبانی ، ، جهاد جانی و... می باشد . متصدی امر جهاد، امام المسلمین است.

وی در ادامه چنین گفت : رهبرانقلاب اسلامی «جهاد تبیین» را بعنوان یک " فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری " اعلام نموده و  هر کسی باید در حد توان خویش اقدام کند. «جهاد تبیین» یک اقدام تکلیفی و حرکتی انقلابی با هدف بصیرت‌افزایی و گفتمان‌سازی و جذب حداکثری در برابر ریزش ها و طرد شدن هاست .که بایستی مستدل‌بودن ؛ هنرمندانه ، لین ؛ عدم اختلاف افکنی و ..... باشد و البته مغایرتی با نقد منصفانه ومصلحانه ندارد . «جهاد تبیین»؛ سرآغازی برای اصلاح امور، تحول در نظام اداری و فضای فرهنگی و عنداللزوم مطالبه گری است .

ایشان هم چنین درخصوص تهدیدات دشمنان گفت: در عصر حاضر ما همانند جنگ احزاب ؛ با یک جنگ تمام عیار ؛ جنگ ترکیبی و با بکارگیری همه مولفه های جنگ از قبیل جنگ شناختی و رسانه ای ؛ اقتصادی و.... با بکارگیری همه روشها و تمامی ابزارها از سوی دشمنان مواجه هستیم و در یک جدال و جنگ حق و باطل درحال وقوع است . و در داخل کشور نیزلشکر تحریف و انحراف همسو با اهداف دشمن با روش وارونه نمایی حقایق و به انحراف کشاندن نسل حاضر با هدف یاس و ناامیدی و منفعل شدن مردم می باشند تا مردم از انقلاب ؛ نظام و اسلام روی برگردانند .

وی درخصوص تاثیر و کاربرد جهاد تبیین بیان داشت: جهاد تبیین موتور پیشران کشور در امواج تهدیدات نرم دشمنان برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب است . و براساس توصیه رهبرانقلاب ،راهبرد امید ونگاه خوش بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسی همه قفل ها، هیچ گامی نمی توان برداشت. بیانیه «گام دوم» جهاد بزرگ تبیین از سوی رهبر انقلاب بوده و ما بایستی انرا تعمیم داده و در امور جامعه اجرایی نماییم .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان بیان داشت: با توجه به شرایط تحولات جهانی از قبیل بحران های اب وغذا و بهداشت جهانی ، بحران وشکست ابرقدرتی امریکا ،اثبات ناعادلانه بودن سازمان های جهانی ،شکل گیری ائتلافهایی با محوریت ایران ، برخورداری از جبهه مقاومت اسلامی ، اثر نفوذ معنوی ایران که تاثیرمعنوی آن در سرود سلام فرمانده در بسیاری از کشورها تجلی یافت ، رشد بیداری مردم جهان ؛ تحولات داخل کشور از قبیل جراحی افتصادی و رشد اقتصادی پیش رو ؛ چرک زدایی امور کشور ؛ سخنان علمای اسلام و شرایط و قرائن حاکی از نزدیکی ظهور می باشد و انقلاب اسلامی شجره طیبه تنومند و مقتدری است که زمینه ساز حکومت مهدوی است و با گسترش آن ، ان شالله زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) و مقدمه ساز تشکیل حکومت جهانی مهدوی باشیم.

 

لازم به ذکر است ، اقای دکتر هاشمی فشارکی پس  از نمازاعلام نمودند : مصلی با شکوهی بصورت هشت ضلعی ساخته شده و در مرحله سفت کاری مورد استقاده قرارگرفته است . ولی متاسفانه پنجره های مصلی که باید الگوی معماری اسلامی باشد ؛ بصورت قوس غربی اجرا شده است . همچنین در وسط جایگاه و محراب در حال احداث ؛ یک ستون بتنی قطور وجود دارد ؛ که مشکل بوجود می آورد و بایستی بنحویی در معماری آن اصلاح شود . چند مغازه موقوفه جداره بلوار نیز بی هویت می باشد ؛ که بایستی معماری اسلامی در آن اعمال شود و نمای شهری را متجلی نماید.

 

تبلیغات دینی وظیفه همگانی است و در عرصه جهاد تبیین همه موظف هستند وارد عمل شده  و در مقابل فشارهای دشمن بایستند

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه 27 خرداد ۱۴۰۱ ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در زندگی به خصوصیات عبادالرحمان اشاره و اظهار کرد: بندگان ویژه خدا در عین عبادت و ذکر الهی هیچ گاه مغرور نشده و اعتدال، اخلاص و اخلاق را رعایت کرده و در انفاق نیز میانه‌روی می‌کنند و از شرک و گناه کبیره اجتناب می‌کنند.

وی گفت: بخشی از پرونده‌های قضایی ناشی از عدم کنترل خشم و غلبه غضب بوده و باید بر رفتار و کردار در هر حالتی تسلط داشت و در کنار توبه واقعی، عمل صالح نیز انجام داد.

خطیب نماز جمعه شهرقدس افزود: شهید چمران زیست شهدایی داشت و مردانه زندگی کرد و برای رسیدگی به بزرگی در دنیا و آخرت باید بنده واقعی پروردگار بود.

وی با اشاره به روز بسیج اصناف ادامه داد: دولت و مسوولان باید هوای کاسبان و اصناف را داشته باشند و تعطیلی و رکورد دوساله‌ای که بر اصناف وارد شد را توجه و در پرداخت مالیات رعایت کنند و صاحبان مشاغل و بازاریان نیز باید هوای مردم را داشته و به روزی حلال راضی و انصاف داشته باشند.

حجت الاسلام جوکار گفت: اجاره بالای مسکن صدای مردم را درآورده و این افزایش قیمت‌های نجومی در املاکی‌ها کنترل شود و مسوولین و دستگاه‌های متولی به وعده‌هایی که جهت وام ودیعه مسکن داده‌اند، عمل کنند و به چند ضامن‌ آوردن و درصدهای بالای سود توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسئله مسکن با مردمی کردن حل خواهد شد و دولت زمین رایگان و مجوز به مردم بدهد تا توسط مردم مسکن ساخته شود.

امام جمعه شهرقدس بیان داشت: جهاد سازندگی ترکیبی از مدیریت و نهاد ایمانی پیشتاز در کشور بود و با ادغام آن با جهاد کشاورزی اهداف اولیه به ثمر نرسید و انتظار داریم روحیه جهادی دهه شصتی‌ها احیا شود و از رییس جمهور می‌خواهیم این جهاد را با دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها و جوانان مومن انقلابی و با استفاده از تجربه پیشکسوتان و هسته‌های مردمی احیا کند تا عقب ماندگی‌ها رفع شود.

وی ادامه داد: تبلیغات دینی وظیفه همگانی است و در عرصه جهاد تبیین همه موظف هستند وارد عمل شده و در مقابل فشارهای دشمن بایستند و از اداره تبلیغات اسلامی انتظار داریم برای اوقات فراغت تابستان برنامه‌ریزی مناسب داشته و هیات را ساماندهی و برنامه‌ریزی بیشتری کند.

امام جمعه شهرقدس ضمن قدردانی از زحمات نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: لازم است وضعیت کافه‌ها، توزیع مواد مخدر و معتادین متجاهر و ناهنجاری‌های اجتماعی رسیدگی بیشتر انجام شود.

وی تاکید کرد: بودجه‌ای که برای شهرستان قدس پیرو سفر رییس جمهور در نظرگرفته شده با توجه به ضعف زیرساخت‌های منطقه، مناسب نیست و لازم است نگاه ویژه‌ای به غرب استان تهران به ویژه رفع کمبودهای شهرقدس شود.

*************************

لازم به یاد آوریست شهر قدس یکی از شهرهای قدیمی استان تهران بوده و در کيلومتر 17 جاده قديم کرج قرار دارد . شهر قدس از رشد روستای قلعه حسن خان و ادغام آن با نقاط دیگری مانند سرخ حصار، کاووسیه و شهرک بهشتی (قدس) در سال ۱۳۶۸ به وجود آمده ودارای جمعیت ۳۰۹٬۶۰۵ نفر بوده و بنا به امار غیر رسمی دو برابر این رقم می باشد . این شهر دارای معادن، مزارع، باغ‌ها، مجتمع‌های صنعتی و قهرمانان ورزشی متعدد است.

تنها امامزاده این شهر امامزاده ابوالحسن و ابوالحسین از نوادگان موسی کاظم (ع بوده و سابقه آن به چند صد سال برمی گردد و امروزه هم این امامزاده‌ها زیارتگاه اهل ایمان است. واولین مسجد شهر مسجد جامع می‌باشد که درچندین نوبت بازسازی شده‌است . این شهر ۴۳۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و ۸۴۵ جانباز و ۶۰  آزاده دارد . و متبرک به مزار ۵شهید گمنام می باشد .

از آثار تاریخی شهرقدس می‌توان به تپه کاووسیه ( و کشف تابوت مردی مومیایی) مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد و حمام قلعه که قدیمی‌ترین حمام شهرقدس بوده و بنای آن مربوط به دوره قاجار می‌باشد و نهرفیروز بهرام به قدمت هزاره سوم پیش از میلاد و قبرهای سر خیابان عمارت و قبرستان ابتدای خیابان چمن می باشد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها