أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۰۸۰۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۰۵ تير ۱۴۰۱
درباره مذاکرات وین؛
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن آماده است تا توافق حاصل شده در مذاکرات وین را به سرعت منعقد و اجرا کند و در این باره ممکن است مذاکرات غیرمستقیم بین دو طرف از سرگرفته شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با وبگاه خبری آکسیوس در واکنش به سفر «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران و دیدارش با مقامات ایرانی، اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که گفتگوهای غیرمستقیم بین آمریکا و ایران از سر گرفته شود.

مقام مذکور که نام وی فاش نشده است، در این باره گفت: این احتمال وجود دارد که مذاکرات غیرمستقیم با ایران از سر گرفته شود، اما تا زمانی که گزارشی کامل تر در این باره از تیم اتحادیه اروپا و پس از خروج آنها از ایران، نداشته باشیم، این مسئله مشخص نیست.

وی همچنین مدعی شد: ما آماده ایم تا فورا توافقی را که در وین درباره بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام مذاکره کردیم، منعقد و اجرا کنیم، اما ایران باید از خواسته هایی که فراتر از برجام است کنار بگذارد.

این اظهارات در حالی است که بورل در پیامی توئیتری به تشریح نتایج سفر خود به تهران پرداخت و افزود که در این سفر بن بست اخیر مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌های ایران رفع گردید.

جوزف بورل در صفحه توئیتر خود نوشت: نتیجه مهم سفر من به ایران این است که بن بست اخیر را رفع کردیم و مذاکرات متوقف شده پیرامون برجام از سرگرفته خواهد شد.

وی روز گذشته و پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در پیامی توییتری بدون اشاره به انفعال اروپا در قبال تعهداتش به ویژه پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ میلادی، نوشت که هدف اصلی سفرش «شتاب بخشیدنی جدید به مذاکرات و بازگرداندن توافق هسته ای برجام به مسیر اصلی آن» است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره ادامه داد: در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پیرامون ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا در روزهای آینده با تسهیل تیم من برای حل آخرین مسائل باقیمانده توافق کردیم. روابط دوجانبه ما پتانسیل بسیار زیادی دارد، اما بدون برجام کارآمد، نمی توانیم روابط خود را به طور کامل گسترش دهیم.

وی پیشتر اعلام کرده بود که در روزهای جمعه و شنبه سفری به تهران خواهد داشت تا به عنوان هماهنگ کننده برجام دیداری با همتای خود و سایر مسئولان ذیربط داشته باشد.

بورل تاکید کرده بود: دیپلماسی تنها راه بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای و از بین بردن تنش‌های فعلی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها