أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۸۸۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۱۵ تير ۱۴۰۱
وضعیت صعود تیم‌های کشورمان به لیگ قهرمانان آسیا تا ۳۷ روز دیگر باید به دست هیئت رئیسه‌ای مشخص شود که از اکثریت افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا آذر ۱۴۰۰ تصمیمی تاریخی گرفت که به نفع فوتبال ایران بود، اما سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را دچار چالش کرد. AFC اعلام کرد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از این به بعد به‌جای بهار تا پاییز که مطابق با تقویم رقابت‌های کشورهای شرق آسیا بود، از پاییز تا بهار برگزار می‌شود که با یک فصل لیگ برتر ایران تطابق خواهد داشت.

این اتفاق باعث خوشحالی اهالی فوتبال شد، اما برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در پاییز و تغییر تقویم لیگ قهرمانان باعث شد که این رقابت‌ها در فصل ۲۰۲۳ برگزار نشود و دوره بعدی مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال قاره کهن، پاییز ۱۴۰۲ تا بهار ۱۴۰۳ خواهد بود. این در حالی است که تا برگزاری این دوره، دو فصل فوتبال کشورمان به اتمام رسیده و ایران دو قهرمان لیگ برتر و دو قهرمان جام حذفی (صرف نظر از قهرمانی یک تیم در دو تورنمنت) خواهد داشت.

در حالت عادی و در صورتی که سهمیه ایران ۲+۲ باشد و لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۳ برگزار شود، استقلال و نساجی مازندران به‌عنوان قهرمانان فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی باید راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان شوند و پرسپولیس و سپاهان که در رده‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند، در مرحله پلی‌آف به میدان بروند. با این حال فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ هم دو قهرمان و دو تیم بین رده‌های دوم و سوم خواهد داشت که همه آنها انتظار صعود به لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ را دارند. در واقع یک سال برگزار نشده لیگ قهرمانان این توقع را در بین قهرمانان امسال و سال گذشته ایجاد کرده که در لیگ قهرمانان شرکت کنند.

قرارداد ۶۵۰ هزار یورویی اسکوچیچ را تایید نمی‌کنم/فدراسیون با کی‌روش مذاکره نکرده است

در این میان، کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون کشورهای مختلف اختیار داده که برای تعیین سهمیه‌های خود تصمیم بگیرند. شاید اگر سران AFC نسخه‌ای برای مشخص کردن سهمیه‌ها می‌پیچید، مدیران فدراسیون فوتبال با دردسری روبه‌رو نبودند و نفس راحتی می‌کشیدند!

سهیل مهدی مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ در این بار اعلام کرده که «تکلیف سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا، باید تا پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال روشن شود». با این شرایط و با توجه به آغاز لیگ برتر از ۲۱ مرداد، فدراسیون باید وضعیت صعود تیم‌های ایرانی به لیگ قهرمانان را تا پیش از این تاریخ تعیین کند.

این در حالی است که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با عزل مهرداد سراجی از اکثریت افتاده و نمی‌تواند تشکیل جلسه دهد. فدراسیون نواب رئیس اول و دوم ندارد؛ نایب رئیس بانوان در بازداشت به سر می‌برد و نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه (مهرداد سراجی) از سمت خود عزل شده است.

با توجه به اینکه مجمع انتخاباتی فدراسیون روز ۸ شهریور (۱۸ روز پس از شروع لیگ) برگزار می‌شود، کرسی‌های هیئت رئیسه تا آن زمان بلاتصدی خواهد بود و در این شرایط، مشخص نیست چه کسی تا ۲۱ مرداد درباره سهمیه‌های تیم‌های ایرانی تصمیم می‌گیرد.

با وضعیت کنونی هشدار سهیل مهدی عملاً تا پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال کارساز نخواهد بود و بعد از ۸ شهریور فدراسیون جدید باید در این باره تصمیم‌گیری‌ کند. اگر چه فدراسیون اولویت‌های دیگر و مهمتری از جمله تیم ملی دارد اما نباید از تعیین سهمیه‌ها هم غافل شود چرا که تیم‌هایی که امسال قهرمان می‌شوند یا سال آینده به این عنوان می‌رسند، توقع حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند. از این رو باید فدراسیون بعدی در سریع‌ترین زمان ممکن تکلیف این موضوع را مشخص کند تا کار به دعوا و درگیری و بیانیه‌نویسی کشیده نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها