کد خبر: ۵۰۸۹۱۱
زمان انتشار: ۱۶:۳۰     ۱۵ تير ۱۴۰۱
گزارش اختصاصی ۵۹۸؛
هم اکنون درحال تشکیل قرارگاه نوجوانان به دستور رئیس جمهور می‌باشیم که کار بسیار فاخری است. در سال اول حدودا 70هزار نوجوان را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری 598، صبح امروز محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از جلسه هیئت دولت در بین خبرنگاران حاضر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار 598 مبنی بر اینکه «نظر شما نسبت به دیدگاه‌های امنیتی نهادهای مزبور در موضوعات فرهنگی همچون ماجرای بلوار شهیدچمران شیراز، چیست؟» اذعان داشت: بنده رویکرد امنیتی برای حوزه فرهنگ و هنر را، نه یک رویکرد اصلی بلکه یک رویکرد فرعی می‌دانم. در واقع رویکرد اصلی همین کاری است که ما در حال حاضر مشغول انجام آن هستیم.

اسماعیلی تصریح کرد: البته در جایی که کاری هنجارشکنانه بوده طبیعی است که دستگاه‌های متولی وارد عمل شوند. ولی بنده هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم در شورای فرهنگ عمومی به عنوان وزیر فرهنگ این حرف را می‌زنم که در اکثریت قریب به اتفاق، خود مردم‌مان پاسدار اخلاق و فرهنگ هستند.

وی افزود: حال در این بین اگر جایی یک خطایی صورت گرفت، نبایستی برجسته شود. اگرچه در آنجا تعدادی نوجوان به هر دلیلی مرتکب خطایی شدند اما باید توجه داشت که در مقابل آن، ده‌ها هزار نوجوان دیگر هم جمع می‌شوند و سرود «سلام فرمانده» را می‌خوانند.

او همچنین درخصوص تشکیل قرارگاه نوجوانان ابراز کرد: هم اکنون درحال تشکیل قرارگاه نوجوانان به دستور رئیس جمهور می‌باشیم که کار بسیار فاخری است. در سال اول حدودا 70هزار نوجوان را تحت پوشش قرار خواهیم داد. وظیفه این قرارگاه تبیین مباحث معرفتی در بستر بنیاد ملی امام رضا علیه السلام با محوریت شهرهای مذهبی می‌باشد. ان‌شاءالله بزودی شاهد اتفاقات مهمی در این حوزه خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال « رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت پر کردن خلاهای فرهنگی چه می‌باشد؟» بیان کرد: ما چند وظیفه گوناگون داریم که یکی از آنها پر رونق کردن تولیدات بوده که در حال انجام آن هستیم. به عنوان مثال اکنون مشغول رونق بخشیدن به حوزه تولید فیلم با استفاده از ظرفیت دیگر وزارتخانه‌ها می‌باشیم.

اسماعیلی ادامه داد: از طرفی بخشی از مسئولیت تولیدات فضای مجازی نیز بر عهده ما بوده که دوستان ما در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی کارهای بسیار خوبی را شروع کرده‌اند. همچنین در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای مشغول تولید انبوه بازی‌های ایرانی هستیم که تمام جذابیت‌ها و مولفه‌های لازم را در جهت پر کردن خلا فرهنگی داشته باشد.

او در خصوص برخی اقدامات فرهنگی این وزارتخانه گفت: در حال حاضر نزدیک به 10هزار مجوز تئاتر صادر شده است. این شب‌ها در سعدآباد جمعیتی بالغ بر 4000 نفر و در سالن وزارت کشور نیز حدود 3000 نفر برای دو مجموعه کنسرت و نمایش برای 40 شب شرکت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها