يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۰۲۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۱۸ تير ۱۴۰۱
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در نمازجمعه شهر جدید پرند:
نماز جمعه شهر پرند در مسجد جامع امام علی علیه السلام شهر پرند در آستانه روز عرفه و عید قربان در تاریخ ۱۷تیر ۱۴۰۱ برگزار شد. سخنران مراسم دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ، با موضوع « جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی » بود. سپس حجت الاسلام والمسلمین سرخ ویسی امام جمعه موقت شهرجدید پرند نسبت به ایراد خطبه های نمازعبادی سیاسی پرداخته ، آنگاه نمازجمعه پرصلابت و باشکوه جمعه اقامه شد .

به گزارش پایگاه 598، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ضمن تبریک روز عرفه روز شناخت خود و خدا شناسی ومعرفت یافتن و نیز تبریک عید قربان، عید پیروزی وظیفه بر غریزه و عید یادآور اوج عبودیت و زیباترین تجلی تعبّد انسان در برابر خداوند گفت: حمد و ستایش خدا را که ما را دین اسلام وانقلاب اسلامی هدایت کرد و او را سپاس بر این خیرات کثیر که به ما ارزانی داشته است .اسلام دین کامل و قران آیین جامع زندگی است . و جهاد ، بعد از اصول دین ؛ یکی فُروع 10 گانه دین اسلام وجز احکام عملی اسلام است که یک مسلمان وظیفه دارد به آن عمل کند.جهاد بهترین و والاترین نیاز جامعه اسلامی در برابر تهدیدات دشمن بوده و چاره ای نیز جز جهاد نیست . و خدا را شاکریم که باب جهاد را گذاشته که در آن منافع زیاد دنیایی و اخروی است .

وی در خصوص جهاد افزود : جهاد دو بخش جهاد ابتدايى و جهاد دفاعى بوده و لزوم آمادگی در برابر دشمن می باشد . وخداوند در قران کریم دشمن شناسی و هشدار و مقابله با دشمنان ؛در ایات زیادی بیان نموده است . از اهداف جهاداسلامی، براندازی عقاید کفر، مبارزه با دشمنان دین و دین گریز، پاسداری از نظام اسلامی و دفاع از مرزهای فیزیکی و غیرفیزیکی است .

ایشان درخصوص انواع جهاد گفت : جهاد انواع دارد. مهمترین آنها جهاد درونی یا جهاد اکبر ؛ که «جهاد با نفس» است .جهاد بیرونی ، شامل جهاد دفاعی (جهاد اصغر ، تلاش در راه دفاع از دین اسلام یا گسترش قلمرو اسلام،) ،جهاد علمی که برجسته ترین آن  توسط امام باقر (ع) و امام صادق(ع)  صورت گرفته است . جهاد علمی جز راهبردهای گام دوم انقلاب توسط رهبرانقلاب اعلام شده است . دیگری نیزجهاد فرهنگی ؛ اجتماعی و.... می باشد. نحوه اجرای جهاد نیز متفاوت است ؛ جهاد مالی ، جهاد زبانی ؛ جهاد تبیین ؛جهاد آبرو ؛جهاد جانی که بالاترین آنهاست .

دکتر هاشمی فشارکی در خصوص تهدیدات متوجه کشورمان گفت : تهدیدات دشمنان در پیش از انقلاب از بستر حکومت شاه اعمال میشود و غیر محسوس و غیر علنی بود ولی بعد از انقلاب بعلت بردیده شدن دستان دشمنان از کشور ؛ بصورت علنی ظاهر شد ،  ترور و کودتا ؛ جنگ , شبیخون فرهنگی ؛ فتنه های براندازی ؛ و اخیرا جنگ ترکیبی و  شناختی  با هدف تغییر عقیده وباورها و سپس پذیرش و رویه مطابق الگوها و تقاضاهای دشمن صورت می گیرد . تحریف و انحراف با تاثیر گذاری بر امیدها و مایوس سازی و انفکاک مردم از نظام و انقلاب می باشد. همچنین تهدید وهابیون با اسلام امریکایی، حج امریکایی، وکشتار منا ، شیعه انگلیسی .... نشان از ضرورت جهاد تبیین دارد .  دشمنان با همه امکانات به میدان آمده است ؛ رسانه ها ؛ هنرپیشه ها و سلبریتی ؛ سربازان رایگان درجامعه شرایط را سخت کرده است . و وظیفه ما را نیز در شرایط فعلی حساس و تعیین کننده کرده است .

وی درخصوص ضرورت جهاد تبیین چنین مدلل گفت : چهار دلیل برضرورت جهاد تبیین امام خامنه ای بیان شده است ؛ نخست تحریف واقعیت ها است . " امروز یک سیاست قطعیِ رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی و معاند اسلام این است که واقعیّتها را تحریف کنند ، در تحریف واقعیّتها و دروغ‌پردازی ؛ خبر‌های مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ‌ها -دروغ‌های حرفه‌ای ، دروغ‌هایی که نشسته‌اند آمیخته میکنند و چهره‌ی زشت و فاسد رژیم طاغوت را بزک میکنند و آرایش میدهند، و هزاران جنایت و خیانتی را که آن‌ها کردند پوشیده نگه میدارند."و دوم مخدوش کردن نکات مثبت می باشد : "در مورد انقلاب، چهره‌ی امام را، دستاوردهای 40 ؛ پیشرفتها، از نقاط مثبت، نقاط قوّت، مطلقاً نشانه‌ای در این مجموعه‌ی امپراتوری رسانه‌ای غرب شما مشاهده نمیکنید؛ کتمان حقایق."است و سومین مساله بزرگنمایی ضعف های داخل کشور است ؛ بگونه ای که "یک نقطه‌ضعف کوچک را صد برابر بزرگ میکنند و نشان میدهند."تا ایجاد بدبینی کنند . چهارمین دلیل نیز وجود دیکتاتوری رسانه ای درجهان مدعی دروغین ازادی بیان است که حتی " تحمّل اسم شهید سلیمانی را ندارند،." لذا چاره ای جز جهاد تبیین در برابر هجمه های دشمن ( جنگ ترکیبی همه جانبه – صف آرایی تمامی کفر در برابر حق ) ؛ همانند ویروس همه جا گسترده شده است و جهادتبیین جامعه را در برابر تهدیدات مهلک مصون میکند آنگونه که خداوند در ایه 11 سوره صف می فرماید  وَتُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

دکتر هاشمی فشارکی درتشریح جهاد تبیین چنین گفت :  جهاد تبیین یکی دیگر از ابعاد جهاد است ؛ که در سیره سیره امامان معصوم متناسب با مقتضات زمان در بصیرت جامعه اسلامی ؛ افشاگری حاکمان جایر و.... بوده است. جهاد تبیین با روش خاص شرایط می باشد .متصدی امر جهاد، امام المسلمین است. که ایشان در 19 بهمن 1400 اعلام نمودند . رهبر انقلاب فرمودند "«جهاد تبیین» یک فریضه است." یعنی تکلیف عینی بر همه افراد است و هرکس که هرمیزان توانایی دارد باید در جهاد تبیین مشارکت کند. همچنین بیان کردند ؛ " یک فریضه‌ی قطعی .... است ." یعنی ضرورت دارد و در آن تردید نباید کرد . ونیز بیان کردند : " یک فریضه‌ی فوری است ." لذا نباید زمان و فرصت را از دست داد ؛ موکول کردن فریضه به بعد جایز نیست . ادای فریضه در وقتش مقبول است وقضای آن شاید دیگر مقبول نباشد .

وی بابیان مفهوم جهاد تبیین ؛ وظایف عمومی و نهادهای خاص را چنین بیان کرد : تبیین به معنی" تبلیغ کردن و نشان دادن، ... است." و روش جهاد تبیین؛" روایت درست بوده" یعنی بیان مطالب و حقایق کارهای انجام شده با روش صحیح می باشد . ودر این امر تکلیف مسولین نسبت به سایرین " بیشتر موظّفند ." ضمن اینکه " باید تلاش بشود تا مشکلات برطرف بشود؛" ودرجه اول مسئولیت جهاد تبیین نیز"متولّیان رسانه‌ها ؛ چه رسانه‌ی ملّی و چه سایر رسانه‌های گوناگون، چه فضای مجازی، چه مجموعه‌ی مطبوعات، می باشد . علی القاعده جهاد تبیین یک تکلیف عمومی است و " همه موظّفند در این زمینه وارد این میدان بشوند و هر کسی که یک مرکزی و منبری برای حرف زدن با افکار عمومی جامعه دارد، در این زمینه موظّف است."

ایشان درخصوص جایگاه امام جمعه در جهاد تبیین بیان داشت : فرمانده کل جهاد تبیین امام المسلمین است که فرمان جهاد تبیین داده و کلیات آنرا تبیین کرده است و فرمانده صحنه میدانی جهاد تبیین ، امام جمعه بعنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر بوده و انقلابیون باید با محوریت امام جمعه مجاهده کنند . و بیان دستاوردهای انقلاب در شهر ؛ رصد کردن تهدیدات ، آلوده زدایی ؛ مبارزه با سبک زندگی غربی است ، و براساس بندشش گام دوم انقلاب مرزبندی با دشمن بایستی را دنبال نمایند ؛ و این حرکت باید بگونه ای تداوم یابد که صحنه فضای مجازی و خیابان و محیط عمومی جامعه از فضای منفی و یاس آور بدور گشته و روحیه بخش و امید بخش به اینده انقلاب  وکشورگردد.

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : با توجه به اینکه امام جواد(ع) فرموده اند: برترين عمل شيعيان ما انتظار فرج است. و امام مهدی (عج) نیز می فرمایند «أَکْثِرُوا اَلدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ اَلْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُمْ » برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که گشایش امر شما در آن است. لذا برای نزدیک شدن فرج ، ایجاد آمادگی فردی واجتماعی نیازاست؛ چرا که سنت الهی براساس «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» خداوند حال قومى را تغيير نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند و همان گونه که ملت ایران در بهمن 57 خواهان تغییر بود ؛ برای تغییر در جهان نیز بایستی زمینه سازی خواهان تغییر ایجاد شود . انقلاب اسلامی مطلع فجر بود . مبداش فجر بهمن 57 و مقصدش نیز فجر انقلاب مهدوی (عج) است و گام دوم انقلاب زمینه ساز ظهور است ؛ لذا  راه مقدس  و راهبر نیز فردی وارسته و فرزانه است و تلاش در این راه ماجوراست و بایستی برای انتظار فرج ؛ زمینه ساز ظهور بود . 

*****************************************

پیوست : معرفی شهر جدید پرند : شهر جدید پرند در جنوب غربی تهران و درکیلومتر۳۰ آزادراه تهران - ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی واقع شده‌است. مساحت تقریبی آن شامل ۱۷۰۰۰ هکتار که شامل دو بخش مسکونی در شمال و شهرک صنعتی در جنوب و بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی شهرسازی ، جمعیت شهر ۰۰۰ /۷۰۰ نفر پیش بینی شده است. جمعیت شهر طی سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۹۷٬۵۶۴ نفر (۳۱٬۶۹۳ خانوار) می باشد . وبا انبوه ساخت و سازهای موجود بزودی جمعیت ان چند برابر خواهد شد .

این شهر دارای 7 منطقه  بوده که سه منطقه آن دایر شده و مابقی مناطق در حال ساخت می باشد . شهر جدید پرند با دارا بودن حدود ۱۰۰هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر ؛ بالاترین میزان را بخود اختصاص داده است . در برنامه مجموعه شهری تهران که در سال ۱۳۸۶ طرح آن در اداره راه و شهرسازی استان تهران و وزارت مسکن و شهرسازی وقت پیش‏بینی شد، جایگاه ویژه‏ای برای شهر جدید پرند به عنوان جایگزین پایتخت و سیاست‏های مسکن دولت پیش‏بینی شده است بر همین اساس بازنگری طرح جامع پرند در سال ۸۸ آغاز شد و در سال ۹۹ به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه شد اما با توجه به نگاهی تنگ نظرانه ای که در وزارت راه وشهرسازی و دبیرخانه شورای عالی شهرسازی در سال ۹۲ داشت، سقف جمعیتی پرند ۴۸۳ هزار نفر در نظر گرفته شد. در دولت انقلابی ایت الله رییسی ، سیاست جدید برنامه اقدام ملی با قوت آغاز شده و همچنین با بحران کمبود اب موجود نیز تلاشهایی برای رفع آن در دست اقدام می باشد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها