کد خبر: ۵۰۹۱۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۰ تير ۱۴۰۱
رسوایی‌های اخلاقی کابینه کار دست بوریس جانسون داد
بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس بعد از موج استعفای وزرا در دولتش، اعلام استعفا کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از «وطن‌امروز»، بوریس جانسون با برگزاری یک نشست خبری در مقابل خبرنگاران حاضر در ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت (مقر نخست‌وزیری) اعلام استعفا کرد.

جانسون در ابتدای این سخنرانی گفت برای او حالا مشخص شده است که اعضای حزب محافظه‌کار و نمایندگان این حزب خواهان رهبری جدید و نخست‌وزیری تازه هستند. نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد او تصمیم به استعفا از مقام خود گرفته اما تا زمان تعیین جانشینش به انجام وظایف نخست‌وزیر خود ادامه خواهد داد. جانسون در ادامه این سخنرانی از «رای‌دهندگان بریتانیایی» بابت محول کردن منصب نخست‌وزیری به خودش قدردانی کرد. نخست‌وزیر مستعفی انگلیس همچنین تلاش کرد از کارنامه خود به عنوان نخست‌وزیر این کشور دفاع کند و به مردم این کشور انجام اقداماتی از قبیل «برگزیت» (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپایی) را یادآوری کرد. جانسون در بخشی از سخنرانی خود خطاب به حامیان حزب محافظه‌کار و مردم انگلیس گفت: «می‌خواهم این را بدانید که من از اینکه بهترین شغل جهان را دارم از دست می‌دهم، ناراحت هستم». اکونومیست از استعفای او با تیتر «سقوط دلقک» یاد کرد. روزنامه گاردین نیز اخیرا در مطلبی از «تابستان داغ انگلیس» خبر داده و نوشته بود به دلیل افزایش نرخ تورم و بحران اقتصادی در انگلیس ممکن است تابستان آینده در این کشور به تابستان نارضایتی‌ها تبدیل شود. هشدار گاردین درباره تابستان داغ انگلیس کم‌کم نشانه‌های خود را بروز می‌دهد به طوری که روز شنبه هزاران شهروند این کشور که از افزایش تورم به ستوه آمده بودند به خیابان‌ها ریختند و علیه بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. نام 11 عضو ارشد حزب محافظه‌کار شامل وزرای کنونی، پیشین و همچنین چهره‌های کلیدی حزب محافظه‌کار برای شرکت در انتخابات درون‌حزبی تا زمان انتشار این گزارش مطرح است؛ آنهایی که رسما حضور خود در انتخابات را اعلام، برنامه‌های خود را برای توسعه و آبادانی کشور تشریح و وعده‌هایی را مطرح کرده‌اند. اما هنوز فهرست نهایی و رقابت‌ نامزدها به صورت رسمی آغاز نشده است.
استعفای نخست‌وزیر انگلیس در شرایطی انجام شد که طی روزهای اخیر موج کناره‌گیری وزرا و معاونان وزرای کابینه او وضعیت بحرانی را برای بوریس جانسون ایجاد کرد و او در نهایت به رغم مقاومت‌های اولیه، مجبور به استعفا شد. ریشی سوناک، تام توگندهات، کمی بیدنوش، سوئلا بریورمن، لیز تراس و ساجد جاوید به‌ عنوان گزینه‌های جایگزین بوریس جانسون معرفی شده‌اند که باید دید شانس کدام از این افراد برای رسیدن به نخست‌وزیری انگلیس بیشتر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها