کد خبر: ۵۰۹۷۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۶ تير ۱۴۰۱
مبارزه با مظاهر فرهنگ استعماری؛
هر هفته گزارشات متعددی از حمله سگ‌ها به کودکان و حتی بزرگسالان دریافت می‌شود. کودکان حتی در پارک‌ها هم از خطر سگ‌ها در امان نیستند. مسئولان چاره‌ای بیاندیشند.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری 598، حدود یک ماه از حمله سگ‌ها به دو کودک قمی و کشته شدن آنها می‌گذرد. تقریبا هر روز صبح قبل از شروع کار سری به فضای مجازی زده و جویای آخرین اخبار حمله سگ‌ها به کودکان و بزرگسالان می‌شوم.

وارد شدن این حیوان به جامعه انسانی باعث شده تا هر هفته خبر جدیدی از حمله سگ‌ها به انسان را بشنویم. با توجه به اخبار موجود می‌توان گفت که مهم‌ترین طعمه سگ‌ها، کودکان هستند. اگرچه میزان حمله سگ‎‌های ولگرد به انسان قابل نوجه است اما نمی‌توان حملات و خطرات سگ‌های صاحب دار را نادیده گرفت.

چند رو گذشته که در صفحه توییترم اخبار را دنبال می‌کردم، توییتی از یک پدر توجه‌ام را جلب کرد. به گفته او، همسر و دو فرزند کوچکش که به پارک رفته بود‌ند با سگ‌های ژرمن شپرد صاحب‌دار مواجه می‌شوند. متاسفانه این سگ‌ها با دیدن کودکان در حال قلاده پاره کردن برای حمله به آنها بودند. اما این تمام مطلب نیست و آن دو کودک تا به الان درحال گفتار درمانی هستند!

سگ‌ها در کمین کودکان؛ مسئولان فکری بکنند!!

بعد از خواندن این توییت کمی پایین‌تر رفتم و دوباره روایتی دیگری خواندم از حمله سگ‌های خانه به فرزند مهمان و آهی که در صدای خاموش پدر می‌توان شنید!!

سگ‌ها در کمین کودکان؛ مسئولان فکری بکنند!!

در توییت‌های بعدی از حمله سگ‌های ولگرد به پیرمردی در کرمان که بگذریم، به حمله سگ‌های ولگرد به یک دانشجوی 21 ساله در محله پونک می‌رسیم. دانشجویی که بعد از حمله سگ‌ها با فرق شکافته و دست‌وپای زخمی و بیهوش روی زمین افتاده و منتظر کمک بود!

سگ‌ها در کمین کودکان؛ مسئولان فکری بکنند!!

سگ‌ها در کمین کودکان؛ مسئولان فکری بکنند!!

چند توییت پایین‌تر فیلمی را می‌بینم از گریه‌های یک کودک روی تخت بیمارستان؛ از شدت درد توان آه کشیدن نداشت. ثانیه‌های بعدی پدرش با سر و دست زخمی مقابل دوربین می‌آید و از مسئولان درخواست می‌کند تا سگ‌ها را جمع کنند.

حوصله ندارم که ادامه بدهم اما یک توییت توجه‌ام را جلب می‌کند. خانم به اصطلاح روشنفکری در پاسخ به یکی از توییت‌های بالا نوشته بود: «به کودکان خود بیاموزید حیوان آزاری نکنن تا این بلاها سرشون نیاد! سگ هیچوقت بی‌دلیل حمله نمیکنه»

سگ‌ها در کمین کودکان؛ مسئولان فکری بکنند!!

تاسف‌آورتر از حمله سگ‌ها چنین توییت‌هایی است که داغ را بر دل خانواده آسیب‌دیدگان و جانبختگان بیشتر می‌کند. شاید بیش از اینکه نیاز بر کنترل سگ‌ها باشد، باید به فرهنگ سازی در جامعه بپردازیم!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها