يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۷۴۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۲۸ تير ۱۴۰۱
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی درمسجد حضرت ولیعصر (عج) :
مراسم باشکوه روز عید سعید غدیر مسجد حضرت ولیعصر (عج)، برگزار گردید. بین دو نماز دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع «رسالت ما در برابر واقعه غدیر» سخنرانی کردند.

به گزارش پایگاه 598، در مراسم باشکوه روز عید سعید غدیر مسجد حضرت ولیعصر (عج) ، بعد از تردد دسته شادی منتظران مصلح تا میدان نبوت ، نمازجماعت به امامت حجت الاسلام و المسلمین میر طالبی برگزار گردید. بین دو نماز دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع رسالت ما در برابر واقعه غدیر سخنرانی کرد و پس از ان مولودی خوانی غدیریه شده و طی ایینی از سادات حاضر تجلیل شد و در انتها اطعام صورت گرفت .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ضمن تبریک عید سعید غدیر در خصوص رسالت ما در برابر واقعه غدیر گفت: نخستین رسالت ما بزرگداشت واقعه غدیر بزرگترین عید اسلامی است ؛ چرا که خداوند به پیامبر (ص) می فرماید : فمابلغت رسالته ، یعنی اگر جانشینی خودت را اعلام نکنی ؛ به رسالتت عمل نکرده ای و بعد از تعیین جانشینی حضرت عی (ع) می فرماید : الیوم اکملت لکم دینا ؛.... و رضیت لکم الاسلام دینا ؛ یعنی تا قبلش اسلام نقص بوده است و با ولایت اسلام کامل شده و مورد رضایت الهی قرار گرفته است .

ایشان درخصوص دومین رسالت شیعیان گفت : شناخت و معرفت نسبت به ابعاد غدیر است ،چرا که غدیر استمرار رسالت انبیا در ۱۲امام بعنوان جانشینان پیامبر الهی می باشد . لذا ضرورت دارد ؛ خطبه غدیر خوانده وتعمق شود .

دکتر هاشمی فشارکی در باره سومین وظیفه شیعیان بیان داشت : نشر معارف و فرهنگ علوی و امامت و ولایت یکی از وظایف شیعیان است ؛ که می تواند بسیاری از شبهات در جامعه را بزداید و بر بسیاری تهدیدات تحریفات و انحرافاتی که از سوی دشمنان پمپاژ میشود ؛ فایق آید .

ایشان درخصوص چهارمین رسالت شیعیان گفت : علاوه بر شور و شعور ؛ عمل کردن در استمرار بخشی غدیر است . در زمان غیبت امام عصر (عج) ، اطاعت از نایب امام عصر ( عج) بر همگان غرض است . تا حکمرانی در جامع بر پایه ولی فقیه تمام و کمال جاری و ساری شده و جمعه نومنه اسلامی شکل گیرد .

دکتر هاشمی فشارکی درخصوص ثمره نهایی غدیر گفت: انتهای رسالت همه پیامبران به خاتم الانبیاء و انتهای امامت همه امامان به حضرت حجت ابن الحسن (عج) ختم گردیده و انتهای عمر شریف آن حضرت ؛ ظهور مهدی و برقراری حکومت جهانی حضرت مهدوی (عج) است ؛ لذا وظیفه ما علاوه بر دعای تعجیل در فرجش ؛ زمینه سازی ظهور اخرین امام غدیر (عج) می باشد . بنابراین رسالت شیعیان در عصر حاضر ؛ در بزرگترین عید اسلامی بسیار حساس و تعیین کننده است و فراگیری جهانی شیعه و طالب ظهور مهدی شدن جهانیان ؛ منوط به تلاش شیعیان و ایفای رسالت و وظیفه دینی است !

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها