يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۰۷۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
بلومبرگ طی گزارشی نوشت که پالایشگاه‌های بزرگ هند به میزان زیادی به معامله‌گران خصوصی کوچک‌تر و کمتر شناخته شده برای افزایش خرید نفتِ با تخفیف روسیه روی آورده‌اند و این تخفیف‌ها آنقدر خوب است که خطر معامله با آنها را بپذیرند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از بلومبرگ، پالایشگاه‌های بزرگ هند به میزان زیادی به معامله‌گران خصوصی کوچک‌تر و کمتر شناخته شده برای افزایش خرید نفتِ با تخفیف روسیه روی آورده اند.

به نوشته این گزارش، تشریفات اداری در مذاکره مستقیم با تولیدکنندگان روسی، روند تامین منابع را کُند می ‌کند و این امر پالایشگاه‌ ها را مجبور کرده تا برای سهولت تحویل (محموله ها) به شرکت ‌های کوچک ‌تر روی بیاورند.

مقامات یک پالایشگاه هندی که نخواستند نامشان فاش شود، به بلومبرگ گفتند، شرکت های Wellbred و Montfort  شرکت‌های واسطه هستند.

هند در ماه‌ های اخیر خرید نفت از روسیه را افزایش داده است و از تخفیف‌‌هایی که مسکو در بحبوحه تحریم‌ها بر روی نفتش ارائه داده، استفاده می کند.

به گزارش موسسه کپلر، هند، سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است و در ماه جولای روزانه یک میلیون بشکه نفت از روسیه وارد کرده است. این رقم بیش از حدود 950 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن (ما پیش از جولای) است.

واندانا هاری، موسس شرکت تحلیلی Vanda Insights  گفت: «پالایشگاه های هندی حاضرند ریسک معامله با این معامله گران جدید و کمتر شناخته شده را بپذیرند زیرا تخفیف ها آنقدر خوب است که نمی توان از آنها گذشت. ما می دانیم پالایشگاه های هندی خواهان محموله های روسیه بر اساس «دیلیور بیس» (فروش محموله با شرایطی که فروشنده را ملزم می کند تا خود حمل و نقل دریایی را به محل تحویل ترتیب دهد.) هستند. بنابراین تا زمانی که معامله ‌گران جدید این نیاز را برآورده می ‌کنند، (این معامله) پیش می‌رود.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها