أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۰۸۴۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه هفته گذشته در چهارمحال و بختیاری فعال و باعث جاری شدن سیل در برخی مناطق استان شده و همچنین خسارت‌های را به منازل مسکونی وارد کرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو: سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه هفته گذشته در چهارمحال و بختیاری فعال و باعث جاری شدن سیل در برخی مناطق استان شد. همچنین بارش باران تابستانه ناشی از فعالیت سامانه مونسون باعث آب‌گرفتگی برخی از معابر و کوچه‌های مرکز چهارمحال و بختیاری و چندین شهر و روستای دیگر نیز شد.

تمامی نیرو‌های امدادی به حالت آماده‌باش


غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری روز جمعه در این باره می‌گوید: به‌محض هشدار هواشناسی در روز چهارشنبه گذشته مبنی بر آغاز بارندگی و احتمال جاری شدن سیل، بلافاصله ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌های ۱۰ گانه به‌صورت همزمان تشکیل شد و تمامی نیرو‌های امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند.

حیدری می‌افزاید: در این مدت پاک‌سازی مسیل‌ها و بازگشایی جوی‌وجدول‌ها با سرعت در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با جاری شدن سیل تلفات جانی در استان نداشتیم.

 

وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان چهار محال و بختیاری/ خدمت رسانی تمامی دستگاهها مناطق سیل زده


حیدری به اعلام هشدار‌های لازم به عشایر چهارمحال و بختیاری برای جلوگیری از بروز هرگونه خسارت ناشی از بارش‌ها و احتمال جاری شدن سیل اشاره و تصریح می‌کند: نیرو‌های ارزیاب در حال ارزیابی خسارت‌های این بارش‌ها هستند.


وی می‌افزاید: نیرو‌های دستگاه‌های امدادی استان به همراه مردم روستای بارده شهرستان بن به‌منظور پاک‌سازی مناطق سیل‌زده این روستا از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستند و همه توان خود را به کار گرفته‌اند.


وی با اشاره به شدیدتر بودن بارندگی در شهرستان‌های کوهرنگ، شهرکرد و بن یادآور می‌شود: اعضای ستاد هماهنگی مدیریت بحران و مسئولان محلی بلافاصله در روستای بارده شهرستان بن حضور یافتند.


استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پس از جمع‌بندی حجم خسارت‌های وارد شده در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری، میزان آن اعلام و خسارت‌ها جبران می‌شود.


حیدری تاکید می‌کند: مردم روستای بارده به گروه‌های امدادی برای پاک‌سازی مناطق سیل‌زده کمک کردند تا بتوانند گل‌ولای ناشی از جاری شدن سیل را سریع‌تر خارج کنند.

 

وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان چهار محال و بختیاری/ خدمت رسانی تمامی دستگاهها مناطق سیل زده


حضور ۱۰۰ امدادگر در روستای بارده

ایرج کیانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری در گفتگو با خبرنگارما می‌گوید: با اشاره به وقوع سیل در استان گفت: تمامی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان دچار آبگرفتی و سیل شدند.

کیانی می‌افزاید: با وقوع سیل در روستا‌ها زیر ساخت‌های این مناطق آسیب دیده است، ولی از بین آن‌ها وضعیت روستای بارده بحرانی است در دو نوبت که هر سری بیش از ۵۰ میلی‌متر باران باریده است و این روستا را دچار سیل و آبگرفتگی کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری ادامه می‌دهد: تمامی دستگاه‌های مدیریت ستاد بحران، دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی دراین روستا مستقر هستند.

وی می‌گوید: متاسفانه منازل بیش از ۲۰۰ خانوار در روستای بارده دچار آبگرفتگی شده است که باعث از بین رفتن وسائل زندگی آنان شد و و تمامی دستگاه‌ها در این منطقه در حال خدمت رسانی و خارج کردن آب از منازل مردم منطقه هستند.

 

وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان چهار محال و بختیاری/ خدمت رسانی تمامی دستگاهها مناطق سیل زده


کیانی خاطرنشان کرد: با وقوع سیل در استان بیش از ۵۰۰ نیروی کادر و داوطلب و ۶۰ خودروی امدادی به این مناطق اعزام شده است که کار امداد نجات را انجام میدهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی روستای بارده بیش از ۱۰۰ نیرو فقط در این روستا در حال خدمت رسانی هستند. با وجود اینکه چند روز قبل وقوع سیل در استان پیش بینی شده بود، اما مردم توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند.


کیانی در ادامه خاطرنشان می‌کند: در ابتدا سه مفقودی در سیلاب روستای بارده شهرستان بن نیز اعلام شد که پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که مفقودی در این خصوص وجود ندارد.


وی ادامه می‌دهد: نیرو‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر در دقایق ابتدایی وقوع سیلاب در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کرده و به مردم امدادرسانی کردند و عملیات امداد و نجات همچنان در حال انجام است.


کیانی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰۰ دستگاه چادر و ۲۰۰ پتو و مقدار اقلام غذایی در منطقه آماده شده که در صورت نیاز بین مردم توزیع می‌شود.


وی همچنین از برپایی اردوگاه در روستای بارده خبر داد و می‌گوید: تاکنون هیچ یک از خانوار‌های سیل زده در این اردوگاه ساکن نشده و اغلب در خانه اقوام خود ساکن شده‌اند.

وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان چهار محال و بختیاری/ خدمت رسانی تمامی دستگاهها مناطق سیل زده


رییس جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری تصریح می‌کند: پنج شهرستان استان درگیر سیلاب شده است و با اعلام فراخوان نیرو‌های امدادی بیشتری برای کمک به مردم در حال اعزام به مناطق مختلف استان است.


هشدار قرمز سازمان هواشناسی، برای سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان برقرار است. بر اساس این هشدار در مناطق مذکور، رگبار و رعدوبرق، گاهی تگرگ و نیز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و منازل، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل‌ها و مسدود شدن جاده‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی و شکستن درختان و تیر‌های برق از مخاطرات این پدیده جوی است.

به هموطنان توصیه می‌شود از نواحی حادثه خیز مانند حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری کرده و از صعود به ارتفاعات نیز خودداری کنند.

در تهران، البرز، قزوین، قم، سمنان، هرمزگان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکزی، خراسان شمالی، زنجان، گلستان، مازندران، گیلان، کردستان و لرستان هم برای امروز هشدار نارنجی صادر شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها