يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۰۹۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
مربی تیم ملی هندبال دختران نوجوان کشورمان بعد از صعود تاریخی شاگردانش به جمع ۱۶ تیم برتر جهان گفت: با برتری برابر مقدونیه میزبان مسابقات دنبال صدرنشینی در گروه و صعود به دور بعد هستیم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، تیم ملی هندبال دختران نوجوان ایران یکشنبه شب در یک بازی تماشایی و زیبا موفق شد با نتیجه ۳۹ بر ۲۹ برابر سنگال از قاره آفریقا پیروز شده و با کسب دو پیروزی پرگل صعود خود را به جمع ۱۶ تیم برتر جهان قطعی کنند. این اولین بار است که یک تیم از رشته هندبال و همین طور یک تیم از رشته‌های تیمی زنان کشورمان به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه می‌یابد.

فاطمه محمدخانی مربی تیم هندبال دختران نوجوان کشورمان پس از موفقیت شاگردانش در این دیدار گفت: باید این موفقیت بزرگ را به تمام ایرانیان و خانواده بزرگ هندبال تبریک بگویم. بازیکنان ما به خوبی فعل خواستن را در این دیدار صرف کردند. در مجموع شاگردانم عملکرد خوبی به نمایش گذاشتند و ثابت کردند که اولین‌ها از آن تیم می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: تیم ما برای اولین بار شش ماه قبل در مسابقات قهرمانی آسیای قزاقستان شرکت کرده و با پیروزی بر تمام رقبا و بدون باخت قهرمان شد. در مسابقات قهرمانی جهان و برای نخستین بار در یک رشته توپی و تیمی از ورزش زنان موفق شده ضمن کسب دو پیروزی به جمع ۱۶ تیم پایانی صعود کند.

وی در ادامه افزود: برای اولین بار در قهرمانی آسیا شرکت کردند و برای اولین بار هم قهرمان این قاره شدند آن هم بدون باخت. الان هم در مسابقات قهرمانی جهان برای نخستین بار در ورزش‌های توپی بانوان به جمع ۱۶ تیم پایانی صعود کردند.

وی بیان داشت: من این موفقیت بزرگ را به تمام بازیکنان ام و خانواده هندبال تبریک می‌گویم. قطعاً با ادامه این روند مثبت می‌توانند به نتیجه دلخواه خود در بازی‌های بعدی و میادین بعدی برسند.

مربی اهل اصفهان تیم هندبال نوجوانان دختر ایران در مورد بازی آخر تیم کشورمان در مرحله مقدماتی برابر میزبان این رویدادها هم گفت: سه شنبه شب در آخرین بازی مرحله گروهی باید به مصاف تیم مقدونیه شمالی میزبان مسابقات برویم. این بازی برای مشخص شدن تکلیف جایگاه اول و دوم گروه B می‌باشد. قطعاً کسب پیروزی برای ما در این دیدار مهم است و تلاش می‌کنیم بدون باخت راهی دور دوم بازی‌ها شویم.

وی ادامه داد: ما امروز و در روز تعطیل بازی‌ها مسابقات تیم مقدونیه و بازی با ازبکستان را آنالیز خواهیم کرد. مقدونیه تیم ازبکستان را با اختلاف کمی شکست داده و حتی در زمان‌هایی ازبکی‌ها از این تیم پیشی گرفته بودند. امیدوارم با این شرایط و اجرای یک تاکتیک مناسب و با همدلی خوب بچه‌ها این تیم را هم شکست دهیم و با صدرنشینی راهی مرحله بعد شویم.

محمدخانی در پاسخ به این پرسش که «در این دو بازی عملکرد دروازه بانان در حفاظت از دروازه تیم ایران بسیار درخشان و خوب بود، از نظر شما نقطه قوت بازیکنان ایران در کدام پست‌ها بود؟»، هم گفت: می‌توان گفت در هندبال ۷۰ درصد عملکرد یک تیم به دروازه بان ها بستگی دارد. دروازه بانان ما عملکرد خوبی داشتند. البته همه بازیکنان ما در میدان خوب بودند. بازیکنان هم در دفاع و هم درحمله عملکرد قابل قبولی ثبت کردند.

وی بیان کرد: دروازه بانان تیم هم عملکرد خوبی داشتند. در مجموع هر بازیکنی از تیم که وارد زمین شد عملکرد رضایت بخشی را از خود به نمایش گذاشت.

مربی تیم ملی هندبال دختران ایران ادامه داد: جا دارد از حمایت‌های فدراسیون هندبال تشکر کنیم که با حمایت‌های خود راه را برای دختران نوجوان ما برای رسیدن به موفقیت و برای دستیابی به آرزوهایشان فراهم کردند. قطعاً هر ورزشکار آرزویش قهرمانی و مدال و پیروزی و حضور در میادین جهانی است و این نوجوانان به واسطه حمایت فدراسیون به آرزوهای خود رسیدند.

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از ۸ الی ۱۹ مردادماه در اسکوپیه مقدونیه شمالی برگزار می‌شود. تیم ایران سه شنبه شب ۱۱ مردادماه در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی به مصاف تیم مقدونیه شمالی میزبان مسابقات خواهد رفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها