أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۰۹۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در نمازجمعه شهر کنگاور :
نماز جمعه شهر کنگاور در مجاور مزار شهدای کنگاور ؛ در بوستان اندیشه این شهر ، در آستانه ورود به ماه محرم در تاریخ 7 مرداد ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، نماز جمعه شهر کنگاور در مجاور مزار شهدای کنگاور ؛ در بوستان اندیشه این شهر ، در آستانه ورود به ماه محرم در تاریخ 7 مرداد ۱۴۰۱ برگزار شد. سخنران این مراسم دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ، با موضوع « از نهضت امام حسین ع، تا گام دوم امام خامنه ای ؛ بانگرشی به جهاد تبیین و مسایل روز » بود. سپس حجت الاسلام والمسلمین علی محمد لروند امام جمعه شهر کنگاور نسبت به ایراد خطبه های نمازعبادی سیاسی پرداخته ، آنگاه نمازجمعه پرصلابت و باشکوه جمعه اقامه شد .

شهر تاریخی و مذهبی کنگاور ؛ قابلیت مبدل شدن به قطب گردشگری تعالی بخش درگام دوم انقلاب را داراست !

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و عزای حسینی گفت: بعد از 14 قرن محرومیت مسلمین ازحکمرانی اسلامی ؛ انقلاب اسلامی با الگو گیری از نهضت حسینی ؛ رژیم ستم شاهی را مضمحل کرده و حکومت جمهوری اسلامی با ستون خیمه ولایت فقیه برپا نموده است و بعبارتی استمرار سلسله نبوت در غدیر به سلسله امامت منتقل شد و اینک درجمهوری اسلامی تجلی پیدا کرده است . و براساس حدیث فرجعوا الی رواه احادیثنا ، ولایت فقیه ؛ ثمره انقلاب اسلامی و تجلی رسالت انبیای الهی و امامت شیعه اثنی عشری است . وجمهوری اسلامی عصاره ولایت و امامت انبیا و امامان است .و دشمنی با آن دشمنی با بالاترین معاصی است ؛ چرا که همانند در مقابل علی زمان قرارداشتن درجنگ نهروان را دارد. نق زنان نیز بد عقوبتی دارند . ساکتان در همراهی با گام دوم انقلاب  نیز پشیمان خواهندبود . ریشه غدیر در 1400 قبل بوده و استمرار آن در زمان را باید جستجو کرد , و آن پیروی از ولایت فقیه زمان می باشد .

وی چکیده ای از راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب جهت اینده انقلاب را چنین بیان کرد : تلاش و جهاد علم و پژوهش ، تلاش در جهت ارتقای معنویت و اخلاق که هم غایت افرینش و نیاز جامعه بوده و جهت دهنده همه حرکتهاست . اجرای اقتصاد مقاومتی بخصوص در الگوی مصرف بهینه و حمایت از تولید داخلی ؛ گسترش عدالت در همه زمینه ها و مبارزه با فساد در هر لایه ای ،  صیانت از استقلال و ازادی که بزرگترین دستاورد انقلاب بوده است . حفظ و صیانت از عزت ملی و رعایت مرزبندی با دشمن که هم اقتدار افرین بوده وهم سبب غلبه برچالشها میگردد. رعایت سبک زندگی اسلامی در همه شوون زندگی فردی و اجتماعی و مبارزه با سبک زندگی فاسد غربی .

دکتر هاشمی فشارکی بیان داشت : امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین ؛ که بر همه فرض عینی و فوری است؛ را در سال گذشته اعلام نموده اند . لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم . یعنی به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم . به این مفهوم که دستاوردهای عظیم انقلاب را تبیین کنیم . با هدف ایجاد روحیه و امید به اینده در برابر هدف دشمنان که بدنبال سلب روحیه و امید و می باشند .

وی در ادامه گفت : دومین روش جهاد تبیین پدافندی و واکنشی با هدف خنثی سازی تحریف دشمنان داشته باشیم . دشمن هماکنون دنبال تطهیر رژیم پهلوی ، لزوم زانو زدن در برابر امریکا ؛ تحریف جنگ تحمیلی ، تحریف امام خمینی و تخریب دولت انقلابی ؛ و جنگ شناختی و تاثیر بر باورها در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد  .

ایشان در ادامه همچنین بیان داشت : سوم روش جهاد تبیین پیش دستانه با هدف پیشگیری قبل انتشار ویروس دشمن باشیم .فضا سازی عمومی اقدامات اتی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن داشته باشیم . و صحنه جامعه را اشباه و اقناع سازیم ، پیش از مجال یافتن توپخانه دشمن می باشد . مثلا اگر قرار است، مبارزه با مفاسد اجتماعی یا اصلاحات اقتصادی؛ یا مبارزه با سبک زندگی غربی صورت گیرد،  پیش از ان، فواید ان تشریح شده و ابهامات رفع شده و زمینه شبهه پراکنی فراهم نشود. همچنین مساله سازی در انتخابات سال آتی در دستور کار دشمنان است ؛ که بایستی از هماکنون تدابیری را فراهم کرد.

ایشان درخصوص قرارگاه فرهنگی شهر گفت : از آنجا که براساس بیان رهبر انقلاب ؛ نمازجمعه قرارگاه فرهنگی ( قرارگاه بصیرت، قرارگاه ایمان و اخلاق ) در برابر حمله دشمنان برای دفاع از ایمان و بصیرت مردم و نمازجمعه قلب شهر می باشد، و الزامات قرارگاه ؛ رصد کردن مسائل فرهنگی و راهبری شهر در راستای اهداف اسلام و انقلاب می باشد ؛ ضرورت دارد ؛ نمازگزاران و جوانان مومن انقلابی برای اجرایی شدن تدابیر فرمانده قرارگاه فرهنگی در سطح شهر تلاش نمایند ؛ تا وضعیت فرهنگی شهر از معضلات تهی و ارتقا یابد .

وی اظهار داشت :  تمامی کفرجهانی و نفاق منطقه ای و داخلی با تحریم وتهدید بدنبال فشار برمردم بوده و با تحریف، بدنبال قلب واقعیت بوده ؛ تا انسانها را مسهور و در تسخیر خود داشته باشند ، با ایجاد انحراف در مذهب ؛ ایجاد  فرقه های ضاله  ، شبهات فرهنگی و ترویج سبک غربی ، معظلات اجتماعی و معضلات اقتصادی و.... برای هضم شدن مسلمانان در نظام سلطه ، با تمام توان و با همه ابزارهای خود ،کمر به نابودی اسلام بسته اند و بر همین رهبر انقلاب جهاد تبیین، با تولید و نشر مطالب صحیح را اعلام نموده اند ، تا انقلاب اسلامی راه خود را به سلامت طی کند . بر اساس بیان شهید سلیمانی جمهوری اسلامی حرم همه حرمهاست ؛ لذا کمک به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی خیر کثیر و باقیات صالحات است ، و با توجه به اینکه دشمنان با همه توان و همه ابزارها به میدان امده اند ، دفاع همه جانبه و شبانه روزی را می طلبد . این جدال ، جدال پیش از ظهور ؛ برای زمینه سازی ظهور است و هرکمکی ، کمک به سهل سازی ظهور تلقی شده و عندالله ماجور است .

دکتر هاشمی فشارکی درپایان اظهار داشت :  شهر تاریخی کنگاور با برخورداری ازمعبد آناهیتا و اثار تاریخی بعنوان مکان های عبرت آموز و برخورداری از مکانه های مذهبی؛ مانند امامزاده ابراهیم بر بلندای شهر و بیش از 423 شهید والامقام کنگاور ؛ و با ابتکاراتی مانند برگزاری نمازجمعه در بوستان شهر ؛ قابلیت مبدل شدن به قطب گردشگری تعالی بخش درگام دوم انقلاب را داراست . وبایستی از همه ظرفیت ها برای پیشرفت و تعالی بخشی شهرستان بهره گیری شود و بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب ، بعنوان چراغ فروزان آینده انقلاب و شهر بایستی مبنای راهبردهای  برنامه ریزی همه سازمانها و نهادها باشد .تا ان شالله با عمل به این بیانیه ، آرمان بزرگ انقلاب که ایجاد تمدن نوین اسلامی است را محقق نماییم ، و این توفیقات مقبول الهی گردد و شاهد ظهور حضرتش باشیم .

********************

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کنگاور در جمعه  ۷مرداد ۱۴٠۱در بوستان اندیشه کنگاور دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع  «از نهضت امام حسین ع، تا گام دوم امام خامنه ای بانگرشی به جهاد تبیین و مسایل روز » بود .

همچنین در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگاوردر روز 8 مرداد 1401 ، سخنران این جلسه دکتر سیدجوادهاشمی فشارکی باموضوع :« شرحی برگام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین و راهیافتهایی بر راهبرد و رویکرد شهرستان کنگاور » بود .

شهر تاریخی و مذهبی کنگاور ؛ قابلیت مبدل شدن به قطب گردشگری تعالی بخش درگام دوم انقلاب را داراست !

در مراسم عزاداری شب اول محرم در مسجد صاحب الزمان (عج)  شهرکنگاور که در شامگاه جمعه 7 مرداد 1401 با حضور امام جمعه کنگاور برگزار شد، سخنران ویژه مراسم دکتر سیدجوادهاشمی فشارکی با موضوع «اهداف قیام امام حسین (ع)  و رسالت زمانه عزاداران حسینی» بود.

به پاس زحمات ایشان حجه الاسلام دکتر لروند، امام جمعه محترم کنگاور از دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با اهدای تابلوی امامین انقلاب و نیز قطعه ای از فرش متبرک آستان حرم امام رضا (ع) از وی تقدیر نمود.

شهر تاریخی و مذهبی کنگاور ؛ قابلیت مبدل شدن به قطب گردشگری تعالی بخش درگام دوم انقلاب را داراست !

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها