أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۱۴۹۴
زمان انتشار: ۲۰:۲۹     ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
تحولات نوار غزه؛
تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه وارد سومین روز خود شده است به طوری که تمامی ۵۸ شهرک صهیونیست‌نشین نزدیک غزه هم اکنون زیر رگبار حملات موشکی و راکتی مقاومت قرار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598،  منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز یکشنبه 16مرداد ماه پس از یورش به شهرهای کرانه باختری دست کم 19 فلسطینی را به اسارت گرفتند که 16 نفر از آنان از اعضا و رهبران جنبش جهاد اسلامی هستند.

از سوی دیگر ، جنبش جهاد اسلامی فلسطین رسما شهادت «خالد منصور» از فرماندهان ارشد گردان‌‌های قدس در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به رفح را تائید کرد.

خالد منصور از اعضای شورای نظامی جهاد اسلامی و فرمانده منطقه جنوبی گردان‌های قدس و یکی از بنیانگذاران اولین شاخه نظامی این جنبش در دهه 80 بود.

رژیم صهیونیستی روز جمعه در حمله هوایی به نوار غزه «تیسیر الجعبری» از برجسته‌ترین فرماندهان سرایا القدس ، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، را به شهادت رسانده بود.


نیروهای امدادگر موفق به بیرون کشیدن پیکر 8 شهید این حمله از جمله  فرمانده شهید از زیر آوار شدند.

برخی منابع فلسطینی اعلام کردند که دشمن صهیونیستی بارها قصد ترور این فرمانده فلسطینی را داشت اما موفق به این کار نشده بود.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه که وارد سومین روز خود شده است ، 32 نفر از جمله 6 کودک شهید و 215 نفر دیگر زخمی شدند.

همزمان برخی از رسانه های محلی از شلیک راکت مقاومت به سمت شهرک های صهیونیست نشین نوار غزه خبر دادند. صدای هشدار در شهرک های صهیونیست نشین کیسوفیم وعین هشلوشا در مجاور با نوار غزه شنیده شد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تا صبح امروز 580 راکت از غزه به سمت شهرک‌های فلسطین اشغالی شلیک شده است.

این رژیم در عین حال اعلام کرد که 140 مرکز وابسته به جهاد اسلامی در غزه را هدف قرار داده است.

اخبار و تحولات سومین روز  حمله رژیم صهیونیستی به غزه
ادعای منابع رسانه‌ای غربی و عربی: آتش بس از ساعت 20 امشب اعلام می‌شود
منابع غربی و عربی مدعی شدند که قرار است که مصر ساعت 17 امروز در اعلامیه‌ای طرفین فلسطینی و اسرائیلی را به توقف درگیری‌ها و پایان حملات دشمن صهیونیستی به غزه از ساعت 20 امشب دعوت کند.

این تفاهمات دربرگیرنده پایبندی مصر به پیگیری پرونده اسیران به ویژه اسیران بسام السعدی و عواوده است.

تفاهمات دربرگیرنده این است که اسرائیل اجازه کاهش محاصره و ورود کامیونهای حامل سوخت برای نیروگاه برق را از فردا دوشنبه بدهد.

این خبر در حالی است که جنبش جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت اسلامی با آتش بسی که به رژیم صهیونیستی امتیاز بدهد و جنایات این رژیم را نادیده بگیرد، مخالف هستند.

منابع صهیونیستی: جهاد اسلامی در مدت 10 دقیقه، 130 موشک شلیک کرد
گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تنها در مدت 10 دقیقه، 130 موشک شلیک کرد که برد آن از تل آویو تا بئرالسبع می‌رسد.

شلیک همزمان بیش از 100 راکت و موشک به سمت اراضی اشغالی
منابع محلی اعلام کردند که مقاومت فلسطین در کمتر از 5 دقیقه به طور همزمان بیش از 100 موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

منابع صهیونیستی اذعان کردند: 100 موشک به طور همزمان از داخل نوار غزه به سمت شهرک‌های اطراف از جمله بئرالسبع، بلمحیم و سدیروت شلیک شده است.

اولین پاسخ به ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی
گردان‌های القدس اعلام کردند: به عنوان اولین پاسخ به جنایت ترور فرمانده بزرگ، شهید خالد منصور و همرزمان شهیدش، تل آویو و شهرهای مناطق مرکزی فلسطین اشغالی و شهرک‌های اطراف غزه موشک باران شد.

آمار موشک‌های شلیک شده به مناطق صهیونیست نشین تا این ساعت/ شلیک 700 موشک
منابع خبری: گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی به تنهایی 700 موشک و راکت به سمت شهرک‌ها و شهرهای صهیونیست نشین در مناطق اشغالی 1948 شلیک کرده است.

این تعداد غیر از موشک‌هایی است که دیگر گروه‌های مقاومت به مناطق صهیونیست نشین شلیک کرده‌اند.

 58 شهرک نزدیک غزه زیر رگبار حملات راکتی مقاومت
در همین حال، خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که تمامی 58 شهرک صهیونیست‌نشین مجاور غزه هم اکنون زیر باران حملات موشکی و راکتی مقاومت قرار دارد.

شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این بزرگ‌ترین موج حملات مقاومت به اراضی اشغالی از آغاز این دور از درگیری‌ها بوده است.

به صدا در آمدن آژیر خطر در جنوب تل‌آویو
به دنبال حملات موشکی اخیر مقاومت، آژیر خطر مجددا در جنوب تل آویو به صدا درآمد.
رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری موشک‌های شلیک شده به تل آویو شده است.

ادعای موافقت اسرائیل با پیشنهاد مصر برای آتش بس
خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی مصری اعلام کرد که واسطه‌های مصری خواستار برقراری آتش‌بس در غزه از ساعت 7 شامگاه امروز به وقت گرینویچ شدند.  به گفته این منبع، اسرائیل با پیشنهاد آتش‌بس در غزه موافقت کرده و قاهره قصد دارد که پاسخ طرف فلسطینی را بگیرد. 

حمله مجدد جنگنده‌های اسرائیلی به شهر غزه
جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه بار دیگر شهر غزه را بمباران کردند.

از روز جمعه چهاردهم مرداد تاکنون که سومین روز تجاوزات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی به نوار  غزه است، دهها غیرنظامی شهید شده، 9 مجتمع مسکونی به طور کامل ویران شده و به 1500 واحد مسکونی هم آسیب رسیده است.

ادعای منابع صهیونیستی درباره برقراری آتش‌بس طی ساعات آینده
منابع صهیونیستی اعلام کردند: آتش بس ممکن است امشب یا فردا صبح صورت گیرد در صورتی که پیچیدگی‌های میدانی مانع آن نشود. 

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد: ترور «خالد منصور» (از فرماندهان شهید جهاد اسلامی)، تماس‌ها را بسیار دشوار کرده است.

تلاش های بی نتیجه میانجیگران بین المللی برای برقراری آتش بس در غزه
یکی از رهبران جهاد اسلامی اعلام کرد که تلاش‌های مصر، قطر و سازمان ملل برای آرام‌سازی اوضاع در غزه هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

هنیه: پیگیر تلاش‌ها برای توقف جنایت علیه غزه هستیم
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: تلاش‌های گسترده با تمام طرف‌ها را برای توقف تجاوزات به مردم خود در نوار غزه دنبال می‌کنیم.

مقاومت فلسطین: شهرک‌های اطراف غزه را به مکانی ناامن برای صهیونیست‌ها تبدیل می‌کنیم
سخنگوی گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که شهادت تیسیر الجعبری و خالد منصور دو تن از فرماندهان ارشد این جنبش ما را در نبرد "وحدة الساحات" (وحدت جبهه‌ها) پایدارتر و با صلابت‌تر خواهد کرد و این نبرد ثابت کرد که فرماندهان مقاومت در صف مقدم رویارویی با دشمن قرار دارند.

وی همچنین تصریح کرد که با خداوند، ملت و امت عهد می‌بندیم که شهرک‌های اطراف غزه را به مکانی ناامن و غیرقابل زندگی برای صهیونیست‌ها تبدیل کنیم و از این پس دامنه حملات موشکی خود را گسترش خواهیم داد و مناطق دورتر و دورتر را هدف قرار خواهیم داد.

تداوم حملات راکتی مقاومت فلسطین/ شهر عسقلان هدف حمله موشکی قرار گرفت
مقاومت فلسطین مجددا شهرک‌های صهیونیست‌نشین  اطراف نوار غزه را هدف حملات راکتی قرار داد.

منابع خبری از حمله راکتی به شهر عسقلان در فلسطین اشغالی خبر دادند.

گردان‌های قدس از حمله خمپاره‌ای به شهرک نیریم در مجاورت غزه خبر داده است.

گردان‌های  القدس همچنین اعلام کرد: خودروهای نظامی اسرائیلی را در پایگاه کیسوفیم در شرق نوار غزه با خمپاره هدف قرار دادیم.

آژیر خطر در تمامی شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه به صدا درآمده است.

گردان های ابوعلی مصطفی نیز اعلام کرد که شهرک کفار عزا را با چندین راکت هدف قرار داده است

شکاف و اختلاف در سران رژیم صهیونیستی؛ یک وزیر کابینه لاپید: جنگ علیه غزه را متوقف کنید
کانال دوازدهم تلویزیون عبری اعلام کرد: وزیر بهداشت اسرائیل خواستار پایان عملیات نظامی در نوار غزه شد.

یک مسئول ارشد اسرائیلی از تماس‌ها برای آتش بس با میانجیگری مصر خبر داده است.
ایلیت شاکید از سیاستمداران رژیم صهیونیستی هم شب گذشته خواستار توقف تجاوزات این رژیم به نوار غزه شده است.

اذعان مقام سازمان ملل به وحشیانه بودن جنایات رژیم صهیونیستی
گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی فلسطینی تاکید کرد: اسرائیل نمی‌تواند ادعا کند که در این نزاع از خود دفاع می‌کند.کشتار عمدی فلسطینیان همچنان ادامه دارد و به مرحله شرم آوری رسیده است.

گروه‌های ملی فلسطینی: اشغالگران هرگز با ترورها نمی‌توانند مقاومت را تضعیف کنند
گروههای ملی فلسطین تاکید کردند، آن کس که گمان می‌کند اشغالگران می‌توانند اقتدار ما را در هم بشکنند، یا مقاومت ما را با ترورها تضعیف کنند، در توهم به سر می‌برد.

حمله خمپاره‌ای مقاومت به پایگاه نظامی «کیسوفیم»
گردان‌های القدس اعلام کرد: بار دیگر پایگاه نظامی کیسوفیم را در شرق نوار غزه با خمپاره هدف قرار دادیم.

شلیک 600 موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی
رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که از آغاز این دور از درگیری‌ها با مقاومت فلسطین در غزه، نزدیک به 600 موشک و راکت از این غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

توصیه امنیت داخلی (شاباک) به کابینه امنیتی رژیم اسرائیل
رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شاباک به کابینه امنیتی این رژیم توصیه کرده به عملیات نظامی علیه غزه پایان دهد.

جهاد اسلامی فلسطین: آتش بس با رژیم صهیونیستی فعلا در دستور کار نیست
برخی منابع فلسطینی اعلام کردند که جنبش جهاد اسلامی فعلا به هرگونه پیشنهادی برای آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در غزه پاسخ رد می‌دهد و تصمیم‌گیری در این زمینه را به بعد از گرفتن انتقام جنایات علیه غزه و ترور رهبران خود موکول کرده است.

یک منبع در جنبش جهاد اسلامی به شبکه خبری الجزیره گفت: تماس‌های زیادی در مورد توقف حمله به غزه دریافت کردیم اما تا این لحظه نتیجه‌ای حاصل نشده است.

یک مسئول سیاسی اسرائیلی در گفتگو با شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی از وجود تلاش‌ها و تحرکاتی برای پایان حملات نظامی علیه غزه خبر داد.

قدس اشغالی در تیررس حملات موشکی مقاومت قرار گرفت
رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در تل آویو و نزدیک قدس اشغالی خبر دادند.

این اولین بار از آغاز دور جدید درگیری‌ها بین مقاومت و رژیم صهیونیستی است که آژیر خطر در قدس به صدا درمی‌آید.

سریا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که قدس اشغالی و شهرک صهیونیست نشین سدیروت را هدف چندین حملات راکتی خود قرار داده است.

برخی منابع از وقوع 3 انفجار در شهر قدس در پی حملات موشکی مقاومت فلسطین خبر دادند.

در همین حال، منابع محلی در رام الله نیز اعلام کردند که صدای انفجارهای قدس در این شهر شنیده شده است.

اصابت راکت مقاومت به منطقه صنعتی سدیروت
مقاومت فلسطین  10 راکت به سمت شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت در مجاورت نوار غزه شلیک کرد.

سخنگوی شهرداری سدیروت اعلام کرد که یک راکت به دروازه کارخانه‌ای در منطقه صنعتی سدیروت اصابت کرده و سامانه گنبد آهنین چند راکت را هم رهگیری کرده است.

دو شهید و 15 مجروح در حمله اخیر به اردوگاه جبالیا
منابع فلسطینی اعلام کردند که در حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به منزلی در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه، دو نفر به شهادت رسیده و دست کم 15 نفر دیگر زخمی شدند.

پهپاد اسرائیلی دو فلسطینی را در خان یونس هدف قرار داد
منابع فلسطینی اعلام کردند که یک فروند پهپاد اسرائیلی دو فلسطینی را در نزدیکی مسجد حموده در خان یونس هدف قرار داده است.

هر دو نفر مجروح شدند و حال یکی از آن‌ها وخیم است.

القسام شهادت فرمانده ارشد جهاد اسلامی را تسلیت گفت
گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، شهادت خالد منصور فرمانده ارشد گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی و دیگر شهدای فلسطینی را تسلیت گفت.

قسام تاکید کرد: این خون‌های پاک، مشعل راه مجاهدان خواهد بود و تا زوال و نابودی اشغالگران و بیرون راندن آنان از این سرزمین دامنگیر آنان خواهد بود.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز شهدای حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح و در راس آن شهادت خالد منصور فرمانده جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت و تهدید کرد که در کنار دیگر گروههای فلسطینی پاسخ این تجاوز را خواهد داد.

جبهه آزادیبخش فلسطین نیز ضمن تسلیت شهادت خالد منصور فرمانده جهاد اسلامی ، همه گروههای فلسطینی را به وحدت و همگرایی مشترک برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها فرا خواند.  

آغاز حملات راکتی جدید مقاومت به شهرک‌های صهیونیست نشین
در سومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، مقاومت فلسطین دور جدید حملات راکتی به شهرک‌های مجاور با نوار غزه را آغاز کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها