أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۱۵۰۲
زمان انتشار: ۰۸:۲۳     ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
شقاوت شمر ‌
«شمر امروز، نخست‌وزیر اسرائیل است. ما شمر را لعنت می‌کنیم، برای اینکه ریشه شمری عمل کردن را در دنیا بکنیم...»

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، بعد از 3 روز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در ساعات پایانی روز یکشنبه (7 آگوست) آتش‌بس میان اسرائیل و جنبش جهاد اسلامی وارد فاز اجرایی شد. اعلام توافق آتش‌بس به سبب ادامه حملات جنایتکارانه دشمن صهیونیستی به غزه و به خاک و خون کشیدن تعدادی از کودکان فلسطینی چند بار به تعویق افتاد. در نهایت این توافق همان‌گونه که مصری‌ها اعلام کرده بودند، از ساعت 23:30 یکشنبه‌شب به وقت فلسطین وارد مرحله اجرا شد. با این حال برخی رسانه‌ها از نقض آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی ساعتی پس از این توافق خبر دادند.
 
در همین حال جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، اعلام کرد: «اعلام می‌داریم با توجه به بیانیه صادر شده از سوی برادران‌مان در جمهوری مصر در رابطه با آتش‌بس جنگ «وحدت جبهه‌ها» که سرایاالقدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) به همراه نیروهای مقاومت فلسطین آن را انجام دادند و بعد از مشورت، اعلام می‌داریم از تلاش‌های مصر و اعلامیه این کشور استقبال کرده و در چارچوب آن از ساعت 23:30 آتش‌بس اعلام می‌کنیم». در این بیانیه تاکید شده است جنبش جهاد اسلامی حق خود را در پاسخ به هر اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارد.  به گزارش «وطن امروز» در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی طی 3 روز بمباران وحشیانه جنگنده‌های اسرائیلی به غزه 46 فلسطینی از جمله 16 کودک و 4 زن به شهادت رسیده و بیش از 360 نفر زخمی شدند. قربانیان اصلی حملات دشمن صهیونیستی به غزه کودکان و زنان بودند. جنگنده‌های اسرائیلی در این 3 روز بارها ساختمان‌های مسکونی را بمباران کردند و دست به کشتار وحشیانه‌ای زدند. در این درگیری‌ها «تیسیر الجعبری» و «خالد منصور» ۲ فرمانده ارشد سرایاالقدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) هم به شهادت رسیدند. در طرف مقابل، مقاومت فلسطین از همان لحظات اولیه آغاز جنگ حملات راکتی و موشکی به اراضی اشغالی را آغاز کرد. مقاومت فلسطین در این 3 روز بیش از 1000 موشک و راکت روانه اراضی اشغالی کرد و تمام شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور باریکه غزه و بسیاری از شهرهای اسرائیلی‌نشین در مرکز فلسطین اشغالی را به لرزه درآورد. 
 
زیاد النخاله: اگر دشمن صهیونیستی به شروط ما پایبند نباشد، جنگ از سر گرفته می‌شود
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در نشست خبری خود در تهران درباره آتش‌بس اخیر با رژیم صهیونیستی گفت: به مردم فلسطین که اکنون با تجاوز صهیونیست‌ها روبه‌رو هستند و استقامت آنها درود می‌فرستم و در برابر شهدا سر تعظیم فرود می‌آورم. «زیاد النخاله» با اشاره به مقاومت مثال‌زدنی فلسطینی‌ها در برابر تجاوزات افزود: مردم فلسطین بویژه سرایاالقدس دستاورد بزرگی به دست آوردند. نخاله در ادامه نشست خبری خود افزود: نیروهای اشغالگر نتوانستند یک متر هم در غزه پیشروی کنند اما ما توانستیم موازنه ترور را تثبیت کنیم. وی با اشاره به اینکه اشغالگران نمی‌توانند هیچ شرط و شروطی برای ما تعیین کنند، گفت: مقاومت معادلات مختلفی را به دشمن تحمیل می‌کند. رژیم صهیونیستی برای آزادی «شیخ بسام السعدی» و «خلیل العواده» تحت فشار مقاومت قرار داشت. وی در ادامه با اشاره به اینکه این دشمن صهیونیستی بود که به دنبال آتش‌بس بود، تاکید کرد: ما آزادی شیخ بسام السعدی و خلیل العواده را شرط آتش‌بس کردیم.  
 
آمار شهدای فلسطینی‌ به روایت دولت غزه
دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه دیروز اعلام کرد در جنگ ۳ روزه علیه نوار غزه، 46 فلسطینی شهید و ۳۶۰ نفر نیز زخمی شدند. دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه در بیانیه خود از جامعه جهانی برای رفع محاصره نوار غزه و اعطای اجازه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه درخواست کرد. شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ظهر دیروز در ارتباط با شمار شهدای جهاد اسلامی در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد. سرایاالقدس اعلام کرد در جنگ اخیر با ارتش رژیم صهیونیستی ۱۲ نیروی این جنبش به شهادت رسیده‌اند که ۲ نفر از این تعداد جزو فرماندهان ارشد جهاد اسلامی بوده‌اند.  
 
جنگ تل‌آویو با جهاد اسلامی برای صهیونیست‌ها چقدر آب خورد؟
روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» در جدیدترین گزارش خود از هزینه جنگ اخیر در اراضی اشغالی خبر داد که این درگیری تا عصر روز یکشنبه حدود نیم میلیارد شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) هزینه برای تل‌آویو به دنبال داشته است. این روزنامه عبری اشاره کرد برآوردها حاکی از آن است هزینه یک روز درگیری با گروه‌های مقاومت در جنگ اخیر بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون شکل هزینه‌ داشته است، در حالی که این مبلغ در جنگ سال گذشته روزانه ۱۲۰ میلیون شکل بوده است.  
 
عطوان: جهاد اسلامی پیروز جنگ ۳ روزه بود
«عبدالباری عطوان» در مطلبی با اشاره به جنگ ۳ روز علیه غزه آورده است: اگر نگاهی به نتایج جنگ ۳ روزه غزه بیندازیم، با توجه به شرایط میدانی و سیاسی، این جنش جهاد اسلامی بود که پیروز بزرگ بود، با وجود اینکه ۲ نفر از فرماندهان برجسته نظامی خود را از دست داد.  وی می‌نویسد: رژیم اشغالگر بازنده بزرگ بود و اگر آتش‌بس برقرار نمی‌شد، خساراتش از حیث مادی و سیاسی و معنوی چند برابر می‌شد. عطوان اعلام کرد: شلیک بیش از 950 موشک و صدها گلوله خمپاره طی ۲ روز که برخی از آنها به قدس اشغالی و تل‌آویو شلیک شد و شهرهای اطراف غزه مانند «عسقلان»، «اسدود» و «سیدروت» زیر موشک قرار گرفت، دستاوردی بزرگ برای جنبش کوچکی مانند جهاد اسلامی است. جهاد اسلامی با وجود امکانات محدود، پیروزی بزرگ را رقم زد و همه معادلات را بر هم زد و رعب و وحشت را به طرف اشغالگر صادر کرد. وی همچنین از شکست و ناتوانی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و ضربات روانی که به صهیونیست‌ها وارد شد، خبر داد. 
وی در ادامه افزود: یکی از اهداف محقق شده راهبرد جهاد اسلامی که از سوی رهبران سیاسی و نظامی آن پیاده شد، اثبات این اصل بود که رژیم اشغالگر از حمله به غزه و اشغال مجدد آن پس از تهدیدات متوالی در این زمینه از بیم نتایج فاجعه‌بار ناتوان است. این تحلیلگر برجسته جهان عرب همچنین درباره آتش‌بس نوشت: مطمئن هستیم توافق آتش‌بسی که با میانجی‌گری مصر حاصل شده است، شرایطی بهتر از توافقات قبلی نخواهد داشت، زیرا رژیم اشغالگر به توافقات خود پایبند نیست. 
 
هاآرتص: راهبردهای اسرائیل در قبال غزه احمقانه و شکست‌خورده‌ است
پس از اعلام آتش‌بس میان جنبش جهاد اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی، رسانه‌های عبری از سیاست تل‌آویو در قبال غزه انتقاد کرده و خواهان در پیش گرفتن اصل «اقتصاد در ازای امنیت» از سوی اشغالگران شدند.  روزنامه اسرائیلی هاآرتص در سرمقاله دیروز خود نوشت: «این عملیات نظامی، ابعاد دیگری از شکست کامل سیاست اسرائیل در قبال غزه را نشان داد، زیرا دورهای خشونت‌آمیز درگیری‌ها بیشتر تکرار شد و روال زندگی شهرک‌نشینان را بارها و بارها بر هم زد». هاآرتص ضمن اولویت دادن به نوار غزه در منافع رژیم صهیونیستی نوشت: «برای جلوگیری از این روند احمقانه، با توجه به سیاست تل‌آویو در قبال غزه، باید در مرحله اول برای بازسازی غزه و گسترش مجوزهای ورود مصالح و کالاهای ساختمانی، علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی در این نوار، کار کرد». این روزنامه اسرائیلی در توضیح راهبرد خود افزود: «تغییر راهبردی که قبلا تل‌آویو در قبال غزه اتخاذ کرده بود، بسیار مهم است. ابتدا باید ابتکار ارائه شده توسط یائیر لاپید، نخست‌وزیر کنونی که در سپتامبر ۲۰۲۱ ارائه شد، دنبال شود؛ ابتکاری که اصل اقتصاد را در مقابل امنیت قرار می‌داد». 
 
حمله به غزه با اهداف انتخاباتی؟!
ارتش اسرائیل عملیاتی را علیه غزه تحت محاصره آغاز کرده است که برخی آن را یک ترفند سیاسی برای کابینه موقت می‌دانند. صهیونیست‌ها در حالی با بهانه اینکه جهاد اسلامی در حال برنامه‌ریزی برای حمله بود غزه را بمباران کردند که هیچ مدرکی برای آن ارائه نکردند. در پاسخ به بمباران غزه، جهاد اسلامی موشکباران اراضی اشغالی را در دستور کار قرار داد و اعلام کرد «در این نبرد هیچ خط قرمزی وجود ندارد» و شهر تل‌آویو زیر شلیک موشک قرار خواهد گرفت. همچنین جنبش حماس، وعده پاسخ سنگین به تجاوز اسرائیل را داد. مرون راپوپورت، تحلیلگر کهنه‌کار اسرائیلی به میدل‌ایست آی گفت: «نکته اصلی این است که پس از ادعای اسرائیل برای جلوگیری از حملات جهاد اسلامی،اسرائیل اکنون شاهد حمله موشکی از سوی جهاد اسلامی است که ظاهرا اگر به غزه حمله نمی‌کرد، اتفاق نمی‌افتاد». این تحلیلگر خاطرنشان کرد: «انتخابات نوامبر در اسرائیل و تلاش یائیر لاپید برای مانور قدرت و کسب اعتبار در برابر بنیامین نتانیاهو، که در نظرسنجی‌ها پیشتاز است مهم‌ترین دلیل این حمله بود». در همین حال، سامی ابو شحاده، نماینده عرب در کنست رژیم صهیونیستی، عملیات علیه غزه را به عنوان بخشی از کارزار انتخاباتی لاپید، نخست‌وزیر موقت و بنی گانتس، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی عنوان کرد.
 
***
واکنش صفحه توئیتر رهبر انقلاب به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه
 
نخست‌وزیر اسرائیل شمر زمانه است
 
صفحه توئیتر عربی Khamenei.ir با انتشار متن و تصویری به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه واکنش نشان داد. در متن صفحه توئیتر عربی Khamenei.ir آمده است: «شمر امروز، نخست‌وزیر اسرائیل است. ما شمر را لعنت می‌کنیم، برای اینکه ریشه شمری عمل کردن را در دنیا بکنیم؛ ما یزید و عبیدالله را لعنت می‌کنیم، برای اینکه با حاکمیت یزیدی، حاکمیت ظلمِ به مؤمنین در دنیا مقابله کنیم».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها