أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۱۵۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
چرا مدیران دولت روحانی را عزل نمی کنید ...
یکی از معضلات دولت رئیسی بکار گیری مدیرانی است که حداقل در حوزه مدیریتی خود توان به روز شده ای از مدیریت های میدانی چابک و اثر گذار را از خود بروز ندادند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، یکی از معضلات دولت رئیسی بکار گیری مدیرانی است که حداقل در حوزه مدیریتی خود توان به روز شده ای از مدیریت های میدانی چابک و اثر گذار را از خود بروز ندادند.

1- سوگمندانه بسیاری از ایشان بر ماندن بر صندلی ریاست خود اصرار ورزیدند بطوری که دولت سیزدهم امروز مجبور است تا در کنار رسیدگی به امور جاری بخش عظیمی از سرمایه و توان نیروی انسانی و مدیریتی خود را صرف پر کردن چاله های وحشتناکی از اقتصاد و سیاست و اجتماع کند.

2- همین امر زمانی جالب می شود که آقایان در شروع یک حرکت جدید که شاید بتوان آنرا استراتژی جدید جریان غرب گرا و اصلاح طلب برای دست یابی به کرسی های قدرت کشور ارزیابی کرد تخریب دولت سیزدهم و شخص رئیس دولت با عناوین مختلف است. قصد واگویی این حرکت ها را نداریم زیرا با مراجعه به منابع خبری براحتی می توان به این امر دسترسی پیدا کرد.

3- یکی از نگرانی های ناظران دلسوز و مردمی که دائما رسانه‌ها را رصد می کنند این بوده که پس از تحویل دولت به دولت جدید چرا هنور مدیران دولت تدبیر و امید را می توان در پست ها و مشاغل خود همچنان فعال دید. و بحق باید این هشدار را به رئیس دولت داد که حداقل باید در حوزه مدیریت کلان کشور جابجایی صورت گیرد مگر می شود دولتی که در شاخص های مدیریتی و برنامه ریزی ضعیفترین عملکرد و بدترین نتایج را در ایجاد فشارهای شدید اقتصادی به مردم و وادادگی های شدید در حوزه سیاست خارجی را در کارنامه خود دارد همچنان مدیرانش پا برجا باقی بمانند. مگر ایشان در خلاء سیر می کردند که امروز دوباره مدیریت شان استمرار پیدا می کند. آنان اگر در امر مدیریت توانا بودند وضعمان امروز این نبود و اینان باید پاسخگوی تمام این وضعیت باشند.

4- دولت سید ابراهیم رئیسی با بکارگیری این افراد عملا راه کار تطهیر و پاکساری اذهان مردم ار دولت حسن روحانی را فراهم می کند و برای استناد به توانمند بودن دولتش این احتمال که این مدیران را مصداق بیاورد زیاد خواهد بود.

5- امروز یکی معضلات به ارث رسیده از دولت قبل موضوع بورس و ریزش های ادامه دار آن است که سرمایه های مردم با سقوط آزاد از دست خارج می شود. بارها در مناظرات انتخاباتی و بعد از تشکیل دولت سیردهم از رئیس دولت و وزیران مرتبط کابینه شنیدیم که رونق بورس در دست اقدام است و بزودی شاید شاهد سبز شدن مستمر و مدت دار بورس خواهیم بود. و حتی دستورالعمل 30 ماده ای هم در این رابطه از سوی دولت به بورس ابلاغ شد لیکن تا زمان حاضر روند کلی بورس قرمز بوده است.

بنظر می رسد گیر دولت سیردهم را باید در مدیرانش جستجو کرد همان موضوعی که در بند سوم این نوشتار به آن اشاره کردیم و تا زمانی که این موضوع حل نگردد موفقیت های دولت سیزدهم در هاله ای از ابهام قرار خواهد داشت.

* رضا احمدزاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
۰
۰
ای داد
دل به کی‌خوش کرده بودیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها