أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۱۶۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
شب پنجم محرم حرم‌ حضرت معصومه(س) محرم ۱۴۰۱/
سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه جامعه‌ای که بر سختی‌ها صبر کند به رشد و تعالی می‌رسد، گفت:مهم‌ترین وسیله تهذیب و تطهیر انسان‌ها استقامت و صبر در ابتلائات دنیوی است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله‌علیها، آیت‌الله سید‌مهدی میرباقری طی سخنانی در پنجمین شب محرم بعد از نماز عشاء در شبستان امام‌خمینی(ره) حرم‌بانوی‌کرامت گفت: طبق فرموده امام حسین علیه‌السلام خداوند یک روزی برای هر انسانی مقدر کرده است که انسان باید به این سمت حرکت نماید و لازم است راضی به رضای الهی و تابع رضای خداوند متعال باشیم.

وی افزود: اعظم ابئلائات عالم هستی و عظیم‌ترین مصائب برای سید‌الشهدا رقم خورده است اما در باطن کربلا یک ضیافت الهی مهیا شده است.

استاد حوزه‌علمیه اظهار داشت: تمام مخلوقات عالم هستی از سفره معنوی عاشورا متنعم هستند مگر افرادی که با نبی خدا عناد داشته باشند.

میرباقری تاکید کرد: مرحوم شیخ صدوق روایتی نقل می‌کنند که سوره فجر، «سوره‌الحسین» است و اگر کسی در قیامت با این سوره محشور شود به مقام مصاحبت با سید‌الشهدا نائل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سید‌الشهدا به گونه‌ای در واقعه کربلا صبر و پایداری نمودند که ملائکه آسمان متعجب و دشمنان نیز شگفت‌زده شدند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: خداوند در قرآن مکرر به انبیاء الهی توصیه می‌کند باید در مقدرات خداوند صبر و استقامت داشته باشید تا امت‌ها از وادی‌های سخت به سلامت و عافیت عبور کنند.

عضو مجلس‌ خبرگان ‌رهبری افزود: مهم‌ترین وسیله تهذیب و تطهیر انسان‌ها استقامت و صبر در ابتلائات دنیوی است.

وی در ادامه گفت: تمام طرح‌های خداوند در نهایت به پیروزی ابدی ختم خواهد شد به همین خاطر صحنه‌های سنگین و سخت یک‌روزی به پایان خواهد رسید و روز موعود فرا می‌رسد.

میرباقری خاطر نشان کرد: خداوند در داستان حضرت یوسف به زیباترین شکل ممکن صحنه را به پایان رساند که نتیجه صبرحضرت یوسف وحضرت یعقوب و استقامت آن‌ها در طرح الهی بود.

رئیس فرهنگستان علوم‌اسلامی تاکید کرد: استقامت نبی گرامی اسلام، محور استقامت تمام انبیاء الهی است به همین خاطر مطالعه نحوه استقامت انبیاء الهی دارای لطایفی است که نباید از آن‌ها غافل شد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: شیعیان در سایه صبر و اسقامت اهل‌بیت(ع) در مسیر الهی، استقامت دارند به همین خاطر بدون عنایت ائمه معصوم امکان کسب این مقام وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اگر جاذبه‌های دنیوی، تهدیدات و تطمیع‌ها انسان را از مسسیر سید‌الشهدا جدا نکند قطعا از سوی خداوند اجری عظیم را در پی دارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: وقتی حضرت نوح در دل کویر مشغول ساختن کشتی بود مردم بی دین، حضرت را مسخره می‌کردند اما زمانیکه روز موعود و وعده خداوند فرا رسید تمام زمین را آب فرا گرفت و منکرین نبوت حضرت غرق شدند.

وی گفت: فاسقان و منافقانی که پیوند خود را با حضرات‌معصومین قطع کنند و رشته‌های نبوت، غدیر و ولایت را منکر شوند هلاک خواهند شد و از شفاعت بی‌بهره می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان‌رهبری تاکید داشت: خداوند، پیمانه صابران را به غیرحساب پر می‌کند و گنج‌هایی از سوی خداوند به آن ها عطا می‌شود که غیرقابل وصف است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها